Kan niet converteren naar NTFS

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Heb gisteren met FDisk een bestaande NTFS partitie verwijderd. Dit was de enige partitie op de schijf. Daarna had ik een nieuwe FAT32 partitie gemaakt. Opnieuw opgestart en geformateerd. Daarna de Windows XP setup gestart, en na het copieren van de bestanden naar de HD opnieuw opgestart.

In een van de eerste schermen van de setup kan je kiezen op welke partitie je wilt installeren. Ik had gekozen voor de FAT32 (omdat de enige is). Toen kwam de vraag of ik wou converteren, en ik koos voor ja. Maar toen zei ie dat het niet kon omdat er een fout was ofzo. Dus de setup moest afgesloten worden.

Daarna weer is DOS opgestart en 'Scandisk c:' gedaan, die had niks gevonden. Ook nadat ik de setup had gestart door met de cd te booten gaf hij dezelfde fout.

Waar ligt dit aan? Het heeft dus wel gewerkt.

Juist

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 14 mei 2002 11:23 schreef Jeldert het volgende:
[..]Maar toen zei ie dat het niet kon omdat er een fout was ofzo[..]
Als je nu eens in plaats van "een fout ofzo" precies vertelt welke error message je hebt gekregen, dan bestaat er een kans dat je een zinnig antwoord krijgt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 11:55 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Als je nu eens in plaats van "een fout ofzo" precies vertelt welke error message je hebt gekregen, dan bestaat er een kans dat je een zinnig antwoord krijgt
Hij zegt gewoon: kan niet converteren, mogelijk is het station beschadigd.

Juist

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Converteer nooit een NTFS partitie met Fdisk, Dat is mijn advies.. Oplossing Hang hem in een ander systeem als tweede schijf en converteer hem met b.v Disk manager (Win2k)

\0/

Verwijderd

nog makkelijker:
alle partities deleten en een nieuwe aanmaken binnen de setup van winxp (blauwe dosschermen-gedeelte)

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 14:54 schreef Drama het volgende:
Converteer nooit een NTFS partitie met Fdisk, Dat is mijn advies.. Oplossing Hang hem in een ander systeem als tweede schijf en converteer hem met b.v Disk manager (Win2k)
Je KAN een partitie niet converteren met FDISK, dus dat komt goed uit.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Je kunt gewoon installeren onder FAT32. Heeft een nadeel je security zal niet goed zijn(meer open dan onder NTFS).
Je kunt met de installatie van windows gewoon de partities wegpleuren (optie D, L , enter) dan nieuwe partities aanmaken en gelijk quickformat NTFS kiezen (windowsXP only)
anders gewoon NTFS format normale snelheid :-)

mutsje

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Je kan als je win2k of XP onder fat32 heb geinstalleerd de partities omzetten met:

C:\>convert /?
FAT-volumes converteren naar NTFS.

CONVERT station: /FS:NTFS [/V]

volume Bepaalt het koppelpunt, de volumenaam of stationsletter gevolgd door een dubbele punt, van het station.
/FS:NTFS Bepaalt of het volume wordt geconverteerd naar NTFS.
/V Bepaalt of Convert in de modus met uitleg moet worden
uitgevoerd.

C:\>

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Dat je kon converteren onder Windows wist ik al.

Nu heb ik gewoon in de XP setup de partitie verwijdert, en een nieuwe NTFS aangemaakt, echter weer met de foutmelding dat er iets fout is :?
Dan dus maar FAT32. :(

Juist

Pagina: 1