Toon posts:

[PS][G85] folder A4 formaat printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een simpel foldertje te maken. Dit doe ik in PS. Alleen nu heb ik de afmetingen van een A4 (21.0 * 27.9) genomen maar als ik nu ga afdrukken dan past het niet op de A4 omdat de G85 waarschijnlijk niet kantlijnvrij kan printen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Bijv. het formaat kleiner maken en dan centreren met printen (wat me overigens alleen horizontaal lukt!!)...

Iemand tips?

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Op dinsdag 14 mei 2002 10:03 schreef DjMisterY het volgende:
[...]
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Bijv. het formaat kleiner maken en dan centreren met printen (wat me overigens alleen horizontaal lukt!!)...
Ja :)
Hoe wou je het anders doen? Even een kantlijn-vrije printer kopen :?
Ga anders naar de drukkerij, die kunnen het wel. En alleen maar horizontaal? Leg es uit?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 21:02
Wat wil je nu precies?
Dat je "folder" het gehele papier beslaat?

In dat geval zul je toch echt met een A3 printer moeten printen, aangezien alle standaard A4 printers marges hebben. Afgezien daarvan is het niet geheel slim om in Photoshop een folder te ontwerpen, maar dat is geheel aan jezelf... Een aantal reminders; Denk aan:

• 300 dpi
• CMYK
• Afloop

En als je je folder laat drukken of printen bij een drukker, denk dan aan je lettertypes die je mee moet sturen enzovoorts. Laatste tip: Gebruik voor de opmaak van je document gewoon een "echt" opmaak programma, zoals QuarkXPress, Adobe InDesign of desnoods een .EPS in Adobe Illustrator.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 10:08 schreef willem169 het volgende:
Wat wil je nu precies?
Dat je "folder" het gehele papier beslaat?
Dat wil ik wel maar als ik dit zo lees dan gaat dat niet lukken met een G85 :(
• Afloop
Wat bedoel je hier precies mee?
En als je je folder laat drukken of printen bij een drukker, denk dan aan je lettertypes die je mee moet sturen enzovoorts. Laatste tip: Gebruik voor de opmaak van je document gewoon een "echt" opmaak programma, zoals QuarkXPress, Adobe InDesign of desnoods een .EPS in Adobe Illustrator.
okeej bedankt..maar ik kan alleen maar Photoshoppen..misschien maar eens Illustrator installeren dan.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 10:06 schreef Murphy het volgende:

[..]

Ja :)
Hoe wou je het anders doen? Even een kantlijn-vrije printer kopen :?
Ga anders naar de drukkerij, die kunnen het wel. En alleen maar horizontaal? Leg es uit?
Ik bedoel dat ik alleen horizontaal kan centreren en niet verticaal. Ik heb al gezocht bij de printerinstellingen maar daar kan ik et ook niet vinden.

Maar zo uit de reacties te lezen moet ik eerst maar eens andere software gaan installeren en naar de drukker gaan want met de G85 gaat et dus niet goedkomen |:(

Verwijderd

'afloop' betekent dat je aan alle kanten 3mm over de marges van je document heengaat, dus als je een blauw vlak ergens in een hoek hebt zorg je dat het 3mm uitsteekt over de rand.
Dit is voor de drukker, heeft ie wat ruimte voor het snijden ;)

• Willem
DjMisterY:
Wat bedoel je hier precies mee?
Eigenlijk is dat pas als je laat drukken of printen bij een drukker. Die willen namelijk dat je rekening houdt met een "afloop" van (meestal) 2mm of meer. Na het drukken word je document namelijk gestansd. Oftewel, de "overbodige" randjes eraf gesneden. Dat betekent dat je dus de grootte van je document moet nemen, en dan eigenlijk aan alle kanten 2mm extra.

De grootte van de afloop hangt af van je drukker.
Daarvoor is het altijd handig om gewoon even contact op te nemen.
DjMisterY:
okeej bedankt..maar ik kan alleen maar Photoshoppen..misschien maar eens Illustrator installeren dan.
Tja, het is gewoon handiger om echt op te maken in een opmaakprogramma, en je lytho's (.TIFF) te verzorgen in Photoshop, logo's in .EPS vanuit Illustrator te plaatsen.

Maar nogmaals, het is handiger om hierover even met je drukker te bellen, wat hij het handigst vindt om aangeleverd te krijgen. Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok tanx allemaal!

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
Als je tekst omzet naar lijnen in EPS dan moet je de lettertypes niet meegeven ;) Is beter voor het geval dat de drukkerij met Mac werkt en jij met PC of omgekeerd.

• Willem
-rAz-:
Als je tekst omzet naar lijnen in EPS dan moet je de lettertypes niet meegeven ;) Is beter voor het geval dat de drukkerij met Mac werkt en jij met PC of omgekeerd.
Dan baal je als je nog achter spelfouten komt.

Vandaar dat dit vaak toch stiekum niet zo handig is.
Voor in een .EPS logo daarentegen wel.

Pagina: 1