[laptop] toetsen doen het niet

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:14
Hallo, een kennis van me heeft een laptoppie staan, (dell p2) en ineens doen het 3 of 4 toetsen niet meer (shift, backspace, en de T)

Wat ik me nu afvraag is, of dit een software matig of hardware matig probleem, is en hoe ik dit op kan lossen.

In geval van software is formateren een oplossing, maar door het gebrek aan drivers begin ik daar liever niet aan.

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

zal wel hardwarematig zijn als anders toetsen het nog wel doen. Probeer ze eens voorzichtig los te maken, misschien zit er veel vuiligheid tussen oid.

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 20:54

random

Lost his marbles

Ga eens in dos, of bot met een dosfloppy, en kijk of de toetsen het dan nog niet doen. Als ze het nog niet doen, dan is het hardware, als ze het wel doen: software.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 08:42

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Random geeft de goede oplossing om de juiste diagnose vast te stellen.
Dus gewoon even met een dos flop opstarten, om te kijken of hij het dan wel goed doet.
Als hij het dan wel goed doet, windows opnieuw installeren.

Als hij het niet goed doet, zal het kabeltje intern een beetje loszitten.
Meestal zijn er dan een paar toetsen naast en boven elkaar die het niet doen.
Om dit op te lossen moet je de laptop openschroeven.
Zodra je het toetsenbord kan oplichten, zul je een blauw-doorzichtige lintkabel vinden,
die van het toetsenbord naar het systeembord loopt.
Deze kabel voorzichtig losmaken, hiervoor moet je twee clipjes verschuiven.
Dit moet heel voorzichtig gebeuren, als je ze te ver verschuift gaat dit kapot,
en krijg je hem niet meer goed vast.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:14
Op dinsdag 14 mei 2002 07:46 schreef random het volgende:
Ga eens in dos, of bot met een dosfloppy, en kijk of de toetsen het dan nog niet doen. Als ze het nog niet doen, dan is het hardware, als ze het wel doen: software.
thx all.

dis een goed id, dat ga ik eens proberen.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:32

WHiZZi

Museumdirecteurtje

En indien het om een hardwareprobleem gaat (Ik neem aan dat het een DELL CPI-D266 is, op de bodemplaat zitten schroefjes, deze losmaken. Dan kun je het keyboard voorzichtig oplichten door met de handen onder (waar de CDROM/FDD/ACCU zit) aan de rechterkant op te lichten(dus met je vingers in de bay). Check of de connector goed zit en vuil is..
Anders een nieuw keyboard bestellen.

Geloof me, dit doe ik dagelijks (met dell laptops)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Pagina: 1