Ik heb pas mijn nieuwe PC binnengekregen en daar heb ik Gentoo op geinstalleerd (met dank aan CowMike
). Er zit een Soltek DRV5/VIA 8233 moederbord in met onboard soundcard. Nu probeer ik dat ding aan de praat te krijgen met ALSA, maar dat wil niet echt lukken 
Ik heb alsa-driver, alsa-lib en alsa-utils gemerged, en mijn /etc/modules.d/alsa ziet er zo uit:
Helaas werkt dit dus niet, bij het starten van ALSA verschijnen meldingen dat modprobe snd-card-nummer niet kan vinden, /dev/dsp bestaat niet en aplay geeft de error:
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt
Ik heb alsa-driver, alsa-lib en alsa-utils gemerged, en mijn /etc/modules.d/alsa ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| alias snd-card-0 snd-via8233 alias sound-slot-0 snd-card-0 alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss alias sound-service-0-1 snd-seq-oss alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss alias sound-service-0-8 snd-seq-oss alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss |
Helaas werkt dit dus niet, bij het starten van ALSA verschijnen meldingen dat modprobe snd-card-nummer niet kan vinden, /dev/dsp bestaat niet en aplay geeft de error:
code:
1
| aplay: pcm_write:968: write error: Input/output error |
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille