PS2 krijgt ook prijsverlaging

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 09:13

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Sony announced late on Monday night that it is lowering the price of its PSOne and PlayStation 2 hardware. Effective immediately, the PlayStation 2 has been slashed in price to $199 from its original launch price of $299. In addition, the PSOne hardware has been cut from its current $99 retail price down to $49.
Additional hardware, such as controllers and other accessories, have also come down in price. The PS2 memory card and the Dual Shock 2 controller dropped from $34 down to $24 each. Meanwhile, the PSOne/LCD screen combo came down from $199 to $149, and Dual Shock 1 controllers also dropped $10, now retailing for $19. In a conversation with Reuters, Kaz Hirai, the president of Sony Computer Entertainment America, stated that the software pricing structure was also being looked at for possible cuts. The average PlayStation 2 game currently retails for $49.99.

For those of you keeping score, this puts the PlayStation 2's price in line with Nintendo's GameCube. Microsoft's Xbox is currently at its launch price of $299, though analyst speculation and various other factors point to Microsoft's E3 press conference--scheduled for May 20--as the time and place for Microsoft to announce a similar price cut for its game hardware.
Round 2 of consolewars... Fight! ;)
Het is natuurlijk ook erg goed voor de consument dat ook de controllers ed naar beneden gaan. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze de prijs zouden verlagen, aangezien ze al meer dan 30 mio units verkocht hebben.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2025

Bellerophon

Persona non grata

Voor zover bekend is dit alleen nog in Amerika he

PSN: Bellerophon-

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 10:28 schreef Bellerophon het volgende:
Voor zover bekend is dit alleen nog in Amerika he
Dat wel, maar als je ziet dat ze het daar dus op met een gelijke prijs tegen de GameCube willen opnemen, dan kan je dat hier ook verwachten...

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Ja dat weet ik :)

Maar tot nu toe is het alleen nog in Amerika
En hopelijk zal Europa snel volgen

Dit zou weer gunstig zijn voor ons als consument natuurlijk ;)

Verwijderd

Nou en dan de GC weer lager en de Xbox. Ik denk dat ik nog maar ff wacht met de GC. Ghehehehehehhehehe.

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Idd w8 ik ook nog wel ff eer ik weer een console aanschaf.

Ben ooit zo "idiot" geweest om de allereerste PS1 uit Japan te laten overkomen voor "slechts" 1499,=
Tekken1 er maar meteen bijgenomen voor 249,= :'(

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Nu de prijs van de games nog omlaag. En dan hopen dat Microsfot vet verlies gaat draaien >:)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 11:15 schreef RaDKiLL het volgende:
Idd w8 ik ook nog wel ff eer ik weer een console aanschaf.

Ben ooit zo "idiot" geweest om de allereerste PS1 uit Japan te laten overkomen voor "slechts" 1499,=
Tekken1 er maar meteen bijgenomen voor 249,= :'(
:D Dat is wel héél erg.

Ik hoop dat de Xbox en PS2 hier ook snel naar rond de €200 gaan.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Tjah heb de PS2 ook nog origineel gekocht |:(
Was 1500 piek kwijt in totaal

Was een lekkere slimme actie moet ik zeggen
Ik wacht nu mooi om te kijken wat er allemaal gaat gebeuren

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 14 mei 2002 11:24 schreef Bellerophon het volgende:

Zijn er kopie PS2's dan :+

Heb zelf hem voor 799,- gulden gekocht met GT3 erbij :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

kopie PS2's???

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 14 mei 2002 11:29 schreef MeisterHim het volgende:
kopie PS2's???
Ging om:
Op dinsdag 14 mei 2002 11:24 schreef Bellerophon het volgende:

:)

Verwijderd

;) had ik niet door. Heb toen de laatste gehaald voor fl. 1200,- iemand had hem teruggebracht en dus was er nog 1 over.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Daarmee bedoelde ik dus de originele prijs waarvoor hij in het begin werd verkocht :P

Er zijn even tussendoor wel andere PS2's in plaats van PS2 staat er dan TEST op :)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 14 mei 2002 11:34 schreef Bellerophon het volgende:
Daarmee bedoelde ik dus de originele prijs waarvoor hij in het begin werd verkocht :P

Er zijn even tussendoor wel andere PS2's in plaats van PS2 staat er dan TEST op :)
Snap ik maar het stond er zo raar :P

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

slashed in price to $199 from its original launch price of $299
Euh?

Verwijderd

PS2 is in de VS officieel gedropt naar $199,-

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 08:14 schreef MeisterHim het volgende:
PS2 is in de VS officieel gedropt naar $299,-
LOL nog bijna net zo duur als een xbox :(
ze moeten dat apparaat 100/150 maken.

Verwijderd

PS2 Cut Official!
Ron Burke
08:11 HRS. PST

Despite Sony stating that they will 'never be able to cut the price on the PS2' in the past, they have done it this morning. No longer a rumor and confirmed by MSNBC, the PS2 has been cut in the US to $199.99! (with a drop to $49.99 for the PS1) If you were waiting for a good reason to purchase any one of the three consoles...hold a second....I'm sure we will see an Xbox announcement similar to this and maybe a Gamecube one as well. Mmmm....price wars.....For once, we the consumer win! Horray!!
"Sony will also consider future price cuts on its game software, an executive said. Sony said it was making the price cut now, as opposed to September as had been expected by some industry watchers, because it wanted to build momentum at the new discounted price in advance of the year-end holiday season, the make-or-break period for video game sales."

-KS-

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Op dinsdag 14 mei 2002 11:54 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Snap ik maar het stond er zo raar :P
Ja dat zie ik nu ook mijn excuses daarvoor :O

Maar je begreep het wel ;)

Verwijderd

En Microsoft volgt.....

"In response to Sony dropping the price of the PlayStation 2 from $299 to $199, Microsoft has followed suit with the same pricing model for their Xbox. The price is effective immediately; EBWorld.com is already offering the machine for the new price. Expect an official release from Microsoft tomorrow, and keep turned for a response from Nintendo on a potential GameCube price drop."

www.gaming-age.com

Verwijderd

Dit moet nog effe door gaan :) Xbox PS2 GameCube voor 50 euro :).

Ze moeten gewoon dat ding verkopen voor 299 euro maar daan 5 spellen er bij of zo!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Ik vind het niet erg die prijswijzigingen laat ze maar lekker door gaan, misschien heb je ze dan alle 3 over een tijdje

Verwijderd

Ik zou alleen graag zien dat de prijzen van de spellen ook omlaag gaan want daar gaat je geld eigenlijk aan op. Bovendien wordt er dan ook minder gekopieerd. Kijk naar Japan. Japanners hebben meer geld over om uit te geven aan spellen, of de spellen zijn daar goedkoper, ik weet niet meer precies hoe het zat. Er wordt daar dan ook minder gekopieerd. In Europa wordt het meest gekopieerd maar hier zijn die spellen dan ook weer duurder.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Jah maar in Japan verdienen ze ook aanzienelijk meer :D

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:16

mvds

Totally awesome!

De prijzen van de spellen zijn altijd het probleem hier in NL. (of in europa zelfs)

Kijk ook maar naar muziek CD's. Er zijn zoveel instanties die geld willen vangen van zo'n CD dat de prijzen echt de pan uitrijzen. 45 Gulden voor een CD is gewoon oplichterij.

Als ze de prijzen nou eens andersom doen, dus de console gewoon normale prijs en de games een heel stuk goedkoper, dan zouden er veel meer spellen verkocht worden, en veel minder gekopieerd. Ze moeten nu allemaal methodes verzinnen om kopieren tegen te gaan, maar eigenlijk kunnen die methodes ook gezien worden als manieren om mensen op te lichten. Hoe moeilijker het is om te kopieren, hoe makkelijker het dus is om mensen veel geld voor een spel te laten betalen. (= oplichten)

De ontwikkelingskosten enzo halen ze er ook wel uit als ze 4 x zoveel spellen verkopen tegen 1/4 van de huidige prijs hoor.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Ja dat klopt ook, is een enorm sterk punt wat je daar hebt
Maar ze verzinnen altijd wel een zwak excuus waardoor ze niet in prijs hoeven te dalen met hun spellen

En dan stappen mensen dus over op ombouwen en alles wat daarbij komt kijken

Kijk ik heb het wel over hoor voor die games daar niet van maar ik zou liever zien dat ze wat goedkoper werden (zo kan ik ook meer games kopen in een jaar)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 10:41 schreef Bellerophon het volgende:
Ja dat klopt ook, is een enorm sterk punt wat je daar hebt
Maar ze verzinnen altijd wel een zwak excuus waardoor ze niet in prijs hoeven te dalen met hun spellen

En dan stappen mensen dus over op ombouwen en alles wat daarbij komt kijken

Kijk ik heb het wel over hoor voor die games daar niet van maar ik zou liever zien dat ze wat goedkoper werden (zo kan ik ook meer games kopen in een jaar)
Tja, zo denken er heel erg veel mensen over. Nu moeten mensen vaak een paar maanden sparen om een spel te kunnen kopen, dus dan is het ook niet zo aantrekkelijk om zo'n console aan te schaffen.

Misschien zou het zelfs mogelijk zijn om de retailers aan te klagen wegens oplichting. Als je ziet wat het kost om een spel te ontwikkelen en uit te brengen, en vergelijkt met wat wij er als consument voor moeten betalen, dan maken we misschien wel kans.

Ik bedoel maar, als in Japan die spellen voor de helft van de prijs van hier in NL verkocht kunnen worden, wie strijkt er dan die andere helft (die wij dus teveel betalen) op?

Precies hetzelfde met gewone (niet games) CD's. Waarom moeten de CD's als wij ze hier kopen 45 gulden kosten, terwijl je ze vanuit andere landen voor 20 gulden kan laten komen? Waar gaat die 25 gulden dan heen? Niet naar de artiest!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

En als je de inkoop prijs ziet schrik je je helemaal rot
Die is zo laag, en dan de verkoop prijs, dus ik neem aan dat een groot gedeelte naar de winkelier/bedrijf gaat die het verkoopt

Verwijderd

Ja, die dingen produceren is maar een fractie van de verkoopprijs. Kun je niet met heel veel lui die dingen tegen inkoopsprijs krijgen dan? Dan houden we hier inkoopacties voor games.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Xbox bijv. 299 euro
Inkoop prijs ligt ergens bij de 100 euro
Je word gewoon afgezet waar je bij staat

Tjah kon ik maar producten voor de inkoop prijs krijgen

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik weet niet of er in de inkoopsprijs ook al een deel verwerkt zit wat terug gaat naar de fabrikant voor de ontwikkelingskosten, lijkt mij wel maar hoe groot dat deel is weet ik niet.

Ik weet wel dat er ook nog andere instanties zijn die hun handje ophouden voor elke CD/DVD die verkocht word. (overheid enzo)

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Nou ik heb dus wel gezien wat de inkoopsprijs is van de NGC, XBOX en PS2 en dan de verkoopprijs ...dat is gewoon niet eerlijk

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Waar kan een bedrijf die dingen inkopen dan??.
Mijn baas heeft een computerzaak, dus theoretisch gezien zouden wij ook X-Boxen moeten inkopen om het te kunnen verkopen als ik mij niet vergis?

Of is dit echt fout wat ik zeg.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 11:18 schreef RiCk het volgende:
Waar kan een bedrijf die dingen inkopen dan??.
Mijn baas heeft een computerzaak, dus theoretisch gezien zouden wij ook X-Boxen moeten inkopen om het te kunnen verkopen als ik mij niet vergis?

Of is dit echt fout wat ik zeg.
Rechstreeks bij de importeur is het gemakkelijkste, zelf importeren het goedkoopste (bij grote aantallen).

• RiCk
  • Nu online
Op woensdag 15 mei 2002 11:21 schreef obsidian het volgende:

[..]

Rechstreeks bij de importeur is het gemakkelijkste, zelf importeren het goedkoopste (bij grote aantallen).
Snap ik ja :)
Wie zijn die importeurs!

Naja, ik meel Microsoft wel even.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Vaak bij grote multimedia markten
Of zoals boven genoemde importeurs

Bij mijn weekend bedrijf doen ze het bij beide :)

• RiCk
  • Nu online
Microsoft-distributeurs in Nederland:

Copaco: www.copaco.nl
Ingram: nl.ingrammicro.com
Tech Data: www.techdata.nl

heb het al :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 11:24 schreef Bellerophon het volgende:
Vaak bij grote multimedia markten
Of zoals boven genoemde importeurs

Bij mijn weekend bedrijf doen ze het bij beide :)
Wat zouden ze voor ons kosten dan? En zouden we ze voor inkoopprijs kunnen kopen? Dan heb ik er misschien ook wel interesse in. (In een PS2 eigenlijk)

Verwijderd

En ik in een GameCube!!!

• RiCk
  • Nu online
Distributeur <B2B> Retail :)

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Ja maar dat is het hem juist de leveranciers doen bijv. per 10. en dan betaal per XBOX maar iets van 100 euro

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Op woensdag 15 mei 2002 10:55 schreef Bellerophon het volgende:
En als je de inkoop prijs ziet schrik je je helemaal rot
Die is zo laag, en dan de verkoop prijs, dus ik neem aan dat een groot gedeelte naar de winkelier/bedrijf gaat die het verkoopt
Op woensdag 15 mei 2002 11:02 schreef Bellerophon het volgende:
Xbox bijv. 299 euro

Tjah kon ik maar producten voor de inkoop prijs krijgen
Op woensdag 15 mei 2002 11:12 schreef Bellerophon het volgende:
Nou ik heb dus wel gezien wat de inkoopsprijs is van de NGC, XBOX en PS2 en dan de verkoopprijs ...dat is gewoon niet eerlijk
:? je snapt et wel helemaal ofnie :?

Inkoopprijs voor dealer;
* PS2 258 excl. BTW (marge +/- 9 euro) Verkoopprijs 315.00
* Xbox 243 excl. BTW (marge +/- 8 euro) Verkoopprijs 299.00
* Kjoeb 168 excl. BTW (marge +/- 8 euro) Verkoopprijs 209.95

Inkoopprijs 100 pleuro voor een Xbox? Grapjas mag je mij er morgen 100 leveren voor die prijs! Op consoles word geld toegelegd omdat de fabrikanten dit terug verdienen op licence fees van de games.

Verwijderd

Hou een inkoopactie!!!!

• RiCk
  • Nu online
Op woensdag 15 mei 2002 11:34 schreef NightHawk het volgende:

:? je snapt et wel helemaal ofnie :?

Inkoopprijs voor dealer;
* PS2 258 excl. BTW (marge +/- 9 euro) Verkoopprijs 315.00
* Xbox 243 excl. BTW (marge +/- 8 euro) Verkoopprijs 299.00
* Kjoeb 168 excl. BTW (marge +/- 8 euro) Verkoopprijs 209.95
Welke distributeur isda? :)

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Ik snap het wel hoor omdat ik het toch met mijn eigen ogen heb gezien, samen met een collega run ik de multimedia afdeling, hij heeft me laatst de inkoop prijzen laten zien en dat was toch best wel even schrikken, natuurlijk kan je een XBOX voor die prijs inkopen aangezien wij dan ook grote getallen als bedrijf inkopen (25 stuks in 1 x)

Dan kan je ze dus als distributeur voor die prijs verkopen

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 11:02 schreef Bellerophon het volgende:
Xbox bijv. 299 euro
:+ yeah right... toen de Box net uit was zat er maar een winstmarge van 3% op... I kid U not! 100 euro voor een boxje... haha.. dan had ik er allang 1 thuis staan via een kennis van me :P

• NightHawk4

NightHawk4

Op woensdag 15 mei 2002 11:49 schreef Bellerophon het volgende:
Ik snap het wel hoor omdat ik het toch met mijn eigen ogen heb gezien, samen met een collega run ik de multimedia afdeling, hij heeft me laatst de inkoop prijzen laten zien en dat was toch best wel even schrikken, natuurlijk kan je een XBOX voor die prijs inkopen aangezien wij dan ook grote getallen als bedrijf inkopen (25 stuks in 1 x)

Dan kan je ze dus als distributeur voor die prijs verkopen
Ik heb dus m'n eigen gamesjop en als ik 100 stuks moet inkopen om dat soort prijzen te krijgen doe ik dat dan ook wel. Ga er ook maar vanuit dat een gamesjop al vrij goede condities krijgt van leveranciers en dat een Bart Smit FRS etc daar niet veel boven zit. En ja ik bestel gewoon bij Sony en Nintendo, Microsoft niet ..doe ik via Micro Media :+

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 10:36 schreef obsidian het volgende:
Als ze de prijzen nou eens andersom doen, dus de console gewoon normale prijs en de games een heel stuk goedkoper, dan zouden er veel meer spellen verkocht worden, en veel minder gekopieerd.
Jaja, is het fijn in jouw droomwereld? Van jou zouden ze alleen op de console winst mogen maken. Geloof je zelf dat ze het doen? Dan kunnen ze je beter een console aansmeren en dan geen spellen meer uitbrengen, ook een lekkere incentive...

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 12:25 schreef NightHawk het volgende:

[..]

Ik heb dus m'n eigen gamesjop en als ik 100 stuks moet inkopen om dat soort prijzen te krijgen doe ik dat dan ook wel. Ga er ook maar vanuit dat een gamesjop al vrij goede condities krijgt van leveranciers en dat een Bart Smit FRS etc daar niet veel boven zit. En ja ik bestel gewoon bij Sony en Nintendo, Microsoft niet ..doe ik via Micro Media :+
Laat maar joh, Bellerophon slingert weer eens wat ongefundeerd door de ruimte. :Z Die gelooft nog dat je ze voor € 25,- kan krijgen als je maar genoeg koopt. :+
Als MS zo'n winst zou maken, dan zouden ze toch ook echt niet nVidia en Intel vragen om hun verkoopprijzen te verlagen.

* Armada zucht

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 12:46 schreef Armada het volgende:

[..]

Jaja, is het fijn in jouw droomwereld? Van jou zouden ze alleen op de console winst mogen maken. Geloof je zelf dat ze het doen? Dan kunnen ze je beter een console aansmeren en dan geen spellen meer uitbrengen, ook een lekkere incentive...
:? Quote voortaan even het hele stuk en lees ook even de rest van wat ik zeg.

Ik zei net al, dat als ze dus de prijzen verlagen, ze meer spellen gaan verkopen. Maar lagere prijzen zorgen ervoor dat ze dus meer spellen moeten verkopen om dezelfde winst te maken. Maar dat dit dan wel vanzelf gaat aangezien juist de hoge prijzen van de games ervoor zorgen dat mensen geen console aanschaffen, of dat ze de games gaan kopieren ipv kopen.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 13:01 schreef obsidian het volgende:

[..]

:? Quote voortaan even het hele stuk en lees ook even de rest van wat ik zeg.

Ik zei net al, dat als ze dus de prijzen verlagen, ze meer spellen gaan verkopen. Maar lagere prijzen zorgen ervoor dat ze dus meer spellen moeten verkopen om dezelfde winst te maken. Maar dat dit dan wel vanzelf gaat aangezien juist de hoge prijzen van de games ervoor zorgen dat mensen geen console aanschaffen, of dat ze de games gaan kopieren ipv kopen.
Ik kwoot de rest niet, omdat net zo min ergens op sloeg als de rest.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 12:50 schreef Armada het volgende:

[..]

Laat maar joh, Bellerophon slingert weer eens wat ongefundeerd door de ruimte. :Z Die gelooft nog dat je ze voor € 25,- kan krijgen als je maar genoeg koopt. :+
Als MS zo'n winst zou maken, dan zouden ze toch ook echt niet nVidia en Intel vragen om hun verkoopprijzen te verlagen.

* Armada zucht
Mwah, dat weet ik niet. Ik geloof dat MS er alles aan zou doen om meer winst te maken. Dus zelfs al zouden ze genoeg winst maken, dan nog zouden ze denk ik wel vragen om goedkoper te leveren. Zou ik ook doen, hoe goedkoop het ook is, altijd proberen om het nog goedkoper te krijgen.

Vergeet niet dat MS zo'n beetje de beste PR en marketing afdeling van de wereld heeft. Die krijgen het zelfs nog voor elkaar om een service pack als nieuw produkt te verkopen en er teveel geld voor te vragen. (en krijgen)

Maar we gaan wel erg offtopic zo. Het ging om prijsverlagingen voor de PS2, en we waren het er allemaal over eens dat het niet zozeer de prijzen van de consoles zijn die ervoor zorgen dat de verkopen tegenvallen, maar juist de prijzen van de spellen.

Leuk voorbeeld is bijvoorbeeld onlinhe spellen zoals Ultima Online enzo. Je koopt het spel vrij goedkoop, maar je moet elka maand dokken om te kunnen spelen, leuke methode, maar wel voor veel mensen een reden om het niet te kopen. Dat word dan een erg duur spel.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Op woensdag 15 mei 2002 12:25 schreef NightHawk het volgende:

[..]

Nee mijn bedrijf ook niet, hebben we nogal slechte ervaringen mee, ik weet het bedrijf niet, leuk als je alle informatie krijgt te weten (ahem ahem) ...maar ik zal wel is anders vragen hoe dat nou allemaal in zijn werk gaat

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 13:02 schreef Armada het volgende:

[..]

Ik kwoot de rest niet, omdat net zo min ergens op sloeg als de rest.
:?

Jij hebt er verstand van zo te zien. Vertel mij maar eens wat de kosten zijn van ontwikkeling en produktie van zo'n console, en van de spellen. En dan kunnen we even berekenen wat voor winst erop gemaakt word.

Enne.. hou je flames voortaan even voor je wil je? Als je mij wilt vertellen dat wat ik zeg nergens op slaat, geef dan ook meteen even de argumenten erbij die dat bewijzen. Anders lul jij net zo uit je nek als dat jij zegt dat ik dat doe.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 13:12 schreef obsidian het volgende:
Jij hebt er verstand van zo te zien. Vertel mij maar eens wat de kosten zijn van ontwikkeling en produktie van zo'n console, en van de spellen. En dan kunnen we even berekenen wat voor winst erop gemaakt word.
Vertel het mij maar. Jij weet het toch zo goed en zou geen onzin uitkramen?
Enne.. hou je flames voortaan even voor je wil je? Als je mij wilt vertellen dat wat ik zeg nergens op slaat, geef dan ook meteen even de argumenten erbij die dat bewijzen. Anders lul jij net zo uit je nek als dat jij zegt dat ik dat doe.
Heb ik al gedaan, maar als jij dat niet over de breedte kan trekken, dan kan ik je daar niet bij helpen.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Laten we het nou wel even vriendelijk en aangenaam houden
Dit om de sfeer niet te verzieken
Dus everybody BOT

Verwijderd

Argh, Armada iedere keer als jij je ermee gaat bemoeien verziek je het hele topic door dat domme gequot en gebrabbel. Als je het er niet mee eens bent kijk je er maar gewoon niet naar, of ga naar een ander topic.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 13:16 schreef Armada het volgende:

[..]

Vertel het mij maar. Jij weet het toch zo goed en zou geen onzin uitkramen?
[..]

Heb ik al gedaan, maar als jij dat niet over de breedte kan trekken, dan kan ik je daar niet bij helpen.
Weet je wat, ik ga er even een mod bijhalen. Dan kan hij even bekijken wie er hier met loze beweringen rond strooit.

Ik heb namelijk nog niks gezien van jou wat bewijst dat wij ongelijk hebben. Alleen maar een paar keer een loze flame van jullie lullen uit je nek en ik weet het beter. Nou, laat maar zien dan. :)

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Ik ken de afspraken die gemaakt zijn over de prijzen door de grote winkelketens en ik kan je vertellen dat dit grote larie is. En ja, dat heeft met mijn werk te maken en nee, ik vertel niet exact wat de prijzen zijn en wat mijn werk is, maar neem maar aan dat Nighthawk behoorlijk nauwkeurig is.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Volgens mij vraag ik niet naar een reactie omdat ik een punt opnoem wat gewoon zo is bij mijn bedrijf

Dus waarom jij erop reageerd is mij ook een raadsel en echt veel schieten we er ook niet mee op

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 13:18 schreef MeisterHim het volgende:
Argh, Armada iedere keer als jij je ermee gaat bemoeien verziek je het hele topic door dat domme gequot en gebrabbel. Als je het er niet mee eens bent kijk je er maar gewoon niet naar, of ga naar een ander topic.
Ik startte de topic. :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 13:22 schreef Armada het volgende:

[..]

Ik ken de afspraken die gemaakt zijn over de prijzen door de grote winkelketens en ik kan je vertellen dat dit grote larie is. En ja, dat heeft met mijn werk te maken en nee, ik vertel niet exact wat de prijzen zijn en wat mijn werk is, maar neem maar aan dat Nighthawk behoorlijk nauwkeurig is.
Je hebt niet goed gelezen dude. We hebben het helemaal niet over welke prijzen er afgesproken zijn, maar over de werkelijke kosten die er gemaakt worden. Door de fabrikant dus. Niet waarvoor ze naar de resellers gestuurd worden.

Zoiets al de CD. Een CD persen kost ongeveer een 0,7 euro, daarbij de kosten voor het maken van de master, en de kosten van de artiest enzo, kom je uit op ongeveer 10 euro. (grof geschat, als iemand nauwkeurige cijfers heeft, wil ik het graag horen) Waarom betalen wij dan 20 euro voor een CD in de winkel?

Hetzelfde voor de consoles en de spellen. Wat zijn de werkelijke produktiekosten, en hoeveel winst word er dan opgemaakt. En waaraan word die winst dan weer besteed?

Als ik het zo zie lijkt het mij dat het winstpercentage vrij hoog ligt. Mijn stelling was dan ook (als mijn idee klopt dat wat voor de muziek CD geld ws ook voor een spel geld), zouden ze niet beter de prijzen voor de spellen kunnen verlagen ipv de console steeds goedkoper te maken?

Lijkt mij toch niks mis mee? Dus vertel mij nu maar op welk vlak ik uit mijn nek lul?

