Arjen: verkeerd concept in topix ?

Pagina: 1
Acties:

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40
Hee Arjen, ik heb even een opmerking over topix. Volgens mij gebruik je een verkeerd concept als het gaat om het opslaan/weergeven van posts.

Ik heb het idee dat je bepaalde tekst 'converteert'/omzet wanneer een user een post doet. Dus, dat je de omgezette tekst opslaat in de database, ipv de 'werkelijke' (raw) tekst van de user.

Situatie: ik geef een URL op in een post. Daarna wordt de URL netjes als een hyperlink weergegeven als ik de post bekijk. Als ik daarna de post edit, staat de URL er niet meer, maar de HTML code voor de hyperlink. Nix mis mee. Probleem komt pas als ik de ge-edite post bekijk: in fora waar HTML uit staat gaat dit dus helemaal mis.

Met dit concept scheelt het je natuurlijk wel serverload wanneer posts worden weergegeven (ze hoeven niet on-the-fly worden omgezet, dat is immers al op voorhand gebeurd). Aan de andere kant, wanneer je een post wilt editen, zou je hem eigenlijk weer terug moeten 'omzetten' (naar het origineel toe). Dit gebeurt IMO niet of niet goed in topix.

Dusseh.. een tipje dan maar: je zou je concept kunnen veranderen en het wijzigen van posts alleen on-the-fly laten doen, of dat terugconverteren zou beter moeten gebeuren. :)

HTH

edit:

Nogmaals dan maar: wanneer je posts edit, filtert hij alle \ er uit. Ook een gevolg van dit concept dacht ik.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

En dat levert ook weer problemen op in fora waar HTML uitstaat idd.

Maar bijv. de code tag. Die wordt netjes opmgezet naar HTML, maar als HTML uitstaat dan krijf je de HTML code te zien..

Is idd een beetje slordig..

• Tim

Tim

Nog wat dingen..
Als ik een code wil schrijven op een HTML-enabled forum dan gebruik ik normaal & lt; en dan de tag.. Want dan is het geen geldige HTML tag..

Maar dit forum parsed dat gewoon naar een <

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Met dit concept scheelt het je natuurlijk wel serverload wanneer posts worden weergegeven (ze hoeven niet on-the-fly worden omgezet, dat is immers al op voorhand gebeurd). [/quote]Je denkt toch niet serieus dat je de messages on-the-fly door je html/code checkfunctie laat halen op een forum met >150.000 pageviews per dag? Dat zou betekenen dat er dagelijks al snel 2 miljoen postings onnodig door het molentje moeten.

• Onno
  • Niet online
Dan moet je dus of iets bouwen dat een post bij het editten perfect terugverandert, of zowel de originele als de aangepaste post in de db opnemen.

• Tuinhark
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 17:29 schreef Femme het volgende:
Je denkt toch niet serieus dat je de messages on-the-fly door je html/code checkfunctie laat halen op een forum met >150.000 pageviews per dag? Dat zou betekenen dat er dagelijks al snel 2 miljoen postings onnodig door het molentje moeten.[/quote]Sja, ik weet zelf niet wat voor perfomance-hit dit inhoudt... (vergeleken met de huidige situatie) Maar dis idd een goed argument lijkt me.

De reden dat ik dit punt aandraag is dat mij tijdens de colleges programmeren (java overigens) is aangeleerd om het 'formatteren'/indelen van zaken over te laten aan andere 'instanties'. :)

:Y)

• Tim

Tim

Is het niet mogelijk met een java scriptje?
Scheelt een hoop tijd op die server..

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 17:39 schreef Onno het volgende:
Dan moet je dus of iets bouwen dat een post bij het editten perfect terugverandert, of zowel de originele als de aangepaste post in de db opnemen.[/quote]Het omzetten moet inderdaad gewoon perfect gaan, om dit goed voor elkaar te krijgen is gewoon lastig en kost veel tijd. Ik ben nu bezig met het herschrijven van de coverteer functie (zooi regular expressions, leuk :( ).

