Toon posts:

Alle mogenlijkheden voor max framerate in H-L

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal ik wil de maximale fp/s haalbaar in Half-life..

Mijn systeem:
AMD Duron 800
ATI radeon 8500
192 MB SDRAM.

Ik speel @ 640x480.
Mijn fp/s sucks, ze zijn heel laag, ongeveer 40 in actie. :r
Als ik naar de muur kijk gaat het wel omhoog naar 99 fp/s.
Ik heb al van die andere models voor ammo en hev enzo (van die boxen). *D
Ik heb me settings in Windows al geoptimaliseert dus ik ben echt op zoek naar SETTINGS IN/ VOOR Half-Life
Dingen zoals die models of iets voor in me autoexec.cfg.. WAT DAN OOK!! :9
Ik hoop dat jullie allemaal veel dingen weten zodat ik meer fp/s kan krijgen!!
Alvast bedankt!! >:)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je systeem is ruimschoots voldoende om HL constant met 99fps te spelen.. waarschijnlijk draai je in direct3d, zet dat maar es op OpenGL. Wel eerst eventjes de radeon overflow fix downloaden.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
WAT? 640x480? :? :D
Jij kan zal op 1024x768 spelen!

HL schijnt idd raar te doen op D3D, bij mij ook. :P Maar voor de rest.. Heb je met 3dMark ook een lage score, of heb je alleen maar baggere resultaten met HL? ?

🌞🍃

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-01 16:01
bij 1024x768 heb ik een hogere fps dan op 800x600 of 640x480

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 10:23 schreef rick_h het volgende:
je systeem is ruimschoots voldoende om HL constant met 99fps te spelen.. waarschijnlijk draai je in direct3d, zet dat maar es op OpenGL. Wel eerst eventjes de radeon overflow fix downloaden.
Ik d8 ook dat ik constand 99 fps zou moeten kunnen halen.
Ik speel in OpenGL en ik had die overflow fix al gedownload maar die was niet gechikt voor de nieuwste patch (1.0.0.9 geloof ik)
Weet iemand een URL voor die overflow fix die het doet met de nieuwste patch en Windows 98 SE??
:D

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 10:26 schreef DataBeest het volgende:
WAT? 640x480? :? :D
Jij kan zal op 1024x768 spelen!

HL schijnt idd raar te doen op D3D, bij mij ook. :P Maar voor de rest.. Heb je met 3dMark ook een lage score, of heb je alleen maar baggere resultaten met HL? ?
Ik heb 3dMark niet gedaan en wil op 640x480 blijven spelen.
En ik heb ook geen andere spellen uiteprobeerd. Ik speel alleen Half-Life :p

Grettz ;)

Verwijderd

Ik vind 40 fps in actie nou niet echt laag, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ehm, ik zou ook mijn resolutie hoger zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 10:44 schreef Forau_diavolina het volgende:
Ik vind 40 fps in actie nou niet echt laag, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ehm, ik zou ook mijn resolutie hoger zetten.
Ik vind het wel laag, soms daalt ie nog meer en dan word het echt slecht...
Moet hoger kunnen, zeker wel!
Enne voor degene die zeggen dat 640x480 slecht is...
640x480 = l33t
De Beste Half-lifers ter wereld hebben allemaal 640x480 of 800x600 maar meestal 640x480 dus dat 0wnt. :) :D *D

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 10:50 schreef Puzuzu het volgende:

[..]

Ik vind het wel laag, soms daalt ie nog meer en dan word het echt slecht...
Moet hoger kunnen, zeker wel!
Enne voor degene die zeggen dat 640x480 slecht is...
640x480 = l33t
De Beste Half-lifers ter wereld hebben allemaal 640x480 of 800x600 maar meestal 640x480 dus dat 0wnt. :) :D *D
Oh, en als jij zo uber 1337 HL speelt en alles ownt waarom weet jij dan niet hoe je je FPS omhoog moet krikken? he? geinstein?

Maareuh, kijk eens op panethalflife, misschien staat daar wel een of ander artikel.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

640/480 is grotere pixels en minder detail, is minder nauwkeurigheid.. vooral in de verte

Als je 1024 vloeiend kan spelen, wat met games als HL/UT makkelijk kan dan is dat imho stukken beter en nauwkeuriger spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 11:04 schreef Bosmonster het volgende:
640/480 is grotere pixels en minder detail, is minder nauwkeurigheid.. vooral in de verte

Als je 1024 vloeiend kan spelen, wat met games als HL/UT makkelijk kan dan is dat imho stukken beter en nauwkeuriger spelen.
Uhhm dat kan je wel vinden maar waarom zijn de leet gamers dan zo gesteld op 640x480. Ze spelen er allemaal mee en ze zijn de beste.. ;)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 14 mei 2002 11:06 schreef Puzuzu het volgende:

[..]

Uhhm dat kan je wel vinden maar waarom zijn de leet gamers dan zo gesteld op 640x480. Ze spelen er allemaal mee en ze zijn de beste.. ;)
Is toch geen kwestie van 'vinden' ? Ik speel al jaren UT/Quake en 640 speelt toch echt niet zo nauwkeurig als bijvoorbeeld 1024. True.. Framerate is 10x zo belangrijk als nauwkeurigheid, maar als je kan kiezen tussen 640 met 100fps of 1024 met 99fps dan weet kan ik me geen reden bedenken dat je 640 zou kiezen.. Tenzij je computer zo oud is natuurlijk...

