Toon posts:

Geheugen doet thuis niet, bij winkel wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kameraad van mij heeft een nieuwe PC gekocht. AMD XP2000+ met 512 MB PC DDR intern. Draaide geweldig. :)

Nu heeft hij de standaard koeler na een week vervangen door een nieuwe. Hiervoor moest hij het RAM-Reepje even verwijderen. Na het weer teruggezet te hebben, doet de pc het niet meer. Start even een stukje op en dan (geen piepjes) niks. :'(

Dus met geheugen naar de winkel. Winkelman heeft het in zijn bijzijn in een PC gedrukt en het werkt.
Vervolgens eigen PC opgehaald en in de winkel een ander RAM-reepje erin gestopt. Werkt ook.

Conclusie: Geheugen is niet stuk. Geheugenslots op Moederbord zijn ook niet stuk.
Alleen dat ene reepje werkt niet meer in die ene PC. :?

Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik heb lang nagedacht, maar ik kan geen verklaring vinden en de winkelman ook niet.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:14
Lijkt me dat dat geheugen een beetje gammel is en zijn moederbord wat kieskeuriger is dan die van de winkel....
Waren vast niet de zelfde moederboden...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Waarom niet meteen eigen pc EN geheugenreepje samen getest in de winkel?

De winkel zegt al dat er niets kaduuk is. Dus als zij het aan de praat krijgen, is het toch goed?

Verwijderd

probeer je bios te fashen.. te bootern zonder ram en dan met de ram 90 procent kans dat ie het weer doet

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op dinsdag 14 mei 2002 14:00 schreef johndope het volgende:
probeer je bios te fashen.. te bootern zonder ram en dan met de ram 90 procent kans dat ie het weer doet
haha zonder ram booten .. grapje zeker

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42
LOL :D |:(

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

dan krijg je geen beeld je hoort alleeen maar gepiep |:(

Twitter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien geaard of niet geaard?

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Kan het moederbord niet gewoon stuk zijn?

Verwijderd

doet me denken aan die keer dat ik reepje eruit haalde...er weer in deed.. (dacht dat hij goed zat)....aan zetten en niets...
Later gekeken bleek dat het reepje verkeerd om (en schuin dus ja) erin zat en mn moederbord dus kapot was gegaan hierdoor (terwijl er wordt gezegd dat dat niet kan).

Dus my guess is je moederbord

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 15:48 schreef BronX het volgende:
Kan het moederbord niet gewoon stuk zijn?
Nee, ander geheugenreepje doet het wel. En het desbetreffende geheugen reepje doet het ook wel in een andere pc.
Op dinsdag 14 mei 2002 12:14 schreef Exar_Kunn het volgende:
Lijkt me dat dat geheugen een beetje gammel is en zijn moederbord wat kieskeuriger is dan die van de winkel....
Waren vast niet de zelfde moederboden...
Nee, waren niet dezelfde moederborden. Desbetreffende moederbord is Asus A7V333.
Maar vreemde blijft, dat hij het een week lang goed deed. Totdat hij het reepje er even uit heeft gehad en er weer instopte.

Kan het misschien zijn, dat bij het verwijderen het geheugenreepje een statisch schokje heeft gehad, zodat hij gammel is geworden?

Verwijderd

Heb je het misch bij etelcom gekocht, bij hun draaien de geheugens in de shop wel maar thuis nooit. Had ik dus ook, na 3x heen en weer gegaan te zijn geld terug en bij compland gekocht en daar was geliijk OK!!
Pagina: 1