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 13:21 schreef obsidian het volgende:
Ik heb namelijk nog niks gezien van jou wat bewijst dat wij ongelijk hebben.
Je kan het ook niet bewijzen, omdat de prijzen nog nooit naar een laag niveau is gezet. Maar het is al meerdere malen uit marktonderzoeken gebleken dat de verkopen degresssief toenemen met een afnemende prijs. Ergo, minder winst.
Illegaal kopiëren: voor een kopieerder is iedere euro te veel. En degenen die wel ineens origineel zouden kopen zijn minimaal.
Alleen maar een paar keer een loze flame van jullie lullen uit je nek en ik weet het beter. Nou, laat maar zien dan. :)
Nee, jij bent goed bezig. Als ik kritiek uit op jouw stelling, omdat deze ook maar enige relatie met de realiteit mist, dan moet ik met de argumenten komen waarom het niet zo is, terwijl je zelf ook geen onderbouwing/bewijs aanlevert.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Roep me maar als er weer normaal wordt gepost hier :z, jullie mogen elkaar niet en elkanders meningen al helemaal niet, maar vecht dat maar ergens anders uit

No offence maar dit is echt irritant

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 13:29 schreef Armada het volgende:

[..]

Ik startte de topic. :)
Dat kan wel zijn maar nu begin je je weer irritant te gedragen. Als je commentaar op personen hebt, stuur ze dan aub een mailtje. Hoeven wij niet allemaal mee te lijden.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Nog sneller en makkelijker , voeg ze toe met msn, kan je eindeloze flame wars houden

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 13:31 schreef obsidian het volgende:
Je hebt niet goed gelezen dude. We hebben het helemaal niet over welke prijzen er afgesproken zijn, maar over de werkelijke kosten die er gemaakt worden. Door de fabrikant dus. Niet waarvoor ze naar de resellers gestuurd worden.
Heb je wel gelezen wat er in de thread geschreven wordt?
Hier gaat het over.
]Op woensdag 15 mei 2002 13:31 schreef obsidian het volgende:
Zoiets al de CD. Een CD persen kost ongeveer een 0,7 euro, daarbij de kosten voor het maken van de master, en de kosten van de artiest enzo, kom je uit op ongeveer 10 euro. (grof geschat, als iemand nauwkeurige cijfers heeft, wil ik het graag horen) Waarom betalen wij dan 20 euro voor een CD in de winkel?
Omdat de distributeur en de winkels ook moeten leven en omdat vervoerskosten en invoerrechten bestaan.
Hetzelfde voor de consoles en de spellen. Wat zijn de werkelijke produktiekosten, en hoeveel winst word er dan opgemaakt. En waaraan word die winst dan weer besteed?

Als ik het zo zie lijkt het mij dat het winstpercentage vrij hoog ligt. Mijn stelling was dan ook (als mijn idee klopt dat wat voor de muziek CD geld ws ook voor een spel geld), zouden ze niet beter de prijzen voor de spellen kunnen verlagen ipv de console steeds goedkoper te maken?

Lijkt mij toch niks mis mee? Dus vertel mij nu maar op welk vlak ik uit mijn nek lul?
Omdat je moet bedenken wat de bussiness is. De console is een one-time-buy. Zodra deze verkocht wordt en de spellen tegen bijna de kostprijs, is er dus weinig te verdienen voor een fabrikant. Denk ook aan een printerleverancier, die de printer normale prijs maakt en de inkt tegen nauwelijks meer dan de kostprijs aanbiedt. Hij heeft dan geen interesse meer in de klant zodra deze de printer heeft aangeschaft. Er valt dan toch geen droog brood meer aan te verdienen. Trek dit door naar de spellenindustrie. Waar is dan de incentive om voor exclusieve dingen te zorgen, of te zorgen dat het uberhaupt wel op je platform komt?
Ook zal een spelsysteem minder snel als cadeau gegeven worden, wanneer het te duur is. Dat betekent dat je het binnenkomen van de console in de huishoudens belemmert.
Daarnaast heb je ook positieve effecten voor de consument. Als ik Final Fantasy X wil spelen, dan betaal ik € 299,- voor de machine en €60,- voor het spel. Als ik de machine met winst zou moeten kopen, dan zou deze ook nog op zo'n €479,- zitten en dan moet ik het spel voor circa €30,- kopen? Ik kan nu zoveel spellen kopen als mijn budget toelaat, een hoge consoleprijs vergt gelijk een kolossale investering...

Zo veel typewerk. Tevreden? ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 13:36 schreef Armada het volgende:

[..]

Je kan het ook niet bewijzen, omdat de prijzen nog nooit naar een laag niveau is gezet. Maar het is al meerdere malen uit marktonderzoeken gebleken dat de verkopen degresssief toenemen met een afnemende prijs. Ergo, minder winst.
Illegaal kopiëren: voor een kopieerder is iedere euro te veel. En degenen die wel ineens origineel zouden kopen zijn minimaal.
Dude, lees mijn verhaaltjes nou eens. Ik zeg dat er veel mensen zijn die nu geen console kopen, en dus ook de spellen niet, omdat ze de prijzen van de spellen te hoog vinden. Als de prijzen van de spellen zouden dalen, dan zouden die mensen misschien/waarschijnlijk over de drempel gaan.
Nee, jij bent goed bezig. Als ik kritiek uit op jouw stelling, omdat deze ook maar enige relatie met de realiteit mist, dan moet ik met de argumenten komen waarom het niet zo is, terwijl je zelf ook geen onderbouwing/bewijs aanlevert.
Dat doe ik wel, ik trek het verhaal van de muziek CD's gewoon door. Dat lijkt mij helemaal in orde. Een DVD (van een spel) persen lijkt mij niet veel duurder dan een CD persen. En het lijkt mij dat de ontwikkelingskosten niet zo verschrikkelijk hoog liggen, dat die prijs van 140 gulden voor een spel gehanteerd moet blijven om winst te kunnen maken.

En tuurlijk moet je met argumenten komen. Dat is toch logisch? Als ik zeg dat het gras wit is, dan zeg jij toch ook, nee dat is niet zo, kijk maar naar buiten? Dan zie ik dat het niet zo is. Als jij alleen maar zou zeggen, je lult uit je nek (en op die manier doe je het), dan zu ik zeggen, bekijk het maar, laat mij maar eens zien dan dat ik het verkeerd heb.

Jij zegt het zeker te weten dat het niet zo is, dus je zal je info toch ergens vandaan moeten hebben. Nou, laat die info dan ook aan ons zien zodat ons ongelijk bewezen word. Anders gis jij net zo erg als wij, en dan zou jij je mening natuurlijk nog best mogen geven, maar het zou jou zeker niet het recht geven om maar te zeggen dat wij uit ons nek lullen. Want dat is dus zonder bewijzen een regelrechte flame.

