Toon posts:

[Quark] Transparante balk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een advertentie aan het opmaken in Quark.
Ik wil een lichte tranparante balk over een foto leggen en daar wat text in zetten.
Nu heb ik een transparante balk gemaakt in Illustrator maar als ik deze importeer in Quark dan geeft hij een volledig witte balk terwijl het echt een transparante is. ( opgeslagen als illustartor .eps )
Ik heb natuurlijk geen kleur in quark aan de "box" gegeven.

Een oplossing is natuurlijk om die transparante balk al in Photoshop over de foto te leggen maar dat wil ik niet.
Iemand een idee hoe dit te doen?

Verwijderd

je kunt geen transparantie ergens anders uit importeren, dat zegt illustrator ook als je op [ok] druk ...

de beste manier is je tranparate balk in photoshop op de foto 'te maken' en dan in xpress de tekst in de balk te zetten.

succes.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Welke versie van QuarkXPress gebruikt je (4x ; 5.x), en welk Operating System (Mac of PC)... en Illustrator? 9 waarschijnlijk, maar schrijf je de .EPS weg als versie 9 of 8? Als je de .EPS als versie 8 opslaat gaat zowieso de transperantie verloren.

Maar wat system specs zou wel handig zijn.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57

paQ

of maak dat deel gewoon in Illu... :?

daar behoud je tenminste j transparantie op de punten waar je ze nodig hebt...
Wat willem zegt is idd zo... met Illu 8 kan dat met transparantie best wat problemen opleveren... ;(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Topicstarter
De Specs zijn:

Illustrator 9
Quark 5.0

En de balk op de foto plakken kan natuurlijk ook zoals ik al had aangegeven, maar ik vind het makkelijk als je nog een beetje kan schuiven in Quark, dat kan niet als de balk op de foto zit.

Als ik het goed begrijk is hier dus geen "makkelijke" optie voor?

Ik moet ook verder dus ik heb reeds de balk op de foto staan maar voor de toekomst leek het mij makkelijk te weten hoe dit anders te doen.

Thanks anyway

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou het ook gewoon in Photoshop doen, Illustrator is niet voor bitmaps. Wat ik hier toen ik in de studio zat vaak deed was eerst gewoon een beetje schuiven met balken en foto's in Quark, de definitieve plaats bepalen. Pagina opslaan als EPS en die voor de stand weer gebruiken in Photoshop. Heb je het exact goed. Makkelijke manier is er niet echt. Zwarte balk was makkelijker geweest :) gooi je er gewoon 50% zwart in en zet je um op overdruk. Al is het resultaat een beetje gokken dan ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Waarom maak je de hele advertentie niet gewoon op in Illustrator?

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 12:44 schreef OzBoz het volgende:
...gewoon een beetje schuiven met balken en foto's in Quark, de definitieve plaats bepalen. Pagina opslaan als EPS en die voor de stand weer gebruiken in Photoshop. Heb je het exact goed. ...
/me heeft dit ook zo gedaan, dacht dat ik het zelf had bedacht, :) niet dus.
Op dinsdag 14 mei 2002 12:44 schreef besmart het volgende:
Omdat het in Quark aangeleverd moet worden.... ;)

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
Op dinsdag 14 mei 2002 12:44 schreef besmart het volgende:
Yep ! beste oplossing
waarom illustrator nog met quark gaan mengen.

Als er wel echt veel tekst is zou ik de achtergrond met titels in Illustrator maken en de tekstblokken er in quark op plakken

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 09:38

CBA

een vat, een vat, een vat !

Euhm volgens mij lukt dit gewoon in Quark Xpress als je de EPS erbovenop legt, alleen zie je het niet als voorvertoning maar wel als je print

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Ik zou het persoonlijk ook in photoshop maken en daarna in quark de texten erop te zetten, ik doe het eigenlijk op dezelfde manier als ozboz en volgens mij is dat ook een van de betere manieren

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
redcorn:
Omdat het in Quark aangeleverd moet worden.... ;)
Anders maak je 't in Illustrator als .EPS welke je vervolgens in QuarkXPress plaatst...
niets aan het handje. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1