Toon posts:

Vraagje over NTFS

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Harddisk geconvert naar NTFS dat schijnt better te zijn dan kern32 maar er zit toch wel een fout in.

Ik heb nu over 1.9 GB gewist en nog geeft mijn HD aan dat ik maar 83 MB op mijn HD vrij heb. Wat absoluut niet KAN kloppen. Mijn computer draait onder XP en ik heb de system restore al uit gezet.

Weet iemand wat mijn probleems is?

Zo niet hoe convert ik mijn schijf weer terug naar kern32?

Verwijderd

kern32? FAT32 bedoel je waarschijnlijk.

Converteren naar NTFS is one-way, je kan dus niet terug naar bijvoorbeeld FAT zonder de disk te formatteren. Gebruik FDISK of AEFdisk om je partities te beheren.

Gooi je vuilnisbak ook eens leeg.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

chkdsk eens draaien.

En het is FAT32, niet kern32 :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
idd Fat32 sorry ;)

oke maar weet je misschien ook waar mijn vrije ruimte blijft? want als ik 300 MB wis krijg ik maar 15 MB extra te zien...

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
staat dat gewiste spul niet per ongeluk nog in je prullenbak?
en zo niet probeer dan de schijf opruiming vna windows eens misschien dat die het een en ander weet te vinden aan vrije ruimte

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 11:35 schreef y2kbug het volgende:
staat dat gewiste spul niet per ongeluk nog in je prullenbak?
en zo niet probeer dan de schijf opruiming vna windows eens misschien dat die het een en ander weet te vinden aan vrije ruimte
Defrag wil misschien ook nog helpen.

Verwijderd

Topicstarter
wat is : Gebruik FDISK of AEFdisk om je partities te beheren : en ckdsk

Verwijderd

Als je system restore uit hebt staan, en je index service ook, kun je jezelf toevoegen aan de NTFS security settings van "system volume information".

Open deze map (staat in je root trouwens), en gooi de inhoud weg.

Het zou mij niet verbazen als je dan je verloren ruimte weer terug hebt.

Verwijderd

prullenbak legen

als dan niet over -> scandisk

ook voor kern32 partities ;)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:49
Had je NTFS compression aan staan ? Heb je je recycle bin wel geleegd ?(snap nog steeds het nut van die bin niet, maar goed, das een ander verhaal)

Verwijderd

Topicstarter
Nee mijn gewiste dingen staan niet in de prullenbak ik heb ze gewist met Configuratie scherm add and remove software. Dus daarom snap ik het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Door abreemjathuis - dinsdag 14 mei 2002 11:37

--------------------------------------------------------------------------------
Als je system restore uit hebt staan, en je index service ook, kun je jezelf toevoegen aan de NTFS security settings van "system volume information".
Open deze map (staat in je root trouwens), en gooi de inhoud weg.

Het zou mij niet verbazen als je dan je verloren ruimte weer terug hebt.
Waar doe je dit? en hoe?

Verwijderd

Miscchien gewoon effe formatteren ... is wel zo makkelijk hebbie gelijk een schoon begin.

• sverzijl
Op dinsdag 14 mei 2002 11:37 schreef DutchHobbit het volgende:
Nee mijn gewiste dingen staan niet in de prullenbak ik heb ze gewist met Configuratie scherm add and remove software. Dus daarom snap ik het niet.
:) weet je zeker dat de software dan wel volledig is gewist ? (er blijft vaak wat achter als je wist via add/remove software). Check of de dirs waarin je geinstalleerd hebt ook daadwerkelijk leeg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik had al de dirs gecheckt en ze zijn echt leeg. Het zelfde voor mijn prullenbak daarom is het mij een raadsel.

• Pogostokje
  • Laatst online: 22-08 15:46

Pogostokje

* twiet *

Ga eens na hoe groot elke directory op je partitie is. Dan vind je er vanzelf wel eentje die wat groter is dan wat je verwacht. Daar staat dan kennelijk nog iets in waar je niet aan gedacht had.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik de map van NTFS vinden?

Verwijderd

Kijk is in computerbeheer en dan schijfbeheer ... (rechtermuisknop op deze computer)

Verwijderd

Topicstarter
dit is absurt van mijn 6.4 GB HD heb ik percies 3,8 GB gebruikt (volgens norton en als je eigenschappen doet bij alle mappen bij elkaar ook)

Dus dat betekend dat ik nog 2.4 GB over moet hebben ergens. Maar dat is dus nergens te vinden

• sverzijl
Op dinsdag 14 mei 2002 11:47 schreef DutchHobbit het volgende:
waar kan ik de map van NTFS vinden?
de map van NTFS?
NTFS is een _filesystem_, oftewel je volledige partitie/HD is nu NTFS.
Kijk eens onder de properties van de partitie die je naar NTFS geconverteerd hebt (waarschijnlijk C: ?) of 'Compress C:\' aan staat. In dat geval doet NT/XP namelijk maar een gooi naar hoeveel er ongeveer nog vrij is

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er neit goed van wat ik ook probeer zelfs met jullie hulp het werkt gewoon niet.