Snap je?

En ik weet wat het persen van een CD kost, ik weet niet wat de ontwikkelingskosten zijn. Maar aangezien de spellen in Japan voor de helft verkocht worden, neem ik aan dat het in europa dan ook mogelijk moet zijn. Nou? Is dat dan ongefundeerd? Lijkt mij een zeer redelijke veronderstelling.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 13:49 schreef Armada het volgende:
Heb je wel gelezen wat er in de thread geschreven wordt?

Hier gaat het over.
In het begin, inmiddels hadden wij het alweer over de prijzen van de games :)
Omdat de distributeur en de winkels ook moeten leven en omdat vervoerskosten en invoerrechten bestaan.
Klopt, dus eigenlijk is het probleem dat er gewoon teveel mensen/dingen tussenzitten waardoor de prijs hoog word? Is het dan voor MS niet beter om daar iets aan te doen ipv de prijzen van de console steeds verder te verlagen? Ik heb in meerdere topics gelezen dat mensne best een hoog bedrag voor een console willen betalen als dat betekend dat de prijzen van de spellen daarmee omlaag kan.
Omdat je moet bedenken wat de bussiness is. De console is een one-time-buy. Zodra deze verkocht wordt en de spellen tegen bijna de kostprijs, is er dus weinig te verdienen voor een fabrikant. Denk ook aan een printerleverancier, die de printer normale prijs maakt en de inkt tegen nauwelijks meer dan de kostprijs aanbiedt. Hij heeft dan geen interesse meer in de klant zodra deze de printer heeft aangeschaft. Er valt dan toch geen droog brood meer aan te verdienen. Trek dit door naar de spellenindustrie. Waar is dan de incentive om voor exclusieve dingen te zorgen, of te zorgen dat het uberhaupt wel op je platform komt?
Ook zal een spelsysteem minder snel als cadeau gegeven worden, wanneer het te duur is. Dat betekent dat je het binnenkomen van de console in de huishoudens belemmert.
Daarnaast heb je ook positieve effecten voor de consument. Als ik Final Fantasy X wil spelen, dan betaal ik € 299,- voor de machine en €60,- voor het spel. Als ik de machine met winst zou moeten kopen, dan zou deze ook nog op zo'n €479,- zitten en dan moet ik het spel voor circa €30,- kopen? Ik kan nu zoveel spellen kopen als mijn budget toelaat, een hoge consoleprijs vergt gelijk een kolossale investering...

Zo veel typewerk. Tevreden? ;)
Mwah, redelijk tevreden. Ik ben het met je eens dat de console dan een grote inverstering word, maar ik denk dat mensen dat er best voor over hebben. De PS2 werd namelijk ook gewoon verkocht toen ie nog 1200 gulden kostte. En aangezien er veel mensen zijn die de hoge prijs van de games als reden zien om al helemaal niet aan zo'n console te beginnen (dus niet eens de prijs van de console zelf) denk ik zo dat je die mensen over de streep kan trekken als je de prijzen van de spellen verlaagd.

Ik denk er zelf ook zo over. Ik wil best een console hebben, maar ik koop er geen omdat ik weet dat die spellen me een rib uit mijn lijf gaan kosten. Dus het is niet de prijs van de console maar de prijs van de spellen die me tegenhoud.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 13:51 schreef obsidian het volgende:
Dude, lees mijn verhaaltjes nou eens. Ik zeg dat er veel mensen zijn die nu geen console kopen, en dus ook de spellen niet, omdat ze de prijzen van de spellen te hoog vinden. Als de prijzen van de spellen zouden dalen, dan zouden die mensen misschien/waarschijnlijk over de drempel gaan.
En dat blijkt dus uit de marktonderzoeken, dat de verlaging van de prijzen, minder nieuwe consumenten aantrekken en dat de bestaande consumenten minder in aantal kopen, dan de verhoging van de omzethoeveelheden goed maakt.
Dat doe ik wel, ik trek het verhaal van de muziek CD's gewoon door. Dat lijkt mij helemaal in orde. Een DVD (van een spel) persen lijkt mij niet veel duurder dan een CD persen. En het lijkt mij dat de ontwikkelingskosten niet zo verschrikkelijk hoog liggen, dat die prijs van 140 gulden voor een spel gehanteerd moet blijven om winst te kunnen maken.
En daar gaat het mij nou precies om. Is het nou een gevoel, of weet je dat ook? In een interview met Peter Molyneux op Gamespot over Project Ego geeft hij nog eens aan dat er enorme investeringen nodig zijn (minimaal 10 miljoen dollar), om een spel te produceren.
En tuurlijk moet je met argumenten komen. Dat is toch logisch? Als ik zeg dat het gras wit is, dan zeg jij toch ook, nee dat is niet zo, kijk maar naar buiten? Dan zie ik dat het niet zo is. Als jij alleen maar zou zeggen, je lult uit je nek (en op die manier doe je het), dan zu ik zeggen, bekijk het maar, laat mij maar eens zien dan dat ik het verkeerd heb.
Mijn aanpak was inderdaad niet correct, maar ik miste gewoon elke onderbouwing, anders dan: "ik denk dat het zo is".
Jij zegt het zeker te weten dat het niet zo is, dus je zal je info toch ergens vandaan moeten hebben. Nou, laat die info dan ook aan ons zien zodat ons ongelijk bewezen word. Anders gis jij net zo erg als wij, en dan zou jij je mening natuurlijk nog best mogen geven, maar het zou jou zeker niet het recht geven om maar te zeggen dat wij uit ons nek lullen. Want dat is dus zonder bewijzen een regelrechte flame.
Als je meerdere topics gevolgd zou hebben, dan zou je zien dat ik me suf type over ellenlange argumentaties. Ik kan je niet het bewijs geven van mijn stellingen in deze thread, omdat dat een bepaald vertrouwen zou beschamen. Ik kan je echter wel een gedachtentrein geven om aan de hand daarvan logisch te beredeneren dat het ook zo daadwerkelijk in elkaar zit.
En ik weet wat het persen van een CD kost, ik weet niet wat de ontwikkelingskosten zijn. Maar aangezien de spellen in Japan voor de helft verkocht worden, neem ik aan dat het in europa dan ook mogelijk moet zijn. Nou? Is dat dan ongefundeerd? Lijkt mij een zeer redelijke veronderstelling.
Is dat een mening of een gerucht dat je overgenomen hebt, of heb je dit ook opgezocht?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 14:07 schreef Armada het volgende:
En dat blijkt dus uit de marktonderzoeken, dat de verlaging van de prijzen, minder nieuwe consumenten aantrekken en dat de bestaande consumenten minder in aantal kopen, dan de verhoging van de omzethoeveelheden goed maakt.
Vind ik erg raar, en dat soort onderzoeken vertrouw ik alzo niet. Maar ok, dat zou dan wel kunnen. Al heb ik er een hard hoofd in.
En daar gaat het mij nou precies om. Is het nou een gevoel, of weet je dat ook? In een interview met Peter Molyneux op Gamespot over Project Ego geeft hij nog eens aan dat er enorme investeringen nodig zijn (minimaal 10 miljoen dollar), om een spel te produceren.
Mwah, kan ik me best voorstellen ja, en hoeveel spellen moeten er dan verkocht worden tegen een redelijke prijs om dat eruit te halen? Inclusief reclamekosten enzo.
Als je meerdere topics gevolgd zou hebben, dan zou je zien dat ik me suf type over ellenlange argumentaties. Ik kan je niet het bewijs geven van mijn stellingen in deze thread, omdat dat een bepaald vertrouwen zou beschamen. Ik kan je echter wel een gedachtentrein geven om aan de hand daarvan logisch te beredeneren dat het ook zo daadwerkelijk in elkaar zit.
Heb ik gedaan, en volgens mij heb jij het dan over de prijs die importeurs moeten betalen. Maar dat is natuurlijk niet gelijk aan de fabrikagekosten.
Is dat een mening of een gerucht dat je overgenomen hebt, of heb je dit ook opgezocht?
Welk gedeelte? Van de CD's persen? Dat is opgezocht, en van die prijzen in Azie? Dat heb ik vaker gehoord, en ook van mensen uit Azie.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 14:16 schreef obsidian het volgende:
Vind ik erg raar, en dat soort onderzoeken vertrouw ik alzo niet. Maar ok, dat zou dan wel kunnen. Al heb ik er een hard hoofd in.
Ik dus wel, want waarom zou een fabrikant in zijn eigen vingers snijden? Als er meer opbrengst is door grotere aantallen tegen een iets lagere prijs? Waarom zou hij dat dan in godsnaam niet doen?
Mwah, kan ik me best voorstellen ja, en hoeveel spellen moeten er dan verkocht worden tegen een redelijke prijs om dat eruit te halen? Inclusief reclamekosten enzo.
Geen idee. Ik heb geen inzicht in de kosten die een ontwikkelaar en de uitgever allemaal maken en kan je geen ruwe schattinggeven. Maar ga maar uit van een half miljoen.
Heb ik gedaan, en volgens mij heb jij het dan over de prijs die importeurs moeten betalen. Maar dat is natuurlijk niet gelijk aan de fabrikagekosten.
Ik heb het er al in een topic over gehad. Daarin werd een artikel aangehaald met een geschatte fabricageprijs van $235,- voor de xbox. Dit is mijns inziens aan de lage kant, omdat het inkoopmodel tussen consoles en PC's niet vergelijkbaar is, door continuïteit in het ontwerp, maar het geeft al in ieder geval aan dat een inkoopprijs van €100,- volstrekte waanzin is.
van die prijzen in Azie? Dat heb ik vaker gehoord, en ook van mensen uit Azie.
Kijk, en daar zou ik nu wel eens een vinger achter willen krijgen. Kan je me hier wat URL's van geven, want ik geloof er geen ene mallemoer van.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

