auto sub in de huiskamer gebruiken, goed id?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Ik ben op zoek naar een goedkope subwoofer voor mijn DVD installatie. Omdat ik prima speakers heb en de sub alleen voor DVDs wil gebruiken ben ik opzoek naar een goedkope sub.
Bij de mediamarkt hebben ze een Infinity Kappa bass-tube voor 99euro. Ik dacht deze onder m'n bed te leggen ipv in de kofferbak (er zit namelijk een bass-reflex pijp in die in samenwerking met de kofferbak voor voldoende laag zorgt :? ).
Is dit een idee, of gaat dit niet werken?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
weet niet veel van auto hi-fi, maar als je versterker het aankan lijkt met het wel een cool idee :)

Verwijderd

een goedkope sub zal alleen maar je geluid van je "goede speakers" verpesten...

Aangezien je speakers al in een kist zit incl dus die baspoort heb je dus geen last van het kofferbak effect... alleen moet je die subwoofer neerzetten waar ie het best klinkt..

• quazar
Ach, voor DVDs is het wel leuk als de bas wat overdreven hard staat, vandaar dat ik toch een sub wil gebruiken.
Het lijkt me wel een goedkope oplossing, vraag me alleen af of een auto-sub net zo klinkt in een ruimte zonder kofferbak.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

move to --> HK en je zult het horen :P

OK, ff serieus:
Die subs zijn meestal ingesteld op een bepaalde hoeveelheid 'leefruimte'. Dat een auto kleiner is dan een huiskamer lijkt me duidelijk. Je zult met de stereo op zacht de verschillen merken, omdat je de sub harder moet zetten om de bas goed te horen. Bij een hoog volume zal de sub het waarschijnlijk niet eens trekken.
Ik weet niet hoeveel moeite het je gaat kosten, probeer het anders eerst ff uit :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Sowieso is een baspijp niet bepaald audiofiel, wegens zijn rollende "rapbas" die er altijd uitkomt.

En je zult het ding apart moeten versterken, het zal namelijk een passief pijpje zijn, die wil je niet zomaar aan je AV versterker/Receiver hangen.

Al was het maar omdat je je hoeveelheid bas wilt kunnen regelen.

Tevens is de filtering voor een sub altijd in de versterker, dus je wilt die niet full-range aansturen. :+

Aannames zijn fataal.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Plus het feit dat je dan over een 4 ohm speaker praat.
Dat zal gaan overheersen als je het niet te hard zet en op de zelfde uitgang als je normale speakers.

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik was het wel van plan. Even een aparte amp erop aansluiten en kijken wat ie doet.

Ik zou het eerst ff zachtjes proberen voordat je m met een 8 ohm versterker voluit knalt.

• quazar
Het lijkt dus niet echt een goed idee.
Ik heb nog wel een spoel liggen die het hoog boven +/- 200Hz er wel uit vangt. Verder heb ik mijn DVD speler aangesloten op een quadrofonische versterker (4kanaals :), 30 jaar oud) waarvan ik de kanalen individueel kan regelen.
Zou het dan toch beter zijn om voor een goedkope sub voor in huis te gaan, of komt daar al helemmal geen laag uit? Dan liever veel laag maar rollend.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Zoals al gezegd, als je een beetje goede gewone speakers hebt verneuk je het geluid gewoon. Zeker die goedkope autodingen waar op staat dat ze 20hz kunnen weergeven, is gewoon bullshit want daar heb je gewoon goede speakers voor nodig en daar zit een prijskaartje aan vast.
Ik denk dat die goedkope subs niet onder de 40-50hz komen. En dat kan een beetje gewone speaker ook wel

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

als ik een andere sub/behuizing heb gemaakt voor in de auto hang ik em altijd aan mn stereo om te kijken hoe het klinkt.

stereo is een kenwood 21 serie met 6kan amp .. hangt normaal een 10 inch gepoorte kenwood sub op

de sub die ik nu heb voor in de auto klinkt thuis minimaal net zo goed als die fabrieks kenwood, mischien zelfs wel een stukje strakker

een auto sub KAN dus thuis ook goed klinken maar of die infinity goed klinkt?? geen idee, je kan natuurlijk ook voor 100 euro alleen een speaker kopen en lekker gaan knutselen :p das zo ongeveer het leukste wat er is ;)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Klinkt best goed maar je moet het versterken en filteren. De goedkoopste filters zijn bv. de in-line filters van Caliber.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1