Ik heb nu de volgende code om geselecteerde tekst in een textarea te omsluiten met <b></b> tags.
is het nu ook mogelijk om de geselecteerde tekst (dus wel met bold tags maar niet meegeselecteerd) te controleren of hij <b></b> om zich heen heeft en om deze daarna te verwijderen.
Ik wil namelijk zoiets maken dat wanneer men op de knop van maakvet klikt dat hij dan de tags niet laat zien, maar de hele textarea value apart in een string bewaart en dan wanneer men de tekst weer selecteerd in de textarea de bold functie weer uitschakeld wordt.
Er wordt een realtime output gemaakt onder de textarea zodat men kan zien welke tekst bold is.
Ik hoop dat jullie het zo snappen, want ik leg het misschien wat dom uit.
(Het is voor een intranet, het hoeft alleen maar te werken in IE5.5 en hoger)
code:
1
2
3
4
5
6
| function maakVet(){
if(document.selection.createRange().text){
boldstring = '<b>'+document.selection.createRange().text+'</b>';
document.selection.createRange().text = boldstring; }
else{ alert('Er is geen text geselecteerd'); }
} |
is het nu ook mogelijk om de geselecteerde tekst (dus wel met bold tags maar niet meegeselecteerd) te controleren of hij <b></b> om zich heen heeft en om deze daarna te verwijderen.
Ik wil namelijk zoiets maken dat wanneer men op de knop van maakvet klikt dat hij dan de tags niet laat zien, maar de hele textarea value apart in een string bewaart en dan wanneer men de tekst weer selecteerd in de textarea de bold functie weer uitschakeld wordt.
Er wordt een realtime output gemaakt onder de textarea zodat men kan zien welke tekst bold is.
Ik hoop dat jullie het zo snappen, want ik leg het misschien wat dom uit.
(Het is voor een intranet, het hoeft alleen maar te werken in IE5.5 en hoger)