[OC] Overklokbaarheid pentium 4B

Pagina: 1
Acties:

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 15:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
De P4A bleek goed te overklokken te zijn. een 35% overklok bleek al mogelijk dus da's een aardige stap. Nu met het binnenkomen van de Pentium 4B vraag ik me af wat zijn overklokbaarheid zal zijn omdat bij deze al op 533 MHz FSB loopt natuurlijk.

In mijn opinie zal dit moeilijker worden. Kijk maar naar het verschil in overklokbaarheid van de PIII op 100 MHz FSB en die op 133 MHz FSB. De 133 MHz versie bleek moeilijker te overklokken.

Wat denken jullie?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Ja dat kwam omdat het geheugen hierbij ook zijn grenzen had berijkt. Als je de P4B op multiplier gaat oc'en kom je denk ik wel even ver. Als je echt goed performance wil oc'en heb je inderdaad een hogere FSB nodig. Nu is deze al standaard hoger dan de A versie, dus daar hoef je je niet zo druk over te maken.

Verwijderd

Mod waarschuwing: als dit topic gruwelijk offtopic gaat lopen, gaat-ie dicht. :)

Mijn opinie: ik denk dat het minder zal worden. Als je dan een P4 hebt met 133MHz FSB (niks 533MHz, da's marketing), dan kun je 166MHz DDR geheugen plaatsen oid, maar relatief is de winst toch kleiner.

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 15:06

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Ik denk dat de overklokbaarheid ongeveer hetzelfde zal blijven aangezien we binnekort toch de 1/5 en 1/6 PCI dividers gaan krijgen op de moederbordjes, dus het probleem van extreem hoge PCI/AGP snelheden is er dan ook niet meer.
het geheugen is sowieso het probleem niet meer, omdat er nu DDR3000 en DDR3200 is en daar kun je zeker mee naar 200MHz bus snelheid (word nu al gehaald met sommige DDR2700 modules dus :))

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op dinsdag 14 mei 2002 10:37 schreef mOrPhie het volgende:
In mijn opinie zal dit moeilijker worden. Kijk maar naar het verschil in overklokbaarheid van de PIII op 100 MHz FSB en die op 133 MHz FSB. De 133 MHz versie bleek moeilijker te overklokken.
Dat laatste is ook niet helemaal waar.. Als je bijv. naar een PIII 1GHz kijkt, dan is de 100MHz versie niet verder te oc-en dan de 133MHz versie..
't ligt ook een beetje aan de maximale snelheid die een core gewoon aankan.. Da's puur processor afhankelijk, en niet echt afhankelijk van de FSB..

Bij de 133MHz variant heb je nog het extra probleem dat andere componenten de hogere FSB niet aankunnen..