Wat het nog eens extra lastig maakt, is dat gebruikers zelf ook html mogen maken. Iedereen doet dit (helaas) op een andere manier, daar kan ik geen regexps voor schrijven. :(

• Tuinhark
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 19:48 schreef Arjen het volgende:
Wat het nog eens extra lastig maakt, is dat gebruikers zelf ook html mogen maken. Iedereen doet dit (helaas) op een andere manier, daar kan ik geen regexps voor schrijven. :([/quote]Snap ik... En ik heb al moeite met het opzetten van goede regexps om héén te converteren, let alone terug converteren. :P

• Tom
  • Niet online

Tom

Kweet niet wat een 9gb extra SCSI hdtje kost :P maar als je nou 2 textveldjes maakt, één met de echte orginele tekst, en één met de geconverteerde tekst. Bij pageviews haal je gewoon die 2de eruit, wanneer met op edit douwt komt die 1ste weer naar voren en komt die zooi (na edit en converteren) in het 2de veld terecht.

Ben je in ieder geval van het probleem af. Enige nadeel is dat je nu ineens 2 velden hebt en je database flink groeit. Of zijn er meer nadelen aan? (of je moet natuurlijk een goede functie bouwen die alle geconverteerde tekst weer netjes terug kan krijgen, maar lijkt me erg pittig om dat voor elkaar te krijgen op zo'n groot forum).

• Tuinhark
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 00:20 schreef Tom het volgende:
of je moet natuurlijk een goede functie bouwen die alle geconverteerde tekst weer netjes terug kan krijgen, maar lijkt me erg pittig om dat voor elkaar te krijgen op zo'n groot forum.[/quote]Sjah, helaas gaat dat met de GEWONE [_url][/url_] functie al mis in het programmeren forum. :'(

En een 2e veld bijhouden lijkt me niet reëel, je geeft het zelf al aan. De database wordt dan ineens 2x zo groot. Aan de andere kant... (nu ik er nog eens over na denk) het lijk haast wel een ei van Columbus. :)

• Onno
  • Niet online
...iets wat ik dus al een tijd geleden zei. ;)

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 01:08 schreef Tuinhark het volgende:
En een 2e veld bijhouden lijkt me niet reëel, je geeft het zelf al aan. De database wordt dan ineens 2x zo groot.[/quote]Ja maar er is volgens mij niets anders dat echt goed is.

OK het kan best zijn dat het 2 keer zo groot is, maar is dat een ramp dan? We hebben het hier over normale tekst, ik schat dat het forum nu zo'n 600 mb (en dan schat ik het nog hoog in, 600 mb aan kale tekst zonder opmaak is _veel_) is, keer 2 is 1,2 gb. Hoe groot is de harddisk van die server waar dit forum op draait? 9gb?

Maar ik weet verder niet, geen ervaring met aso grote MySQL db's, het was maar een ideetje.

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Tjee da's behoorlijke redundantie dan zeg :P
Sorry da'k het zeg, maar dit is wel de slechtste oplossing voor dat probleem die ik ken.

Toevallig ooit van normalisatie gehoord? :)

• Tuinhark
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 01:33 schreef Jorma het volgende:
Toevallig ooit van normalisatie gehoord? :)[/quote]Ik snap er 'alles' van tót aan meervoudige afhankelijkheden in de BC- of 4e normaalvorm. ;)

Maar goed, die redundantie zou topix waarsch wel commercieel buiten spel zetten..

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 01:33 schreef Jorma het volgende:
Sorry da'k het zeg, maar dit is wel de slechtste oplossing voor dat probleem die ik ken.[/quote]en wat zijn de andere oplossingen?

• Arjen
Goeie regexps.

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 01:46 schreef Tuinhark het volgende:
Ik snap er 'alles' van tót aan meervoudige afhankelijkheden in de BC- of 4e normaalvorm. ;)[/quote]Gelukkig heeft de juiste oplossing niets meer met de 4e normaalvorm te maken. En bovendien vind ik het na de 3e meestal wel genoeg.. ;)

Bij meerwaardige (-voudige) afhankelijkheid is er geen sprake meer van functionele afhankelijkheid. Het is lastig zo uit te leggen, maar hier een voorbeeld:
Je hebt 2 velden: id | hobby
Als je nu met id 1 zowel een hobby ASP als PHP kunt hebben, bestaat er meervoudige afhankelijkheid. 'id' is dus niet meer bepalend voor een unieke waarde van 'hobby'.

