Hoi, ik probeer met ASP een Drop-down box te maken met data uit een DB. dit werkt ( joeppieeee ) maar nu,
omdat er nogal wat andere waardes in de pagina zijn die 'dynamisch' zijn ( worden elke keer gerefresh ) moet hij weten wat zijn waarde 'was' voordat de pagina een refresh deed..
tijdens die refresh worden andere tabellen aangemaakt met de data die bv. in deze box word ingevult.
nu heb ik het onderstaande gemaakt. dit werkt niet ..hij selecteerd elke keer de laatste waarde in mijn db.. en niet de waarde die ik opgegeven heb.
omdat er nogal wat andere waardes in de pagina zijn die 'dynamisch' zijn ( worden elke keer gerefresh ) moet hij weten wat zijn waarde 'was' voordat de pagina een refresh deed..
tijdens die refresh worden andere tabellen aangemaakt met de data die bv. in deze box word ingevult.
nu heb ik het onderstaande gemaakt. dit werkt niet ..hij selecteerd elke keer de laatste waarde in mijn db.. en niet de waarde die ik opgegeven heb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <%
Response.Write("<select name='GuiJobFunction' >")
Response.Write("<option> Select Job Department </option>")
Do while NOT Records2.EOF
If request.form("GuiJobFunction")= records2("Department") then selected100 = " Selected "
If Request.Form("GuiJobfunction")= "Other" then Selected101 = " Selected "
Response.Write("<option" & selected100 & ">" & Records2("Department") & "</option>")
Records2.movenext
loop
Response.Write("<option" & Selected101 & "> Other /option>")
Response.Write("</select>")
%> |