Toon posts:

Disk Write Caching inschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een highpoint 370 RAID controller op mijn moederbordje zitten, daar hangt een Maxtor hardeschijfje aan vast. Nu ben ik er achter gekomen, via het overigens erg leuke programmatje bootvis, dat mijn Disk write caching niet aanstaat. Ik draai windows XP. Normaal gesproken is dat geen probleem. Als je die schijf op een andere controller hebt hangen, kan je dat gewoon simpel aanzetten in de eigenschappen van de HD zelf. Maar omdat XP denkt dat ie te maken heeft met een SCSI controller kan je dit niet inschakelen.
Weet iemand hoe ik die disk write caching wel ingeschakeld krijg?

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP!!
(Sorry werd een beetje ongeduldig ;))

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien eventjes de goede drivers downloaden, zodat winXp hem niet meer ziet als SCSI schijf :?

Verwijderd

Ik krijg onder Sisoft Sandra dezelfde melding m.b.t. mijn Onboard Promise RAID controller op mijn MSI KT3 ARU. De leessnelheid is best behoorlijk, maar de schrijf snelheid zou maar de helft zijn. :(. Ik weet niet of dit nu een bug is in Sisoft Sandra of dat het ook een "probleem"is.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:30
[beetje offtopic]wat is dat voor proggie dat Bootvis? share/freeware?[/beetje offtopic]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de drivers van Highpoint gedownload, ga ze morgen even instaleren. Bootvis is een heel handig programmatje van microsoft dat je opstartproces optimaliseert. Het kan je zo 20 seconde opstarttijd schelen. Je kunt het op microsoft.com vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Disk Write Caching inschakelen wordt helaas niet ondersteund door de Highpoint 370. Deze info komt van de support afdeling van Epox, de fabrikant van mijn moederbord.
Das dus jammer. Dan sluit ik die harddisk wel op de standaard UDMA sleuf op mijn mammaplankje aan ipv op die RAID sleuf, dan doet ie het wel.
Pagina: 1