Toon posts:

Reboot bij veel schijf activiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem reboot bij veel schijf activiteit, of loopt dan vast. Nou heb ik al naar geheugen gekeken en denk niet dat dat het is. Ik heb een brander dvd speler en 2 7200 rpm hdisks en de voeding van het systeem trekt het denk ik niet zo goed. Zou dit kunnen. De + 12 = 11.7 en de min 12 op 11.6 ook de +5 zit op 4.6 en de -5 op 4.7 bij gewoon opstarten. Kan het zijn dat er teveel stroom wordt weggetrokken en dat daardoor het systeem opnieuw gaat starten?

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 20:17
Ik denk inderdaad dat het je voeding is want die spanningen zijn al niet echt hoog en dat is bij booten, stressed kom je natuurlijk lager uit.
Wat voor voeding zit er in eigenlijk

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan de spanning ligt, want de voltages zijn vrijwel nooit precies 12v of 5v. Bij mij ligt de spanning ook onder of boven.

Maar als je denkt dat het aan de spanning ligt, dan kun je het uitproberen door over overbodige apparaten uit te zetten. Zoals floppy, geluidkaart, netwerk, cdrom etc.

Wat is de temp van je processor?

Heb je trouwens bepaalde hardware overgeclockt? CPU, AGP, BIOS

Verwijderd

Topicstarter
Niks overgeclocked, (Wil stabiel systeem) P3 fcpga 550 op convertor bord heb ik de proc word 36 graden. Ik heb een 250 wat voeding merk weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar het was een goedkoop kastje.

Ik kan ff 1 schijf uit schakelen en dan proberen te draaien, is wel goed idee!
De pc zit vrij vol dus is wel een optie, kan daarna altijd nog andere voeding regelen!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-03 15:19

Empathy

Extreme Audio

Op dinsdag 14 mei 2002 11:14 schreef sailormanfj het volgende:
Mijn systeem reboot bij veel schijf activiteit, of loopt dan vast. Nou heb ik al naar geheugen gekeken en denk niet dat dat het is. Ik heb een brander dvd speler en 2 7200 rpm hdisks en de voeding van het systeem trekt het denk ik niet zo goed. Zou dit kunnen. De + 12 = 11.7 en de min 12 op 11.6 ook de +5 zit op 4.6 en de -5 op 4.7 bij gewoon opstarten. Kan het zijn dat er teveel stroom wordt weggetrokken en dat daardoor het systeem opnieuw gaat starten?
Weet je zeker dat het niet aan het geheugen ligt? Ik had het probleem ook en dat lag aan een kapotte geheugenmodule.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 13:22 schreef Empathy het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het niet aan het geheugen ligt? Ik had het probleem ook en dat lag aan een kapotte geheugenmodule.
Ik heb al geswitched met geheugen en probleem bleef zich voordoen!! Dus ik denk niet dat het geheugen is
Pagina: 1