(thuis)netwerk printer

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb thuis een klein netwerkje liggen met 2 linux (debian) servers en 6 windows clients (win'95,win'98se en win 2k). We hebben nu een HP Deskjet 720c printer, die aan een win '98se machine hangt.

Het probleem is alleen daarmee dat de orginele cd al maanden kwijt is en dat er geen computer hier meer staat die de orginele driver heeft. Het probleem met de versie van internet is dat het delen over het netwerk niet meer gaat.

Omdat ik niet meer aan de orginele cd kan komen (overal rondgevraagd, zelfs hier op got), heb ik nu maar besloten op zoek te gaan naar een betere/andere printer. De belangrijkste voorwaarden is dat iedereen moet kunnen printen over het netwerk. Het mooist zou het zijn om de printer aan te kunnen sluiten op een linuxserver. (Waar geen x op zit, waardoor het heel erg lastig werd om de HP720c aan te sluiten.)

Zelf dacht ik aan een HP Deskjet 940c, sowieso was ik wel tevreden over mijn oude deskjet en ik heb de 940c werkend gezien over een simpel netwerkje met 2 computers. Alleen mijn vraag is of die printer een beetje goed te delen is onder alle versie van windows, of dat ik echt een Laserjet nodig heb (Die ook beter ondersteund worden onder linux).

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

http://hpinkjet.sourceforge.net/productssupported.php

Wel door opensource, maar het moet werken ;P

Eventueel kun je ook hier:

http://lhd.datapower.com/db/dispproduct.php3?DISP?185

kijken om toch nog wat met je HP 720C te doen. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Cade_Foster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2022
HP deskjet 710 en 720 werken niet via netwerk. |:(

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Op maandag 13 mei 2002 22:37 schreef Cade_Foster het volgende:
HP deskjet 710 en 720 werken niet via netwerk.:'(
Zou het?
Het probleem met de versie van internet is dat het delen over het netwerk niet meer gaat.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op maandag 13 mei 2002 22:37 schreef Cade_Foster het volgende:
HP deskjet 710 en 720 werken niet via netwerk. |:(
Mmm k heb er nochtans werken.

Eerst installeer je de driver.

Dan net use lpt2: \\printserever\sharenaamHP710

Dan bij eig veranderen naar lpt2: et voila

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

En net use kan persistent zijn. :P
Leuke oplossing, stom dat ik die niet zelf kon bedenken. :)
Iig heb je de topicstarter als het goed is wel geholpen.

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik kan iig bevestigen dat de 700 serie perfect in een netwerk draait. Op de manier van een virtuele printer op lpt2

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb ook de 600 serie al vaak genoeg met sucecs op een netwerk gebruikt. Of verschillen die zo veel van de 700?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• shadax
  • Niet online
De 700 serie en 600 serie verschillen heel erg, de 600 serie is te delen zonder een cd te hebben voor de client, werkt echt goed. De 700 serie is idd gewoon te delen, alleen dan heb je de orginele drivers nodig, hp kwam er achter dat hun dure netwerkprinters minder verkocht werden als de steeds beter printende deskjets ook via het netwerk gebruikt konden worden. Daar zijn ze volgens mij nu op teruggekomen. Tnx voor de link, ik zal ff kijken.

/edit:
Link is een linux site. Het probleem is dat ik zonder de orginele drivers daar niets aan heb, want op de clients moet ook de orginele driver geinstalleerd worden. Maar toch bedankt voor het zoeken!

Verwijderd

Hier is je oplossing!!!

Kijk op de driverpage van www.hp.com naar Win 95. Daar vind je driverversie 10.1. En dat is de driver die je moet hebben. Daar kan je WEL de printer mee delen!

• shadax
  • Niet online
Ik zal ff testen, dat is de driver die nu op de server draait, maar verder nog niet op de clients geprobeerd. Versie 10.1 win 98 op client met deze driver op de server gaf probs, maar ik ga nog wel ff kijken. Tnx voor de tip.
Pagina: 1