:( deze discussie heeft nu wel enorm veel weg van een chat topic, gelieve dit ergens anders voort te zetten

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.gamers.nl/i/200205/img1021463270_0.jpg

gamers.nl...

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

eindelijke een post die weer over het topic onderwerp gaat, het kan dus toch ..thank u all mighty lord

Verwijderd

Ja, kunnen we nu weer een beetje serieus verder met het onderwerp?

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Gelukkig wel zeg

Maar is het dan al officieel bevestigd door Sony Europe dat de prijswijzing hier ook wordt ingevoerd?

Verwijderd

Nee, nog niet. Alleen de VS staat vast maar ik denk dat Europa snel zal volgen.

• Miletos
  • Niet online
Natuurlijk heb ik vorige week net een PS2 gekocht |:( :'(

Hoe groot zou de kans zijn dat ze net zoiets doen als bij de Xbox? ("spel(len) uitzoeken, indien gekocht voor bepaalde datum")

Ik baal nu best wel :(

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 14:42 schreef MeisterHim het volgende:
Het zou me niets verbazen als er een vertraging in die daling zat voor een aantal maanden. Europa hinkelde ook al achter de launchprijs aan van Amerika...

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Op woensdag 15 mei 2002 14:42 schreef MeisterHim het volgende:
Ik hoop het maar, want dan is het namelijk zeker dat mijn broer een XBOX koopt voor Halo :9

Verwijderd

Ze maken denk ik geen pack voor de PS2, zeker omdat de machine al een tijd uit is en anders zou ik nog heel wat spellen te goed hebben *D.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 14:33 schreef Armada het volgende:
Ik dus wel, want waarom zou een fabrikant in zijn eigen vingers snijden? Als er meer opbrengst is door grotere aantallen tegen een iets lagere prijs? Waarom zou hij dat dan in godsnaam niet doen?
Geen idee, om ie vertrouwt op de gegevens van die onderzoeken? :?
Geen idee. Ik heb geen inzicht in de kosten die een ontwikkelaar en de uitgever allemaal maken en kan je geen ruwe schattinggeven. Maar ga maar uit van een half miljoen.
Wereldwijd? Lijkt me dan toch niet zo'n probleem? (ik weet niet hoeveel exemplaren er verkocht worden van games hoor.
maar het geeft al in ieder geval aan dat een inkoopprijs van €100,- volstrekte waanzin is.
Dat heb ik ook nooit gezegd. Lijkt me ook wel erg weinig ja.
Kijk, en daar zou ik nu wel eens een vinger achter willen krijgen. Kan je me hier wat URL's van geven, want ik geloof er geen ene mallemoer van.
Kan ik opzoeken. Maar dat kan je zelf ook, ik heb het gehoord, dus ik heb zelf geen URL's.

Maarre.. ik ga er nu mee stoppen. We gaan zoals ik al eerder zei erg offtopic. :)

Sorry hiervoor. Maar we snappen nu wel elkaars standpunt.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Hehe dank u wel :P

Enne tjah ik hoop maar dat de prijsdaling doorzet naar ons kikkerlandje want dan bezit ik ze dus alle 3

...wow.... zou wel een vreemde ervaring zijn

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 14:52 schreef Bellerophon het volgende:
Hehe dank u wel :P

Enne tjah ik hoop maar dat de prijsdaling doorzet naar ons kikkerlandje want dan bezit ik ze dus alle 3

...wow.... zou wel een vreemde ervaring zijn
Dus jij vind de prijzen van de spellen geen probleem dan?