Niks doet het.. Blijft 83 MB vrije ruimte..

Verwijderd

[ik lul ook maar wat mode]
misschien een virus die zoiets voor elkaar kan boksen ??
[/ik lul ook maar wat mode]

• Pogostokje
  • Laatst online: 22-08 15:46

Pogostokje

* twiet *

Niks doet het.. Blijft 83 MB vrije ruimte..
Waar kijk je als je dit ziet staan?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik denk het niet want Norton kan niks vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik dat zie staan? Gewoon naar deze computer en dan de C schijf selecteren... Dan staat dat er ik heb al geprobeerd er iets op te zetten boven die ruimte maar dat lukt niet want dan stop windows de transfer

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 08:45
Mischien is je windows swap file enorm groot geworden na de overgang naar ntfs, mijn pa had ook zon pc waar alle files bij elkaar maar 1,5 gb in beslag namen, windows vertelde dat de schijf leeg was, het een schijf van 5 gb was, Maar de swap file was bijna 3,2 gb groot op de een of andere manier. Die hersteld en weg probleem dus ik zou zeggen kijk daar anders ff naar

Verwijderd

Hierbij de beschrijving:

Disable tijdelijk de index service en disable system restore.

Vervolgens ga je naar de eigenschappen van "Sytem Volume Information", tabblad "security". Dit tabblad krijg je alleen te zien als simple filesharing uitstaat.

Voeg jezelf toe met full-control rechten aan deze map. Open vervolgens deze map, en gooi alles dat erin staat weg.

Wanneer dit gelukt is, kun je jezelf weer verwijderen van deze map. Herstart de index-service, en zet System Restore weer aan.

Maak voor alle veiligheid direct een restore point aan, en klaar is Kees.

linkje naar Technet

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:44
Heb je wel een 2de partitie aangemaakt?
ZO te horen heb je 1 partitie met NTFS en de andere heb je nog niet aangemaakt..?
Maak die eerst aan zou ik zeggen

https://d4armory.io/Player/803500

• Prulleman
  • Nu online
Norton heeft ook een prullebak he, misschien dat het wel daarin zit.

Strava

Verwijderd

Nog een paar tips:

Zet je swapfile op een vaste waarde
Disable hibernate

Als verder wilt zien waar je ruimte blijft, moet je aanvinken dat ook alle systeembestanden wilt zien. Vervolgens kun je met een tool als treesizepro zien waar je HD-ruimte blijft.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je tips. Ik denk dat ik dit eerst probeer lukt het niet FORMAT ik mijn C:\

Verwijderd

heb je toevallig norton systemworks aanstaanstaan?! Dan zou ik ns proberen om naast het leeggooien van je prullenbak ook de "door norton protected files" leeg te gooien. Ik heb wel ns eerder dit probleem gehoord en dan was dit de oplossing.. :)

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-08 09:38
ik heb hetzelfde probleem.

ik heb een externe schijf van 160 gb, en heb 100 gb delete maar hij blijft aangeven dat er maar 6 gb vrij is.
geen flauw idee waar het aan kan liggen.

systeempunten verwijderd, in de systeem map zit ook geen data meer,in de recycled map zit niks.
ik delete eerst een paar gb maar hij verwijderd de data maar geeft niet aan dat er extra vrije ruimte bij is gekomen.........
eindstand delete ik 100gb en wat ik ook delete, geen extra ruimte.....

iemand een idee?

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Geen Norton Protected Recycle Bin aan staan?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

dimocash schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:08:
ik heb hetzelfde probleem.

ik heb een externe schijf van 160 gb, en heb 100 gb delete maar hij blijft aangeven dat er maar 6 gb vrij is.
geen flauw idee waar het aan kan liggen.

systeempunten verwijderd, in de systeem map zit ook geen data meer,in de recycled map zit niks.
ik delete eerst een paar gb maar hij verwijderd de data maar geeft niet aan dat er extra vrije ruimte bij is gekomen.........
eindstand delete ik 100gb en wat ik ook delete, geen extra ruimte.....

iemand een idee?
Begin even hiermee in plaats van het schoppen van oude koeien: OM FAQ / Beleid

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.