[XP] wilt niet meer op stand-by / hybernate

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb search gebruikt, eb vreemd genoeg kon ik hier niks over vinden, hoewel ik al meer mensen ken met dit probleem.

Me pc kan dus niet meer op standby of hybernate. De knop is grijs. Normaal gesproken los je dit op door APM aan te zetten, maar dat tabblad is er bij mij nieteens in power options :? :? :?

Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik in me bios heb zitten kloten, maar na die op standaard terug te hebben gezet kon het nogsteeds niet.

Ik heb een Asus A7A mobo

[edit] Voorheen kon het dus wel :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ga eens naar Device Manager en kijk eens onder 'Computer'. Staat daar een ACPI compatible computer, of een Standard computer/PC? Ik dacht dat je daarvoor ook ACPI nodig had, correct me if I'm wrong..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• LeonM
Staat ACPI :{

Verwijderd

Ik heb datzelfde met m'n desktop als ik m'n videokaart nog niet geïnstalleerd heb. Misschien heb je niks aan deze info, maar wie weet (misschien opnieuw je kaart installeren ofzo). :)

• LeonM
Op dinsdag 14 mei 2002 01:23 schreef da_DreamWeaver het volgende:
Ik heb datzelfde met m'n desktop als ik m'n videokaart nog niet geïnstalleerd heb. Misschien heb je niks aan deze info, maar wie weet (misschien opnieuw je kaart installeren ofzo). :)
Heb ik niet veel aan, k heb al de nieuwste :{

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Heb het zelfde probleem, ben ook zeer benieuwd naar een oplossing

Verwijderd

Je kunt de slaapstand functie ook uitzetten he ..... hiermee spaar je hd ruitme. Misschien dat door een progje of door xp zelf de functie is uitgeschakeld....

Deze functie staat bij system en dan een van die tabbladen of bij het energiebeheer , maar ik denk dat je daar wel al gekeken hebt

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Kheb t andersomm...

Ik krijg m niet meer UIT de slaapstand :(

dat is pas handig.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Als je bij Device Manager op View klikt en dan Show Hidden devices aanklikt, dan zou het kunnen dat je dan iets ziet met een rood vakje erin (ook iets met apm achtig iets ofzo) als je hier met rechts op klikt dan kan je dit enabelen en dat zou je weer moeten kunnen Hibernaten.

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Je zou kunnen proberen eerst te zorgen dat het in de bios goed staat en dan XP opnieuw installeren, zodat hij alle hardware opnieuw detecteert.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

• LeonM
Op dinsdag 14 mei 2002 18:23 schreef WildernessChild het volgende:
Je zou kunnen proberen eerst te zorgen dat het in de bios goed staat en dan XP opnieuw installeren, zodat hij alle hardware opnieuw detecteert.
Ik heb me BIOS terug gezet op standaard instellingen, hielp niet. En ik ga niet WinXP opnieuw installen, want straks heb ik het misschien weer, zo blijf je aan de gang.

Verwijderd

Hmm, ik zit inderdaad met precies hetzelfde probleem..

In de Knowledge Base van WinXP staat dat het te maken kan hebben met een bepaalde versie van Nero Burning Rom. Nou had ik dat inderdaad net geinstalleerd, maar het de-installeren van Nero verhielp het probleem niet. Ook handmatig alle registry entries deleten heeft niet mogen helpen.

Als iemand anders weet hoe je dit op moet lossen, ik houd me aanbevolen ;)

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Hier op werk heb ik een installatie gemaakt voor een werkstation, windowsXP. Daar kon ik als administrator de optie slaapstand uitvinken. Prima.
Nadat ik de computer heb aangemeld in het domein met active directory is de optie grijs. Dat is niet zo fijn want elke gebruiker die aanmeld heeft de slaapstand aanstaan en krijgt het niet uit, en de computer heeft er problemen mee.
Ook de administrator (beheerder of domeinbeheerder, etc.) kan het niet meer uitzetten, de optie blijft grijs.

Een erg irritant probleem en ik kan ook niets vinden op internet.
Laat er iemand zijn die een oplossing weet, pls?!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

• floppe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Wel erg omslachtig om n progje te installeren... blijkbaar is het een veel voorkomend probleem.
Ik heb zelf een A7N8Xdeluxe moederbord en tzelfde probleem. De knop voor stand-by is grijs en je kan in windows de functie niet activeren :/

Weet iemand een simpelere oplossing???

dan kan ik ook weer fijn meedoen aan energiebesparing O-)

specs, hompage

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04 01:03

Thennis

Lachen kan altijd

Ik en mijn broer hebben ook sinds een dag of vier dat de stand-by functie grijs is.
We zijn even nagegaan wat we beide hebben geinstalleerd en veranderd. Dit zijn:
Het installeren van Softmac (apple emulator)
RasPPPoe geinstalleerd
En mijn broer heeft voor het eerst de windows update gebruikt. Van een kale WinXp Pro Nl naar alle updates zonder SP1.
Dit heb ik niet gedaan, ik heb gewoon een kale XP.

Mijn broer heeft een laptop en zou het wel fijn vinden als hij op stand-by zou gaan als de klep van z'n laptop dichtgaat. Dit werkt dus niet meer.

Graag een oplossing..
Pagina: 1