Asus P2B-F goed geflashed, wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 20:18
Mijn Asus P2B-F mobo geflashed met zowel 1013a als 1014beta 2 BIOS. Succesvol geflashed, maar probleem is dat PC start tot aan het moment dat de PCMCIA-kaart (wireless kaartje)herkend moet worden in de PCI-to-PCMCIA-converter. Op dat moment begint hij vrolijk opnieuw te booten. PnP OS staat op NO.

Als ik mijn oude BIOS (1011) terugzet die ik gelukkig heb bewaard, gaat het wel goed: PC start op en kaart wordt herkend en werkt, terwijl de BIOS ong. 2 jaar ouder is.

Ik wil een WD 120 Gb HD installeren en volgens mij heb ik de nieuwste bios nodig.

2 vragen: hoe kan ik de nieuwste bios flashen en mijn PC toch laten opstarten met de wireless-kaart erin ?

2: heb ik inderdaad de nieuwste bios nodig voor de 120 Gb HD, of is er een andere tool beschikbaar ? HD wordt slave om video te capturen.

Thnkx.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Rival24

I'll Be Back

even w88 tot ie final is :?

Verwijderd

Probeer een diskmanager te vinden (mogelijk van Ontrack) en misschien dat bij Western Digital EZinstall hetzelfde doet (http://support.wdc.com/download/).
Deze programma's zetten in het begin van de hardeschijf een stukje software die de hardeschijf grootte vertalen naar een voor het moederbord begrijpbare grootte maar je kunt in Windows/DOS gewoon de 120GByte gebruiken.

Wordt de hdd niet herkend in de BIOS ? Je moet er op letten dat fdisk maximaal 64MB laat zien maar als je b.v. 100% aan de eerste partitie toewijst is dat wel degelijk de 120GByte, wat je pas zal merken als de hdd geformateerd is. Als hij in de BIOS niet wordt herkend is dus zo'n diskmanager nodig of een BIOS-update.

Suc6

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 20:18
Bedankt voor de tips tot nu toe.

Helaas is de 1014 de laatste update voor dit moederbord.

Typische is dat als ik de PC opstart met een nieuwe bios, maar zonder het wireless-netwerkkaartje, dat dan alles goed start.
Stop ik het kaart in de convertor, dan hangt de PC. Kan het iets zijn met IRQ's die de PC niet meer goed uitdeelt na de bios-update, of iets met Win98SE ?

Zou een oplossing kunnen zijn om de PC met nieuwe bios te booten zonder kaartje en zonder drivers en vervolgens Win98 opnieuw alles te laten detecteren en selecteren ? Of zou overstappen naar Win2000 e.e.a. oplossen ?

Ik weet nu niet of het een PC/Win98 probleem is, of alleen een PC-probleem.

Alweer bedankt.