En dat jij als een kudde dier achter je 'leet'e vriendjes aanloopt moet jij weten :P Dan blijf ik gewoon frags scoren...

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Zijn de NME's niet "groter" in 600*800?! :?

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 14 mei 2002 11:12 schreef RaDKiLL het volgende:
Zijn de NME's niet "groter" in 600*800?! :?
Als dat zo is is dat een bug in HL...

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Je moet het zien : in een hogere res liggen de pixels dichter op elkaar. Dat KAN resulteren en een compacter beeld en dus kleinere NME's (of lul ik nu slap uit mijn teennagel?! :? )

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 14 mei 2002 11:16 schreef RaDKiLL het volgende:
Je moet het zien : in een hogere res liggen de pixels dichter op elkaar. Dat KAN resulteren en een compacter beeld en dus kleinere NME's (of lul ik nu slap uit mijn teennagel?! :? )
640 KAN ook resulteren in zoveel verlies van pixels dat een raket of NME helemaal of bijna niet meer te zien is..

Verwijderd

Topicstarter
hmm volgens mij wijken we van het onderwerp af.... iemand nog antwoorden op de vragen??
:?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 14 mei 2002 11:29 schreef Puzuzu het volgende:
hmm volgens mij wijken we van het onderwerp af.... iemand nog antwoorden op de vragen??
:?
ja je zult och echt OpenGL moeten draaien.. HL suckt gewoon in d3d.. zal altijd traag blijven.. dus zoek nog maar es naar die ati overflow fix of reinstall HL desnoods opnieuw en probeer of die overflow fix dan wel werkt. Bij mij werkt ie gewoon met cs1.4 en nieuwste HL update.. dus ik zie het probleem niet zo. Wat krijg je dan voor foutmelding?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

volgens mij zit in nieuwe HL / CS versie zo dat je die fix niet meer nodig hebt, dat hebben ze al ingebouwed :)

teminsten dat zou je zo is mogen denken als ze die fix releasen zou ik hem toch in de volgende HL / CS update inbouwen

en het is idd zo dat er bijvoorbeeld een aantal mensen met hele lage reso speelt, zoals een paar bij NiP maar aan de andere kant ook een aantal die met hele hoge reso spelen, ik zeg altijd je moet doen wat je zelf prettig vind :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 11:50 schreef rick_h het volgende:

[..]

ja je zult och echt OpenGL moeten draaien.. HL suckt gewoon in d3d.. zal altijd traag blijven.. dus zoek nog maar es naar die ati overflow fix of reinstall HL desnoods opnieuw en probeer of die overflow fix dan wel werkt. Bij mij werkt ie gewoon met cs1.4 en nieuwste HL update.. dus ik zie het probleem niet zo. Wat krijg je dan voor foutmelding?
Ik draai ook OpenGL en ik zal die overflow fix dan nog wel ff zoeken. Ik kreeg eerst geen foutmelding maar ik werd meteen gedropt naar desktop als ik en game joinde :(
Weten jullie niet nog dingen die bij iedereen de fps omhoog halen zoals dingen als die models voor ammo ect. waar ik het over had of dingen voor in autoexec.cfg & config.cfg??

Alle tips zijn natuurlijk welkom en ik probeer alles uit :)

Thx m8

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Als je die fix installed verneuk je CS en moet je opnieuw installen!!!!! Hek ook gehad nl.
Die fix zit ingeBakken in 1.4!!! :+

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-01 13:11
CPU overclocken, die vga boeit voor de rest weinig, maar je CPU een boost geven kan weer fijn wat schelen.

Flickr | Lego collectie

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 14 mei 2002 12:25 schreef RaDKiLL het volgende:
Die fix zit ingekakken in 1.4!!!
eeewwww... :P

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Oops... 1e K = B

Bij deze subtiel gecorrigeerd! :+

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 11:50 schreef rick_h het volgende:

[..]

ja je zult och echt OpenGL moeten draaien.. HL suckt gewoon in d3d.. zal altijd traag blijven..
Hmm als ik probeer in OpenGL krijg ik een foutmelding, ik draai hem op 1024 in d3d met een Pentium 2, 400 mhz, 256 mb ram en een riva tnt videokaart en hij loopt het hele spel door soepel (heeeeel af en toe kleine schokjes). Dus dat trage vind ik wel mee vallen als je ziet op wat voor systeem ik het speel.

• Eindewege
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

Eindewege

Het beste dorp van nederland

Op dinsdag 14 mei 2002 12:41 schreef TAG_Speedy het volgende:
CPU overclocken, die vga boeit voor de rest weinig, maar je CPU een boost geven kan weer fijn wat schelen.
Ik geloof dat dat in dit geval erg weinig uitmaakt. Maar direct3d en half-life gaan inderdaad niet zo goed samen, openGL is toch het beste vind ik.

P.S. wat is er mis met 40 fps ??

Van Zeeland dan misschien ??

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

* GambitRS heeft anders ook niet hoger dan 40~50 fps in actie met CS in 1024x768

Ligt denk ik ook aan het feit dat online spelers veel meer rekenkracht vereisen dan botjes. Neem bijvoorbeeld Jedi Outcast, pas uit met de Q3A engine als basis. Een normaal speelveld zonder mannetjes haal ik makkelijk over de 100 fps. Met botjes ook nog geen probleem, 30~60 fps. Online 4v4 15~45fps. Dat zuigt ontzettend :(

En dat is dan met medium textures/medium detail/bilinear filtering :(

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1