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 14:53 schreef obsidian het volgende:

[..]

Dus jij vind de prijzen van de spellen geen probleem dan?
ik ook niet zolang de xbox steeds maar blijft dalen.
1 spel op een console doe je volgens mij (GEMIDDELD!!!) wel iets langer mee dan een pc spel

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Voor veel games heb ik het geld over hoor

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 15 mei 2002 14:58 schreef X_Treme>GR< het volgende:

[..]

ik ook niet zolang de xbox steeds maar blijft dalen.
1 spel op een console doe je volgens mij (GEMIDDELD!!!) wel iets langer mee dan een pc spel
Huh? :? Hoezo dat dan? Een spel is toch een spel? (zolang je geen cheats gebruikt) Maakt het toch niks uit of je het spel speelt op een console of op je PC?

Als je PC geschikt is om dat spel te spelen dan wel! Of heeft het spel op de console een andere sfeer ofzo?

Verwijderd

Spelen op een console is toch anders. Op de console speel ik een spel ook vaker nog een keertje, omdat ik het echt leuk vind, op de PC doe ik dit minder. Misschien heeft het ook te maken met de eenvoud van de console, spel erin en gamen maar.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Als voorbeeld neem ik FFVII op de pc 1 x gespeeld en dat was het
Op de PSX nu al 4 x uitgespeeld en nog vind ik het gaaf

• NightHawk4

NightHawk4

Op woensdag 15 mei 2002 13:12 schreef obsidian het volgende:

[..]

:?

Nog ff een reply voor de duidelijkheid :+
If your title requires the best technology available, this is what youre looking for. You absolutely will not find a more elegantly coded engine. But, honestly, its not for everyone. It takes a technically savvy team to use, and its not priced for a "me too" title. For a single title [6] license, we charge a $250,000 guarantee against a 5% royalty of the wholesale [7] price for the title. Not cheap, but it pays for itself with the marketing caché alone.
Da's dus wat ID Software vraagt voor de Quake 3 engine en dan heb je dus alleen de engine en moet de game nog gemaakt worden..

• mvds

mvds

Totally awesome!

De laatste reply over dat onderwerp dan. Om van 250.000 naar 10 miljoen te komen moet je best nog een lange weg afleggen. Dus zou best kunnen hoor. Maar het bewijst niks, en sluit ook niks uit eigenlijk. :)

• NightHawk4

NightHawk4

offtopic:
[quote]
Op woensdag 15 mei 2002 15:13 schreef obsidian het volgende:
De laatste reply over dat onderwerp dan. Om van 250.000 naar 10 miljoen te komen moet je best nog een lange weg afleggen. Dus zou best kunnen hoor. Maar het bewijst niks, en sluit ook niks uit eigenlijk. :)
[/quote]

Die lange weg leggen diverse Uitgevers dus ook af...Warcraft 3 is Blizzard nu ook al 3 jaar mee bezig :)
En da's dus echt niet 1 programmeurtje die daarmee bezig is.....maarja je snapt al wel wat we dus bedoelen.

Die prijsverlaging verwacht ik persoonlijk wel op korte termijn in Europa :D De prijzen zijn per 1 april voor de dealers iets omhoog gegaan. Prijs van de PS2 staat nu op 317,19 :? ziet er dus niet zo aantrekkelijk uit. Zijn nog steeds brute omrekenprijzen, prijsaanpassing verwacht ik dus binnen 4 weken en anders pas in september.

• 3dfx|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

3dfx|IA

Speed is Life

Vraag me af wanneer die gratis wordt :D

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Ik verwacht eerlijk gezegd dat de prijswijzigingen in europa ook snel plaats zullen vinden

tenminste ik hoop er dan op ;)

• NightHawk4

NightHawk4

Na de onverwachte prijsdaling van de PlayStation 2 in de Verenigde Staten komt ook Microsoft nog voor de E3 met verrassend nieuws: in Noord-Amerika kost de Xbox voortaan 199 dollar.

Kersvers consolebouwer Microsoft heeft de prijs van de Noord-Amerikaanse Xbox vanmorgen verlaagd naar 199 dollar, omgerekend zo'n 220. EuroGamer, dat het nieuws over het lagere prijskaartje brengt, maakt verder melding van enkele softwaretitels die goedkoper over de toonbank gaan.

Om welke spellen het precies gaat is nog onduidelijk, maar prijzen van een kleine 30 dollar worden genoemd. Daarnaast zou de memory card vanaf nu ook voor 30 dollar te koop zijn.

Het nieuwe prijsniveau van de Xbox levert in de Verenigde Staten een opvallende situatie op. Alle grote consoles van de nieuwe generatie - Sony's PlayStation 2, Nintendo's GameCube en Microsoft's Xbox - kosten nu 199 dollar.

Voorheen verschilden de verkoopprijzen van de drie machines nog significant, iets dat het koopgedrag van de consument sterk beïnvloedde. In de Verenigde Staten zou inmiddels al sprake zijn van hogere verkoopcijfers voor de Xbox ten opzichte van de GameCube, een situatie die in andere werelddelen nog niet bespeurd is.

Geruchten
De meest recente prijsverlaging van de Xbox gaat gepaard met een aantal interessante geruchten. Zo melden diverse bronnen dat Microsoft wellicht zou werken aan een verkleinde versie van de Xbox, om daarmee bezwaren over de omvang van het apparaat de kop in te drukken.

Verder is er sinds gisteren veel te doen rond de componenten van de Xbox en dan met name de DVD-speler, die door een andere fabrikant geleverd zou gaan worden. De reden daarvoor zou kunnen liggen in het willen besparen van kosten, al wordt niet uitgesloten dat Microsoft technische aanpassingen doet om piraterij tegen te gaan.

Een aantal zogenaamde mod chips (chips die het mogelijk maken geïmporteerde of gekopieerde spellen te spelen) staat immers op het punt van verschijnen.
Bron

Nu zullen de prijsverlagingen in Europa wel vrij snel komen :Y)

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Ik vraag me af of Sony met $/€ 199,- per console nog verlies zal maken. Misschien hebben ze de kosten van de console wel zo terug kunnen dringen dat deze daar net onder zitten, immers Sony heeft al in een interview aangegeven dat ze winst maakten op de hardware.
Nu stond er in het stuk van MSNBC ook dat Sony spellen, controllers en memory cards in prijs heeft laten zakken.

Het lijkt mij dat Sony iig Microsoft dan al klem heeft zitten. MS maakt verlies op de console, maar heeft nu dus ook zware concurrentie op de spellen en de accessoires. En daar moeten ze nu juist hun compenserende winst vandaan halen... Ziet iemand dit anders?

Pagina: 1