Op dinsdag 14 mei 2002 10:07 schreef MeisterHim het volgende:
Bij
www.psxshop.nl kan je hem laten ombouwen. Ligt er een beetje aan welke chip je wilt maar je kunt bij de meesten er op wachten. Je kunt natuurlijk ook je PS2 opsturen. Ik zou zelf voor de Messiah chip gaan, hoef je niet meer te swappen. Messiah + inbouwen = €200,-. Het is dus nog wel aardig prijzig maar dan heb je ook wat.
Heb jij ervaring bij die flierefluiters??? Vast niet...
Ik ben al sinds 6 december bezig om daar mijn playstations omgebouwd te krijgen... 2 maanden lang was de messiah niet leverbaar...
Ik denk dat je een type R ps2 hebt... Dan heb je de keuze uit deze mogelijkheden:
- Neo 2 chip
- No Solder Mod
- Messiah
De 2e is het goedkoopste... Deze stoppen ze er ook niet zelf in... Het is alleen kast openschroeven, en een dingetje tussen 2 bandkabeltjes steken... Supersimpel...
De 1e is veiliger... Deze stoppen ze erin voor 70 euro... Je moet hier nog wel een Action Replay 2 bij kopen...
Bij de 1e 2 ombouwmethodes heb je nog wel last van opstartmethodes... Een ps1 spel start direct op, evenals een origineel europees ps2 spel... Maar voor de imports moet je opstarten met ar2 en een swaptrick uithalen... Op zich nog wel te doen...
De messiah is een superchip... Helemaal niet meer swappen... Ombouwen kost wel een hele berg meer... Maar dat komt omdat er een stuk of 25 draadjes gesoldeerd moeten worden op lastige plaatsen... Opstarten gebeurt door eenmalig of twee maal de resetknop in te drukken... Daarna hoef je niets meer te doen...
Als je dus het geld er voor over hebt, zou ik gaan voor de messiah... Deed ik zelf ook...
psxshop.nl ben ik zelf niet zo heel erg blij mee... Ik had 3 playstations...
1 waar geen no-solder-mod in kon, dus daar moest een neo 2 in.
1 waar een no-solder-mod in moest
1 waar een messiah in moest
degene met neo2 speelde geen dvd-r spellen af... Is terug gegaan voor garantie, en ligt er nog steeds... (ombouw is ongeveer een maand geleden gedaan)
Degene met no-solder-mod heb ik zelf moeten doen, omdat ze deze niet ombouwen. Ombouwen is een fluitje van een cent. Maar ook deze werkte niet... Geen enkel spel wilde meer opstarten... Terug gegaan naar die zaak, en daar kwamen ze erachter dat geen enkele no-solder-mod werkte... Ook deze playstation ligt er al een tijdje voor garantie...
Degene met messiah is nog langer... Vanaf 6 december... 2 maanden was de chip niet leverbaar... Daarna kreeg ik de chip thuis... Ik studeer electrotechniek, dus ik kan wel solderen... Maar de chip wilde maar niet werken... Speelde wel ps1 alles af, maar geen ps2 backups... Uiteindelijk maar met chip en ps2 bij psxshop langsgeweest, en zij zouden deze ombouwen voor mij... Leuk... Toen ik de ps2 weer thuis kreeg speelde deze helemaal niets meer af... Ook deze ps2 ligt nu bij psxshop voor garantie...
Zoals je gemerkt hebt, heb ik geen hoge pet meer op van die psxshop... Wachten op de ombouw kan je trouwens wel vergeten!!! Het is daar altijd hardstikke druk, en als het een uurtje of 3 wordt, krijg je de melding dat het niet meer voor 5 uur gaat lukken...
Probeer dus iemand anders te vinden die je ps2 om wil bouwen, of hou er rekening mee dat het allemaal niet zo snel kan gaan...
Ik zag, ik nam en ik kwam...