Toon posts:

[Flash MX] Een gestreamed geluid stoppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik loop al uren (ok een half uur dan :) ) te klooien met een geluid (drumloop) die ik wil afbreken in flash. Het geluid staat op streaming.

het probleem is dat als ik een nieuwe keyframe maak met daarin een ander geluid, dat het oude geluid blijft doorspelen. Ik heb het ook al met actionscript geprobeerd maar daar is mijn kennis niet groot genoeg voor. FF duidelijk op een rijtje zetten:

Gestreamed geluid afkappen voordat het geluid zelf is afgelopen. Hoe doe je dat?

bvd

Verwijderd

stopallsounds?

Verwijderd

Topicstarter
wat ik al heb geprobeert is een keyframe maken met hetzelfde geluid en die dan op sync:stop zetten, dat werkt wel in de fla maar niet in de swf :?

Verwijderd

Topicstarter
stopallsounds werkt wel maar daarna kan ik helemaal geen geluid meer afspelen :) is ook niet de bedoeling

Verwijderd

Geef anders aan hoevaak je het geluid wil laten 'loopen'.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hij moet midden in een loop onderbreken, dat is het probleem.

Verwijderd

was dat niet het veel besproken bugje in MX? ik zou even zoeken hiero, is al wel eens iets over geweest

Verwijderd

uh dan misschien als externe .swf inladen en op het moment dat je ermee wilt kappen deze .swf 'unloaden' ?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:16
Stop het geluid in een soundobject dan kan je het volgens mij gewoon stoppen :).

Verwijderd

Topicstarter
Morphor, kan het niet vinden waar je het over hebt, maar ik probeer flash 5 wel even, kijken of die hetzelfde doet...

zkywalker: Volgens mij begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld, en als ik het wel begrijp dat zijn er dus 2 filmpjes nodig , waarvan 1 er alleen geluid heeft, toch? is wel erg omslachtig, wel goed als laatste uitweg.

dank jullie, mocht iemand de oplossing weten dan hoor ik het graag

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 10:50 schreef McVirusS het volgende:
Stop het geluid in een soundobject dan kan je het volgens mij gewoon stoppen :).
Dat heb ik ook geprobeert maar ik snap de ballen van actionscript, stel mijn geluid heet test.wav en ik wil em op frame 300 afkappen, hoe zou dan dat actionscript eruit moeten zien? ik had. MySound.stop("test.wav") als action op frame 300 neergezet, maar dat werkte natuurlijk niet, zou alleen niet weten hoe het wel moet

• McVirusS
Als het geluid in een movieclip staat zou je dit kunnen doen op timeline;

mySound = new Sound(_root.instancenaamvanmcmetsounderin);

En als je dat geluid wilt stoppen doe je gewoon; mySound.stop();.

• McVirusS
Je kan ook een geluid uit de library exporteren (rechts klikken in library >> linkage >> en dan bijvoorbeeld de naam "geluidje" (export voor actionscript aanvinken)) dan zet je op je timeline;

mySound = new Sound();
mySound.attachSound("geluidje");

En die kan je vervolgens ook weer stoppen met mySound.stop();.

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank, ga het direct proberen

Verwijderd

Topicstarter
dit is niet te geloven
als ik MySound.stop(); niet definieer dan stopt ie al het geluid en als ik em wel definieer (als MySound.stop("geluidje"); ) dan stopt ie het hele geluid niet, ik heb de naam gechecked en die klopt ... ARGH Deadline was 11 uur :D

• McVirusS
Mysound is het object wat het geluid "geluidje" bevat en stop is een methode van het soundobject, je hoeft dus niet "geluidje" als parameter mee te geven aan de stop methode :).

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan stopt ie al het geluid... dat is ook niet de bedoeling

Verwijderd

Topicstarter
ik leg het ze wel uit, zeg ik wel dat dat geluid later stopt :S

vinden ze vast leuk hehe
Pagina: 1