Maargoed.. we dwalen af, Arjen had al een vrij duidelijk antwoord gegeven.. :)

• Tuinhark
Oeioeioei.. het begint me weer te duizelen. Ik was net zo blij dat ik er vanaf was. :P

Maar ik ben er nu wel achter dat goede regexps lastig zijn te bouwen. Dat ene topic in het programmeren forum, over de bekende UBB tags, bijvoorbeeld. De uiteindelijke oplossing die ik aandroeg werkt perfect, maar als je daar "^|[ \n\r\r]" vervangt door "^|[:space:]", werkt de hele boel niet meer. :(

Bugje wellicht in PHP4? Of mis ik nog iets aan kennis? (jaja, het begint pas te dagen met de regexps :)) Nou ja goed...

• Hans
  • Niet online
Jorma: ik zie dat je goed opgelet hebt in de lessen van Guus oid :), maar toch is er hier niet echt sprake van redundantie. Je slaat dan misschien wel dezelfde tekst op, maar hij is niet helemaal identiek, de één is de raw user input, de ander de HTML omgetoverde.

Maar toch snap ik het probleem niet helemaal. Als je postings nou gewoon als HTML opslaat, en alleen als mensen hun posting willen editten weer terugzet naar UBB code, dan is er toch niks aan de hand?? Of zie ik dat nou zo verkeerd? :?

• Tuinhark
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 18:17 schreef Hans het volgende:
Als je postings nou gewoon als HTML opslaat, en alleen als mensen hun posting willen editten weer terugzet naar UBB code, dan is er toch niks aan de hand??[/quote]Das nu juist het probleem. Dat is domweg erg lastig. Daarom werd dus het ID geopperd om 2 versies van de postings op te slaan. Dan hoef je slechts 1x te 'vertalen': wanneer een post is gedaan/ge-edit. Nou ja, lees maar even terug. :)

Verwijderd

uuh.. hallo???

in javascript ken je toch ook strings veranderen??? Waarom dat de client niet uit laten voeren? scheelt een _boel_ server load!

Verwijderd

ennuh... volgens mij ken javascript ook regexps!

• Tuinhark
Aanvulling op Razor (en het is een linkje die hij mij now wel zelf paaste ;)):

http://www.teamone.de/selfhtml/sfarchiv/2000_1/t10237.htm

en daaruit:
http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsref/regexp.htm

Sjah, misschien is het iets. Maar niet noodzakelijk lijkt me. Aangezien het al supersnel gaat in de huidige situatie. En ik denk niet dat Arjen van concept gaat wisselen/een 2e veld in de DB gaat bijhouden. :)

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 18:17 schreef Hans het volgende:
Je slaat dan misschien wel dezelfde tekst op, maar hij is niet helemaal identiek, de één is de raw user input, de ander de HTML omgetoverde.[/quote]Jep, da's wel waar. Neemt niet weg dat het vrijwel nutteloos is om het bijna identiek op te gaan slaan.. :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Das nu juist het probleem. Dat is domweg erg lastig. Daarom werd dus het ID geopperd om 2 versies van de postings op te slaan. Dan hoef je slechts 1x te 'vertalen': wanneer een post is gedaan/ge-edit. Nou ja, lees maar even terug. [/quote]Een omgekeerde regex maken is helemaal niet moeilijk.. Als je een omzet regex kan maken, kan je zeker ook een regex maken die het omgekeerde doet.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Er is zoveel kennis aanwezig op dit forum, waarom gaan Arjen en Jorma hier dan zelf zitten prutsen met regexen waar ze geen bal van snappen... Post het probleem gewoon ff in het programming forum en je hebt in no-time een werkende oplossing.

Verwijderd

Tom: en wat zijn de andere oplossingen?

Arjen: Goeie regexps.

Je maakt het jezelf wel moeilijker door HTML toe te staan... en dat is een understatement. Als je een keuze maakt uit wat wel een niet kan aan "rauwe" HTML (eventueel als UBB tags) ben je al een heel stuk verder.

