Een vraagje: bij mij opschool is er opschool voor een tijdje het internet eraf gehaald. Het rare is dat er op een computer in het netwerk wel internet zit. Mijn leraar wil nu internet op elke computer. En de systeembeheerder krijgt het niet voor elkaar. Ik vraag mij af een verbod voorinternet. Weet iemand waar dit word ingesteld word? En waar die instelling ongedaan kan worden gemaakt.
't is gewoon een kwestie van het internet delen, met een van de programma's die in de FAQ van dit forum te vinden zijn. Als je dat niet doet, heb je geen internet. Deel je het internet wel, dan kan je er wel op
En als er 1 pc is die wel op internet kan, en een heleboel niet, ligt het dus aan de instellingen van een van die vele computers die niet op 't net kan.
Sorry, je hebt gelijk.Op dinsdag 14 mei 2002 10:51 schreef leonardo1504 het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Dat is dus niet waar. Iedere PC in het interne net heeft een (of meer) eigen (interne) ip adressen. Per ip adres kunnen op een router/gateway/firewall beperkingen worden opgelegd. Zo kan centraal worden beheerd welke PC wel en welke niet naar buiten mag (== internet heeft). Waar dat bijgehouden wordt en hoe dat te veranderen moet je vragen aan degene die het netwerk heeft opgezet of beheert. Het zou een slechte zaak zijn als iedereen dat zomaar zou kunnen wijzigen. Hoe je dit beheert hangt af van je gekozen netwerk-architectuur, OS, en netwerksoftware.En als er 1 pc is die wel op internet kan, en een heleboel niet, ligt het dus aan de instellingen van een van die vele computers die niet op 't net kan.