Toon posts:

NV30 is coming (en Matrox heeft een probleem)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als je de specs bekijkt van die nieuwe Matrox kaart dan is het zeker niet een misselijk kaartje. :9~

Maar iedereen vergelijkt 'm met de Geforce 4 Ti4600. Ik weet dat er nog geen officiele specs bekend zijn van de NV30 maar als ik de "roddels" mag geloven gaat de NV30 toch Matrox voorbij wat betreft 3D performance >:) En ik denk dat het eerlijker is om de Parhelia te vergelijken met de NV30 (of de P10 van 3dlabs)

Ik wacht met smart op de officiele NV30 specs :)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08
Lekker onzinnige topic dit heh, gaan we een beetje gissen naar functies snelheden etc.. :?

| I've got permission to color outside the lines |

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13

dominic

will code for food

Idd, tot nu toe is het alleen nog maar de ene theorie die de ander de baas is, terwijl we nog helemaal niks gezien hebben.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Ben wel benieuwd jah naar die NV30 :9... net als naar de R300 :9~

Verwijderd

Topicstarter
Ach..
Was meer als "parodie" bedoelt op die andere thread :)
Aangezien ze daar zeggen dat Nvidia een probleem heeft. Dat moeten ze wel op de NV25 baseren aangezien zij net als ik niet weten hoe de NV30 zal gaan presteren.

Deze thread kan wel gebruikt worden om alle "roddels" omtrent de NV30 te vermelden.... ;)

Verwijderd

ik haat problemen,

maargoed ff serieus
R300 is coming (en nvidia en matrox hebben een probleem)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
We kunnen nu wel vergelijken, maar het heeft toch geen zin. Wacht nou maar rustig op de benchmarks. Er wordt vast wel een review gedaan over alle nieuwe kaarten en dan heb je alles op een rijtje. Ik weet het, wachten sucks, maar je hebt geen andere keuze.

Powered by KPN

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Wat een onzin :Z, de matrox perhelia komt binnenkort uit. De R300 en nv30 pas aan het eind van het jaar. Hoe wilde je ook alweer vergelijken? :Z

specs

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02

danplo

The Force is strong with me

ik wil wel eerst eens zien of die matrox parhelia sneller is als mijn leadtek ti4600 kaart.
ik zit nu echt niet met knikkende knieen van ojee had ik maar gewacht op deze matrox.
ik denk dat het zeker wel een leuk kaartje wordt maar dat hij nog niet eens de ti4600 kaart overtreft.
nu verwachten die matrox fans een hoop maar ik denk dat het reuzen tegen gaat vallen.
maar goed voor de echte harde matrox fans is het natuurlijk leuk dat eer weer eens een goede kaart van hun uit komt....

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

Reviewers zoals bij harcocp en dergelijke beweerden dat deze kaart de ti-4600 voorbijstreefde, was natuurlijk te verwachten. Ze mochten echter de resultaten nog niet online gooien...

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02

danplo

The Force is strong with me

Op dinsdag 14 mei 2002 12:58 schreef DumphuiZ het volgende:
Reviewers zoals bij harcocp en dergelijke beweerden dat deze kaart de ti-4600 voorbijstreefde, was natuurlijk te verwachten. Ze mochten echter de resultaten nog niet online gooien...
nou ik ben echt benieuwd ....kan niet wachten op de scores van die matrox...ik verwacht het ergste voor die matrox fans.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik geloof best dat de Parhelia sneller is dan de GF4 Ti4600. Maar de NV30 komt niet pas het eind van dit jaar als ik het goed heb. Ik meende te lezen dat we de NV30 mogen verwachten in de zomer. (dat duurt niet zo lang meer :) )

Verwijderd

Omen:
Op zijn vroegst-> September
Op zijn laatst -> December

Dus we zien wel...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De standaard net voor de kerst introductie. Daar gok ik op. Nvidia kennende kan de releasedatum van de NV30 (indien mogelijk) echter weleens zeer naar voren getrokken worden als de Matrox echt big-time presteert met een concurrerende prijs. Nvidia is ook niet gek. Kijk eens hoe snel ze de GF3 geintroduceerd hebben (met alle gevolgen van dien) omdat ATi met de iets langzamere GF2-concurrent Radeon kwam..

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
tis een heen en weer spelletje, dan komt de één met een snelle videokaart, een week later weer een anders...... :z

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
Ik vind dat je Nvidia en Matrox hier toch echt niet kunt vergelijken. Nvidia brengt elke paar maanden wel wat nieuws uit, zo niet vaker. Matrox is daar toch veel minder snel in. De Parhelia komt even na de Ti serie, dus wat dat betreft zou je verwachten dat hij beter presteert. De NV30 (en R300) komen weer later dan de Parhelia, dus die zouden hem ook best wel eens kunnen overtreffen.

Verder heeft Matrox natuurlijk een heel andere doelgroep. 2D is veel belangrijker voor Matrox. Matrox bedient meer de professionele markt (OK, tis nog geen echte prof. OpenGL kaart).
Nvidia bedient vooral de hardcore gamers (wat Ti serie betreft dan).

• P5ycho
  • Laatst online: 22:40
Lekker nuttige topic, die thread van mij was meer bedoeld in de trant van: nvidia wordt van zijn troon gestoten als ze nu niet snel aan de slag gaan want er is een (voor de meesten) onverwachte 3de speler.

Zodra er gegronde geruchten zijn speculeren we dan verder ok?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 22:23

Marando

Muziekje?

Op dinsdag 14 mei 2002 11:10 schreef drax het volgende:
Ach..
Was meer als "parodie" bedoelt op die andere thread :)
Aangezien ze daar zeggen dat Nvidia een probleem heeft. Dat moeten ze wel op de NV25 baseren aangezien zij net als ik niet weten hoe de NV30 zal gaan presteren.

Deze thread kan wel gebruikt worden om alle "roddels" omtrent de NV30 te vermelden.... ;)
Zoals Drax (mijn colega op mijn werk :) ) al aangeeft.. hij heeft deze topic gemaakt als parodie op die andere topic.

Inderdaad niet echt nodig om hier nog verder over te lullen. Wie kan deze topic deleten???

• P5ycho
  • Laatst online: 22:40
Waarom was die parodie nodig dan? Beetje foute actie imho.
Klinkt als iemand die niet blij is dat Matrox nVidia tijdelijk passeert.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Laten we nou eerst maar wachten of Matrox een probleem heeft (of dat nVidia uberhaupt al een probleem heeft)

Dit topic gaat nergens over omdat er nog compleet niets bekend is over NV30.

En voor parodieeen en feestpartijen moet je in de huiskamer wezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.