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 13:55 schreef Arien het volgende:
Je maakt het jezelf wel moeilijker door HTML toe te staan...[/quote]Dat heb ik ook al gezegd erder in deze thread. Het liefst zou ik HTML dus ook gewoon uit zien (ook om misbruik van lamers als GSMGuru te voorkomen), de kans dat het ook echt uitgaat acht ik vrij groot.

Het is absoluut mogelijk om het omzetten/terugzetten perfect te laten verlopen, het testen en schrijven van de regexps kost echter wel wat tijd.

Chaos, bedankt voor het vertrouwen in deze prutser. :)

• Hans
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 13:23 schreef Chaos het volgende:
Er is zoveel kennis aanwezig op dit forum, waarom gaan Arjen en Jorma hier dan zelf zitten prutsen met regexen waar ze geen bal van snappen... Post het probleem gewoon ff in het programming forum en je hebt in no-time een werkende oplossing.[/quote]en<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Chaos, bedankt voor het vertrouwen in deze prutser. [/quote]Ik denk dat dat helemaal geen kwestie is van prutser. Je moet gewoon gebruik maken van de kennis die hier aanwezig is. Maar ik denk dat je dat niet aandurft omdat iedereen je dan niet meer ziet als de grote php-god ofzo. Bang voor je image? In grote IT bedrijven is het heel normaal om van elkaars kennis gebruik te maken (bijv in de vorm van knowledgebases (hence the name) of fora op het intranet etc.)

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 14:36 schreef Arjen het volgende:
de kans dat het ook echt uitgaat acht ik vrij groot.[/quote]Hmm, das leuk voor de DPCH :(:(:(

• Onno
  • Niet online
Mja, dan moeten we maar naar www.dutchpowercows.org verhuizen ofzo... :(

• Hans
  • Niet online
Bij UBB werkt het als volgt:

Threads worden opgeslagen in volledig HTML (dus complete pagina) en in een soort speciale code. Die complete pagina is in dit geval dus niet relevant, dus die laten we even links liggen.

Die speciale code waarin UBB z'n threads opslaat ziet er als volgt uit:

A||X||0||Hans||Topic naam||||||
Z||000000||Hans||10-01-2000||05:08 PM||hans@clubned.com||Hallo dit is een UBB thread...< P >||194.134.208.218||reg||

De bovenste regel (met stuurcode A) is dus de topicname, en door wie die geplaatst is. De daarop volgende regels (met een Z ervoor) zijn dus allemaal replies. Maar waar ik dus achter gekomen ben is dat UBB z'n threads dan wel in deze code opslaat, maar de body van iedere posting in een thread bevat in deze code dus gewoon HTML (zie < P >).

UBB slaat dus de postings ook op met HTML codes erin. Ik zie ook niet helemaal het probleem waarom er niet een HTML parser ingebouwd kan worden, die < a > en < /a > blokjes, en img etc. bij het editten van een posting weer omzet naar UBB code.

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 14:46 schreef [eNeRGy] het volgende:
Hmm, das leuk voor de DPCH :(:(:([/quote]Daar kan natuurlijk een uitzondering op gemaakt worden door de gebruikers die de stats altijd posten wél de mogelijkheid te geven html in het DPC forum te plaatsen.

Hans, heb je de rest van deze thread wel gelezen?

JA, het is mogelijk alles perfect terug te converteren alleen moet dat dan wel geschreven worden en daar ben ik momenteel mee bezig en dat gaat gewoon lukken. :)

• Jasper
  • Laatst online: 10:26
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 14:41 schreef Hans het volgende:
In grote IT bedrijven is het heel normaal om van elkaars kennis gebruik te maken (bijv in de vorm van knowledgebases (hence the name) of fora op het intranet etc.)[/quote]In kleine bedrijven niet dan? :?

• Hans
  • Niet online
Arjen: maar dat neemt nog steeds niet weg dat je misschien eens wat vaker je problemen moet delen met andere mensen, bijvoorbeeld hier op het forum. Daar is helemaal niks mis mee, en het kan heel verhelderend werken als iemand anders ergens z'n visie over geeft...

• Hans
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 15:02 schreef Jasper het volgende:
In kleine bedrijven niet dan? :?[/quote]Ja, ook wel, maar dan meestal gewoon mondeling. Niet in de vorm van knowledgebases ed.

