Verwijderd
ff de contactjes nagaan op roest ed. (Ook binnenin als dat kan)
(ff slecht/te snel gelezen)
Hoe heb je die sub aangesloten dan?
(ff slecht/te snel gelezen)
Hoe heb je die sub aangesloten dan?
Zo das snel!
Maar ik heb de versterker op de input van de subwoofer en dan gaan vanuit de output van de subwoofer kabels naar de linker en rechter speaker.
Verwijderd
Dan blijf ik denk ik bij mij eerste post van contactjes nakijken en evt. de versterker/filter in de subwoofer ff oppoetsten met contactspray oid. (verkrijgbaar bij DHZ-zaak, Audiotoko)
Hmm, de contactjes zien er goed uit, binnenin ben ik nog niet geweest, maar wat veroorzaakt eigenlijk ruis??
Je hebt niet de versterker op de input van de sub aangesloten, je hebt de sub op de output van de versterker aangesloten.Op maandag 13 mei 2002 22:26 schreef MariahCareyLover het volgende:
Zo das snel!Maar ik heb de versterker op de input van de subwoofer en dan gaan vanuit de output van de subwoofer kabels naar de linker en rechter speaker.
Maar ik vraag me af hoe je het nou precies hebt gedaan. Wat voor sub is het, en kan je de inputs en outputs die je gebruikt allemaal omschrijven?
Verwijderd
Nog beter zou een plaatje van de sub (aansluitingen vooral) en een plaatje van de versterker (ook aansluitingen) zijn.
Misschien de crossover in de subwoofer?Op dinsdag 14 mei 2002 15:02 schreef MariahCareyLover het volgende:
maar wat veroorzaakt eigenlijk ruis??
Heb je de speakers ook in fase aangesloten?
你还记得吗 记忆的炎夏
hmm, ik heb de kabels ff vernieuwd en nu is de ruis heel erg afgenomen, alleen als je goed luistert hoor je het nog een beetje 
Ik heb wel weer een klote probleem erbij
Het geluid valt soms compleet weg
Pas als ik het geluid harder zet gaat ie weer aan
Er zit een rood powerlampje op en die word groen bij het wegvallen van het geluid en weer rood als ik het geluid harder zet. Ik snap er niets van, misschien moet ik hem maar weer dumpen
Maar zo heb ik hem aangesloten (Ik heb geen digicam oid):
Op de subwoofer zitten 2 input ingangen: "input from amplifier" left & right. Hier zitten kabels aan naar de versterker. Verder zitten er nog 2 output ingangen(kweenie hoe het heet) op de subwoofer waar bij staat: "output to midrange speakers" wederom left & right. Hier lopen kabels naar de linker en rechter speaker.
Ik hoop dat het duidelijk is en ik hoop dat iemand me kan helpen met het feit dat het geluid soms wegvalt.
Ohw ja: de subwoofer zit ook nog op het stopcontact aangesloten
Ik heb wel weer een klote probleem erbij
Op de subwoofer zitten 2 input ingangen: "input from amplifier" left & right. Hier zitten kabels aan naar de versterker. Verder zitten er nog 2 output ingangen(kweenie hoe het heet) op de subwoofer waar bij staat: "output to midrange speakers" wederom left & right. Hier lopen kabels naar de linker en rechter speaker.
Ik hoop dat het duidelijk is en ik hoop dat iemand me kan helpen met het feit dat het geluid soms wegvalt.
Ohw ja: de subwoofer zit ook nog op het stopcontact aangesloten
Hmm dat uitvallen is volgens mij een soort beveiliging, want als ik geen geluid produceer met de versterker, gaat de subwoofer na een tijdje uit. Op zich goed, maar niet als hij ook uitgaat als je gewoon zacht zit te draaien, hoe zou dit kunnen komen?
Maar die inputs, zijn dat speaker terminals? Of zijn het aansluitingen voor signaalkabels (tulp stekkers enzo)? En de outputs die je van de versterker gebruikt, zijn dat speaker outputs?Op dinsdag 14 mei 2002 17:48 schreef MariahCareyLover het volgende:
Wat voor full range speakers heb je eraan hangen? Als dat redelijk grote speakers zijn, zou ik het anders aansluiten. Wat je nu namelijk doet is, is het laag eruit filteren voor je full range speakers. Er zit nog een extra passief crossover filter in die sub voor de full range speakers. Dit is vooral bedoeld om de full range speakers wat te ontlasten. Maar die filters staan meestal nogal hoog afgesteld (ook weer afhankelijk van speaker impedantie), en dat is lelijk.
Wat voor merk sub is het eigenlijk?
Hmm, je schijnt er veel vanaf te weten, ik niet
Maar, ff kijken; het zijn geen tulpaansluitingen, hoe deze heten weet ik niet, het is een rood en zwart "drukkertje", je weet wel wat ik bedoel denk ik.
De outputs zijn idd speaker outputs en het merk is: Omni Audio
Hoe zou jij het doen dan?
En kun je mij ook vertellen waaroor de line in is die op de subwoofer zit, dat vind ik zo vaag, dat zijn wel female tulp ingangen.
De outputs zijn idd speaker outputs en het merk is: Omni Audio
Hoe zou jij het doen dan?
edit:
ohw ja, de full range speakers zijn niet zo heel groot
ohw ja, de full range speakers zijn niet zo heel groot
Pagina: 1