Een webserver opzetten onder Mandrake 8.2

Pagina: 1
Acties:

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
hoi, ik heb totaal geen ervaring met LINUX en moet voor school een web en FTP server opzetten, een Apache server om precies te zijn. hierop moeten de nodige rechten zijn ingesteld zodat een user alleen n z'n eigen dir bestanden kan plaatsen en verweideren. maar de andere dirs moet ie wel kunnen lezen

Console heb ik mee gewerkt maar ben ik geen held in, is er een grafische editor, zoals bijv webmin, die ook nog begrijpelijk is voor een n00b? (webmin dus niet :) )

... en zo niet, kan iemand me dan een uitleg geven hoe dit via de console gedaan kan worden

thanx

dude... wait... what...

Verwijderd

kijk eens op linux-nl.cx... aardige site - daar staat een manual voor apache... (stap voor stap handleiding)

• NoTo
thanx :)

dude... wait... what...

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Je kunt natuurlijk ook gewoon de FAQ nemen van apache zelf.
Op de hoop dat je er zelf wat van leert ;-)
http://www.apache.org

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

• NoTo
arg.. ik heb thuis maar ff linux geinstalleerd (mandrake 8.2) om wat mee te kunnen oefenen enzo voor school.

nou hangt ie zich iedere keer op als ik met muis richting startbalk ga (KDE). als ik ales via toetsenord doe blijft ie na 2 min ofzo ook hangen... iemand die dit probleem kent????
:( :( :( :(

dude... wait... what...