• Arjen
Waarom mag ik niet eerst proberen het zelf op te lossen? Ik dacht dat jij ook van mening was dat men eerst zelf een poging moet doen om het probleem op te lossen voordat je anderen om hulp vraagt.

• Hans
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 15:05 schreef Arjen het volgende:
Waarom mag ik niet eerst proberen het zelf op te lossen? Ik dacht dat jij ook van mening was dat men eerst zelf een poging moet doen om het probleem op te lossen voordat je anderen om hulp vraagt.[/quote]Dat is zeker waar, je moet niet meteen naar andere mensen gaan vluchten. Dat heb ik zelf ook vaak genoeg geroepen in de webscripting fora. Maar het is duidelijk dat jij nu tegen een probleem aan bent gelopen, waar andere mensen je dus mee zouden willen helpen, als jij je probleem hier neer zou leggen. We moeten tenslotte dit forum allemaal gebruiken :)

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 15:02 schreef Hans het volgende:
Arjen: maar dat neemt nog steeds niet weg dat je misschien eens wat vaker je problemen moet delen met andere mensen, bijvoorbeeld hier op het forum. Daar is helemaal niks mis mee, en het kan heel verhelderend werken als iemand anders ergens z'n visie over geeft...[/quote]Een visie is wat Tuinhark in deze thread doet, en dat stel ik erg op prijs. Een reactie als die van Chaos kan ik nou niet bepaald een visie noemen.

• Chaos
  • Niet online
Visie of niet, het lijkt me toch geen slecht idee om het programming forum hierbij te betrekken. Het gaat tenslotte om bugs in een forum dat duizenden hits krijgt per dag, dan lijkt het mij niet wenselijk om rustig een paar weekjes na te gaan denken over die regexen

• Hans
  • Niet online
Chaos: ach, voorlopig draait het toch wel aardig?

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Heb me hier ronduit zitten vermaken de laatste 45 minuten, bij elke reload kwam er wel een post bij :) (en dan Hans nog die z'n bericht 3x wijzigde binnen 3 minuten.. :P)

Het forum is nogsteeds in aanbouw, er wordt nogsteeds vanalles aan verbeterd. Natuurlijk kun je altijd terugvallen op het scriptingforum, maar is het niet veel leuker om het eerst zelf proberen op te lossen? En zoals Hans zegt: het forum draait best, als het nou een onoverkomelijk probleem zou zijn dan was het een ander verhaal natuurlijk.

En zeg nou zelf, dit klinkt toch niet echt positief, of wel?:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>[...]waarom gaan Arjen en Jorma hier dan zelf zitten prutsen met regexen waar ze geen bal van snappen...[/quote]Btw, ik pruts niet met regexps..

Verwijderd

Visie of niet, het lijkt me toch geen slecht idee om het programming forum hierbij te betrekken.
Lijkt me een keuze van de Adjes.

Verder is het blijkbaar in dat forum ook moeilijk om de "echte" regexen te bedenken voor UBB code: recentste voorbeeldje.

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 15:23 schreef Arien het volgende:
Verder is het blijkbaar in dat forum ook moeilijk om de "echte" regexen te bedenken voor UBB code: recentste voorbeeldje.[/quote]Denk je nou werkelijk dat ik het op een andere manier doe? :)

Verwijderd

Denk je nou werkelijk dat ik het op een andere manier doe? :)

Ik hoop het....

• Chaos
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En zeg nou zelf, dit klinkt toch niet echt positief, of wel?[/quote]Mwah, ik vind het wel meevallen hoor, dat is gewoon een weergave van mijn indruk van Arjen's regex capaciteiten als ik hier constant heel moeilijk, erg lastig, kost veel tijd, onmogelijk etc. lees. Dat is helemaal niet als belediging bedoeld hoor.

Dit was gewoon bedoeld om te helpen, probeer dan ook eens niet alles als persoonlijke aanval op te vatten... Als er al iemand kwaad zou moeten worden over die formulering is het Arjen, niet jij, want jij regext niet zoals je zelf al zegt.

