[PHP] Membersysteem: Auto uitlog

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Beste mensen, ik ben zelf bezig aan een membersysteem voor mijn site. Ik wilde hem graag zelf maken, i.p.v. zo'n kant en klaar script. Maarja, als je nog niet écht veel van php afweet, stuit je natuurlijk op probleempjes. En ja, je raad 'm al, ik heb zo'n probleempje.

Wat is m'n probleempje? Members kunnen zich al aanmelden, en inloggen (check www.ironage.nl maar...) en dat gaat allemaal redelijk goed. Maar als ik op het afmelden uit ga, heb ik nog een paar probleempjes. Ik heb dankzij Javascripts.tk al een autologout kunnen maken, zodat, als de pagina gesloten wordt, dat je automatisch uitgelogged wordt. Maar nu is het geval, dat dat met een onunload in de body tag gebeurd. En dat heeft een paar probleempjes. Nu wilde ik het zo maken, maar ik weet niet of dat gaat, dat het script automatisch kijkt of de member nog ingelogd is, en of hij wel actief is. En is die niet meer actief of ingelogd, moet hij automatisch uitgelogd worden.

Dat is 'm dus. Alleen ik heb totaal geen idee hoe ik dat zou moeten doen... Best vervelend, als je al kunt begrijpen... Ik hoop dat iemand een idee heeft, hoe dit moet, en of die dat ook aan mij kan uitleggen. Ook zou een voorbeeld script handig zijn. Al je hulp zal van harte welkom zijn!

Ik hoop dat je een idee hebt... ;)

Bart

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik weet niet hoe je dat actief wilt meten (please share this information d00d), maar je kunt in de onUnload een popupje laten openen, met de php-pagina die o.a.
session_start();
session_destroy();

en evt.
setcookie(blaat,blaat,0);

doet, of wil je wat anders weten?

Verwijderd

Ik weet niet hoe jij het oplost met members en sessions maar ik zet deze in mijn database en controleeer gewoon of deze nog actief is en of dat de session weg is, zojah dan remove je gewoon de session code uit je db, lijkt me handig :)

• bgever
Dat heb ik al. Maar het probleem is bij onunload, dat de HELE pagina geload moet worden, en dan pas werkt die. Dus is de pagina nog aan't laden, en je klikt hem dan weg, wordt niet de onunload in de body tag gestart.
Da's dus het grote probleem...

En als er veel plaatjes op die pagina staat, heb je gote kans, dat sommige members "te vroeg" de pagina sluiten...

Verwijderd

tja zet er een time bar in en vraag de gebruiker gewoon om deze pagina nog niet te sluiten :).. en anders? dunno

• bgever
Nog beter, ik heb al een preload! Ja, het kan niet meer stuk vandaag. Maar ben het systeem aan het testen, en er staan nu al mensen in de database die zogenaamd nog ingelogd zijn, maar allang offline zijn.

Het werkt dus niet écht...

Daarom vraag ik dus ook of iemand een andere manier weet...

• bgever
Op maandag 13 mei 2002 22:35 schreef cREATiVe8500 het volgende:
doet, of wil je wat anders weten?
Idd, heel graag zelfs. Ik zit namelijk een beetje in de knoop... :?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Vertrouwen op de client voor dit soort taken is natuurlijk gewoon fout en hooguit nuttig als aanvulling. Al bedacht wat er gebeurt als de member eerst z'n internet verbinding afsluit (er zijn nog mensen met dial-up) en dan pas je venstertje wegklikt?

Je kunt bijhouden wanneer er voor het laatst een pagina bezocht is en dan op vaste tijdstippen (d.m.v. een cronjob bijvoorbeeld, zoek maar op GoT) alle mensen die 10 minuten geen pagina hebben bezocht uitloggen.

|_____vakje______|

• bgever
Ah, kijk, dat zocht ik nou. En dial-up? Misschien snap je zo het beter:

IK HEB DIAL-UP! :'(

Daarom snap ik het probleem dus ook zo goed...'

Tja, het is dus dat IK weet hoe ik m'n site moet behandelen, en niet iedereen weet dat. Maar gelukkig bestaan er dus nog andere manieren.

PS.
Topic nog niet closen, als iemand nog andere ideën mag die die gerust nog even de vrije loop geven 8-)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
Of maak gebruik van cookies (ben wel bezig met koekjes vandaag zeg :P). Als je die op levensduur nul zet zijn je geldig zolang de browser is geopend. Er is geen cookie (meer)? Dan log je maar opnieuw in ;)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Op maandag 13 mei 2002 22:58 schreef oikoyama het volgende:
En dial-up? Misschien snap je zo het beter:

IK HEB DIAL-UP! :'(

Daarom snap ik het probleem dus ook zo goed...'
Hmmz.. Ik ben de nofi vergeten :)

|_____vakje______|

• bgever
Dan kun je aan't inloggen blijven als het systeem uit meerdere pagina's bestaat! (wat bij mij dus het geval is.) Ik wil nl ooknog een forum inbouwen!

• Postman
Op maandag 13 mei 2002 23:05 schreef oikoyama het volgende:
Dan kun je aan't inloggen blijven als het systeem uit meerdere pagina's bestaat! (wat bij mij dus het geval is.) Ik wil nl ooknog een forum inbouwen!
Reageer je nu op mij :? Zo ja, quote me dan of zeg mijn naam ofzo, dit is namelijk zeer verwarrend... :{

• bgever
Op maandag 13 mei 2002 23:11 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Reageer je nu op mij :? Zo ja, quote me dan of zeg mijn naam ofzo, dit is namelijk zeer verwarrend... :{
Sorry :+, maar idd, ik had het tegen jou...

• Postman
Op maandag 13 mei 2002 23:19 schreef oikoyama het volgende:

[..]

Sorry :+, maar idd, ik had het tegen jou...
Ok, np :D

Ik gaf ook maar een voorbeeld, maak anders een cookie met een levensduur van 2 uur ofzo. Of laat de gebruiker zelf een levensduur kiezen (zoals op t.net).
Oh ja, browser moet afgesloten worden (d8 ik), ga je naar een andere pagina (forum ofzo) dan is je cookie er nog steeds (<- wel ff testen, cookies zonder levensduur kunnen eigenlijk niet :P).

[off-topic]Béta is het, niet bêta ;)[/off-topic]

• bgever
Tja, ik ben eigenlijk niet zo'n fan van cookies, en ze werken eigenlijk weer net het zelfde als sessies, dus het maakt eigenlijk geen moer uit....

• Postman
Op maandag 13 mei 2002 23:31 schreef oikoyama het volgende:
Tja, ik ben eigenlijk niet zo'n fan van cookies, en ze werken eigenlijk weer net het zelfde als sessies, dus het maakt eigenlijk geen moer uit....
Ja, sessions werken ook met cookies, maar sessions (of alleen cookies) zijn wel een goede manier om login-scripts te maken. Ik kan je verder dus niet meer helpen, javascript is meer iets voor onze buren bij /13.

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:30
Ook al wil je zelf geen kant & klaar script, er is er toch wel een die handig is, namelijk
phpSecurePages

Ik vind hem handig en goed werken. Je hebt ook userlevels ect. En deze werkt ook met sessies
Pagina: 1