Toon posts:

[ASP] form submit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, een probleempje, ik heb een zoekform met 1 invoerveld
en 4 dropdowns. als men een van de dropdowns veranderd, doe ik een onChange="submit()"

maar als ik dat doe verdwijnt de al ingevulde invoerveld.
hij word dus niet mee gesubmit.

hoe kan je er voor zorgen dat hij wel mee wordt gesubmit.?

Verwijderd

OnChange="this.form.submit()" :?

Verders wat weinig info

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat werkt niet...
hier beneden zie je de invoerveld (bedrijfsnaam) en een dropbox (branche) nu, als branche veranderd, dan is hetgeen wat in bedrijfsnaam was ingevuld verdwenen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
right_column = right_column & " <form  method='post' action='mega2.asp' name='zoek_form'>"
 right_column = right_column & " <p>Bedrijfsnaam &nbsp; <br> <input type='text' name='naam' maxlength='30' size='5'><br>"

<!-- **************** branche ******************* -->
 right_column = right_column & "<br>Branche  <br> <select name='branche'  onChange='submit()'><option selected></option><br>" 

While (NOT branche.EOF)

right_column = right_column & "<option value='" & (branche.Fields.Item("ID").Value)& "' " 
    If CStr(branche.Fields.Item("ID").Value) = request.form ("branche") Then 
      right_column = right_column & "selected" 
    End If
    right_column = right_column & ">"
    right_column = right_column & (branche.Fields.Item("NL_Naam").Value) & "</option>"

branche.MoveNext()
Wend
If (branche.CursorType > 0) Then
  branche.MoveFirst
Else
  branche.Requery
End If
right_column = right_column & "</select><br>"

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Doe je ook nog wel eens iets zelf trouwens?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
heb ik dat hierboven niet zelf gedaan?

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 09:43 schreef vanDee het volgende:
OnChange="this.form.submit()" :?
Dit is ok. En dan zet je bij het invoerveld naam als value:
code:
1
value=" & request("naam") & "

edit:
Als de waarde uit request("naam") dan leeg is is het invoerveld ook leeg. Wordt et form gepost met invulde waarden dan worden deze getoond.. :)

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 16:42
Probeer eens te kijken wat er in die value zit. Dus een response.write bijvoorbeeld. Of even voor het debuggen je form op GET zetten zodat je kan zien wat er nou echt gesubmit wordt. :)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 14 mei 2002 10:03 schreef Janoz het volgende:
Doe je ook nog wel eens iets zelf trouwens?
dat heeftie toch wel gedaan of niet dan?
Hij vraagt toch 1 ding die niet lukt...en dan ga jij zeggen dat ie niks zelf doet... :{

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:30

pistole

Frutter

het lijkt erop dat die andere velden niet in het formulier zitten? Dus binnen hetzelfde <form></form> block als waar je de submit doet.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt.
Duhh... ik was idd de value vergeten,
bedankt

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 10:14 schreef PindaBit het volgende:
het is gelukt.
Duhh... ik was idd de value vergeten,
bedankt
no tanx :P

• Janoz
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 14 mei 2002 10:09 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

dat heeftie toch wel gedaan of niet dan?
Hij vraagt toch 1 ding die niet lukt...en dan ga jij zeggen dat ie niks zelf doet... :{
1 ding? Zijn vorige topic ging over de 3 regels die eronder staan. Het is niet de bedoeling om voor elk probleempje wat je tegenkomt maar weer eens een topic te gaan openen. Tuurlijk kun je hier je vraag stellen als je ergens niet uit komt. Maar als je zo vaak vast komt te zitten is het mischien handiger om een keer een cursus oid te gaan volgen.

Daarnaast krijg ik het ID dat je dit voor je werk doet. maw jij krijgt betaald voor de problemen die je door de mensen hier laat oplossen. Als je tussendoor ook andere mensen zou helpen met hun problemen had ik er al minder moeite mee gehad, maar dat zie ik eigenlijk ook (bijna) niet..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• party42
  • Laatst online: 08-09 14:25
Op dinsdag 14 mei 2002 11:00 schreef Janoz het volgende:
Daarnaast krijg ik het ID dat je dit voor je werk doet. maw jij krijgt betaald voor de problemen die je door de mensen hier laat oplossen. Als je tussendoor ook andere mensen zou helpen met hun problemen had ik er al minder moeite mee gehad, maar dat zie ik eigenlijk ook (bijna) niet..
Wellicht zou dan het systeem wat Microsoft hanteert voor problemen praktisch zijn. Eerste 3 problemen lossen we gratis op, de rest is betaald. Volgens mij gaan we dan voorbij aan het idee van het forum. Alsof je krediet moet opbouwen voordat je een probleem mag posten.

Sommige users zijn niet zo ver op weg met hun skills. Ik vind het dan terecht dat ze het vragen (immers, mij is altijd geleerd, kom je ergens niet uit, overleg het dan, wellicht dat iemand anders je kan helpen) om derhalve verder op weg te komen. Met andere woorden, ik zie het probleem niet en begrijp de kritiek van Janoz dan ook niet echt...

ps:
Het feit dat hij betaald krijgt voor problemen die hij hier indient vind ik ook niet bezwaarlijk. Het zijn maar snipplets met problemen. Het volledige product zal hopelijk een groter geheel beslaan...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 14 mei 2002 11:00 schreef Janoz het volgende:

[..]

1 ding? Zijn vorige topic ging over de 3 regels die eronder staan. Het is niet de bedoeling om voor elk probleempje wat je tegenkomt maar weer eens een topic te gaan openen. Tuurlijk kun je hier je vraag stellen als je ergens niet uit komt. Maar als je zo vaak vast komt te zitten is het mischien handiger om een keer een cursus oid te gaan volgen.
Heb je helemaal gelijk in, ik had z'n vorige topic(s) niet gezien en daarom vond ik het vreemd dat je zo reageerde...
:)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Pagina: 1