• Jasper
  • Laatst online: 10:26
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Jorma: maar is het niet veel leuker om het eerst zelf proberen op te lossen? [/quote]Nou blijkbaar niet.. Als je naar deze reactie van Arjen kijkt..<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Arjen: Het omzetten moet inderdaad gewoon perfect gaan, om dit goed voor elkaar te krijgen is gewoon lastig en kost veel tijd. Ik ben nu bezig met het herschrijven van de coverteer functie (zooi regular expressions, leuk :( ).

Wat het nog eens extra lastig maakt, is dat gebruikers zelf ook html mogen maken. Iedereen doet dit (helaas) op een andere manier, daar kan ik geen regexps voor schrijven. :([/quote]Met al die fijne :(..

• Arjen
Mjah die laatste 2 posts slaan natuurlijk nergens op. :)

Regexps zijn gewoon moeilijk/kut/lastig en kosten veel tijd (dat kan je niet ontkennen lijkt me..), maar dat betekent niet dat het niet leuk is als het je uiteindelijk wel gelukt is en dat ik er nix van kan. :)

Dat onmogelijk heeft alleen betrekking op het omzetten van door users geschreven html code aangezien het formaat daarvan niet vastligt.

• Chaos
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat onmogelijk heeft alleen betrekking op het omzetten van door users geschreven html code aangezien het formaat daarvan niet vastligt.[/quote]Maar dat hoeft toch ook helemaal niet? Als een user eigen HTML codes gebruikt neem ik aan dat hij/zij deze ook graag terug wil zien bij het editten. Het gaat dan volgens mij alleen nog maar om de codes die worden geconverteerd van UBB-stijl tags.

Als een link na het edditten als [ url = http: // blaat ] http: // blaat [ /url ] verschijnt werkt het toch prima? Het probleem is nu dat door Topix gemaakte HTML niet teruggeconverteerd wordt, maar die HTML is altijd hetzelfde.

• Tim

Tim

[off-topic]Hé Arjen, je icoontje doet het niet.. Dat hoort toch niet voor iemand die het hele forum beheerd ;) [/off-topic]

Verwijderd

Maar dat hoeft toch ook helemaal niet? Als een user eigen HTML codes gebruikt neem ik aan dat hij/zij deze ook graag terug wil zien bij het editten. Het gaat dan volgens mij alleen nog maar om de codes die worden geconverteerd van UBB-stijl tags.

Je zou natuurlijk wat regexen kunnen aandragen...

• Hans
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 15:20 schreef Jorma het volgende:
Heb me hier ronduit zitten vermaken de laatste 45 minuten, bij elke reload kwam er wel een post bij :) (en dan Hans nog die z'n bericht 3x wijzigde binnen 3 minuten.. :P)[/quote]Ja mooi he :) Ik reageerde iets te snel, zonder even verder te lezen |:(

• Chaos
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je zou natuurlijk wat regexen kunnen aandragen...[/quote]Bij deze:

www.dutchpowercows.org/~chaos/regex.txt

• Hans
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 15:55 schreef Arjen het volgende:
Regexps zijn gewoon moeilijk/kut/lastig en kosten veel tijd (dat kan je niet ontkennen lijkt me..)..[/quote]Daar denken sommige mensen anders over. Ik ben zelf ook niet zo'n regexp held (ik doe er zelf ook ff over voordat ik het voor elkaar heb), maar er zijn mensen die regexps uitpoepen alsof ze in regexps denken :)

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 16:13 schreef Chaos het volgende:
Bij deze:

www.dutchpowercows.org/~chaos/regex.txt[/quote]Leuk hoor, maar bv.
[b.]bla
bla
[/b.]
zet ie niet om.

Uis als pattern modifier ipv Ui does the trick.

• Chaos
  • Niet online
Wel hoor, ik strip eerst alle newlines eruit en laat dan pas de regexen erop los.

• Arjen
OK, das ook een mogelijkheid die ik pas later bedacht. :)

• tomato
  • Niet online
$tekst = preg_replace("_\\[b\]((.|\n)*)\\[/b\]_iU", "<B>\\1", $tekst);</b>

Doet het wel goed. Is toch niet zo moeilijk om te verzinnen dat als . allesbehalve newlines pakt je er een \n bij kunt zetten....

[edit]
* tomato ziet dat hij oude koeien uit de sloot haalt. Sorry...
[edit]
Pagina: 1