[Redhat7.2]Some questions

Pagina: 1
Acties:

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:10
okay ik heb een paar vraagjes de eerste is. Ik heb op 1 schijf linux en winXP staan maar nu wil ik vooral mp3tje van die windhowz partie afhalen om te kunnen ofspellen binnen linux.Hoe moet ik dat filesystem mount-->met samba. kan iemand dat misschien uitleggen.

Tweede vraag is mijn linux bak is via DHCP aan een WinXP-gateway aangesloten(inter adres is 192.168.0.1),hoe kan ik nu mijn eigen linux bakkie telnetten of sshen, of welke service dan ook?

Laatste vraag weet iemand misschien een goede link, naar dingetje over linux en dan vooral over config filez en dat soort dingen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ligt eraan, denk niet dat het met samba moet, aangezien het in een pc zit gewoon :?

dan krijg je mount /dev/hd** (a = pri master, b = pri slave, etc) en dan nog een nummertje erachter :P
je eerste partitie is 1, en hoe de rest precies zit weet ik niet ;)
code:
1
/dev/hd** /mnt/mp3schijf

moet je uiteraard in je mnt dir wel een dir hebben die mp3schijf heet, dus die wel ff aanmaken ;)

jaja heerlijk duidelijke post maar tis nog vroeg

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 11:17

DizzyWeb

Ondertiteld

1. Dat gaat niet met samba :)
Als de windows schijf een FAT32 schijf is, kan je um gewoon mounten als vfat :) Staat trouwens perfect in de NOS FAQ uitgelegd, zou daar eerst ff gaan kijken.

2. Poortjes mappen :) Staat duidelijk in de Netwerken FAQ, meen ik :)

3. http://www.linuxdoc.org oid? :)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 11:17

DizzyWeb

Ondertiteld

Op dinsdag 14 mei 2002 09:15 schreef veldmuis het volgende:
ligt eraan, denk niet dat het met samba moet, aangezien het in een pc zit gewoon :?

dan krijg je mount /dev/hd** (a = pri master, b = pri slave, etc) en dan nog een nummertje erachter :P
je eerste partitie is 1, en hoe de rest precies zit weet ik niet ;)
code:
1
/dev/hd** /mnt/mp3schijf

moet je uiteraard in je mnt dir wel een dir hebben die mp3schijf heet, dus die wel ff aanmaken ;)

jaja heerlijk duidelijke post maar tis nog vroeg
Euh, heel vroeg ja :P
Zeg dan ook ff dat je het mount commando moet gebruiken, en een FS type op moet geven enzo :P

Forgive me for any errors, ben zelf semi-n00b:
code:
1
mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/windowsdir

waar voor /dev/hda1 & /mnt/windowsdir dus geld wat veldmuis zegt :)

Verwijderd

Redhat heeft best veel uitleg op de site staan. Misschien is het handig om daar even te gaan kijken :)

Redhat howto's

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:10
ehum ja ik heb dus die NOS faq gelezen en dus ook
code:
1
mount -t vfat /dev/hdb1 /mnt/discmapje

maar hier krijg ik een lieve error, toen heb ik gekeken welke filesystems er zijn met cat /proc/filesystems maar daar stond veel bij maar geen vfat, owja en volgens mij is mijn winXP een NTFS partitie.??

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Op dinsdag 14 mei 2002 10:31 schreef Retonator het volgende:
code:
1

maar hier krijg ik een lieve error, toen heb ik gekeken welke filesystems er zijn met cat /proc/filesystems maar daar stond veel bij maar geen vfat, owja en volgens mij is mijn winXP een NTFS partitie.??
Tja, NTFS.. dat kan wel, maar dan zal je kernel wel ondersteuning voor NTFS moeten hebben.
Overigens is de support voor NTFS readonly redenlijk, maar Write support is erg expirimenteel. Niet doen dus.

Wat je kan doen is dus je kernel opnieuw compileren met NTFS support.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 14 mei 2002 10:31 schreef Retonator het volgende:
code:
1

maar hier krijg ik een lieve error
Het helpt nogal eens als je vertelt welke error :) (liefst letterlijk).

Magoed, probeer het eens zonder '-t vfat', of als dat niet werkt met '-t ntfs' ervoor in de plaats.
Op dinsdag 14 mei 2002 10:49 schreef CyberJ het volgende:
Wat je kan doen is dus je kernel opnieuw compileren met NTFS support.
* deadinspace gokt dat RH7.2 wel NTFS support in haar standaard kernel meelevert.
Pagina: 1