netwerk gaat eerst alles downloaden ofzo??

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb soms wat probleempjes met mn netwerk. Als ik in netwerkomgeving een map open met erg grote bestanden erin (totaal meer dan 200MB) dan lijkt het alsof dat venster van netwerkomgeving gecrasht is.. als ik dan naar DUmeter (data tellertje) kijk is ie heel actief bezig met downloaden (500KB/s ong.).. na een tijdje stopt ie en kan ik in de netwerkomgeving weer gewoon werken.

Het lijkt er dus op dat eerst alles uit die map gelezen/gedownload wordt voordat ik de inhoud ervan kan zien.. dit vind ik nogal vreemd. Hoort dit zo?? En is hier iets aan te doen?? Het is niet altijd zo, het gebeurt gewoon at random..

Mn systeem: winME (onder win98 precies hetzelfde probleem) en 2x realtek 8029PCI.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er moet een directory index opgevraagd worden. Dit duurt gewoon even en is voornamelijk afhankelijk van de hoeveelheid bestanden.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zijn dat programmabestanden (.exe)? is dat geval moet de explorer namelijk elk bestand openen en kijken of er een bruikbaar icoontje voor dat programmaatje instaat.
voor elk bestand moeten er dan dus een paar bytes van het bestand gelezen worden. dit duurt iets langer dan bij het openen van een folder met alleen databestanden omdat het icoontje daarvan elders opgeslagen staat.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja klopt.. zijn veel exe's.. je ziet ook eerst alleen dat standaard windows icoontje voor een exexutable (wit met blauw ofzo).. pas na een tijdje (of soms heeeel lang) komt het icoontje pas te voorschijn.

Is dat niet uit te zetten??

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

volgens mij niet. maar wie weet is er toch ergens een regkey voor ofzo...