Wat vind de gem. tweaker van Bose?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.328 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, ik sta op het punt een tweede hands Bose Acoustimas set te kopen van twee sattelite speakers en 1 subwoofer. Paar jaar oud, denk dus het oude model.

Mij is altijd verteld dat Bose 't beste voor de audiofiel is. Maar van vind de gemiddelde tweaker daarvan.

Zo nee, noem mij eens een merk wat je wel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:32
Bose is waardeloze overprijsde crap, vooral die setjes met die satelieten en de sub, waardeloos, maar het verkoopt goed omdat ze altijd apart in de winkel staan en er veel reclame voor wordt gemaakt, het zijn 7de rangs units in een leuk doosje.

Als je een goed geluid wil, niet kopen.

Wat mij wel bevalt:

Chario,monsoon,marantz,cyrus,mark levinson,plinius,audio analogue,mbl,b&w,teac,vincent,wadia,balanced audio techn,cayrn,rotel,dynaudio,seas,etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo nee, noem mij eens een merk wat je wel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Denk dat het wel de beste speakers zijn die te koop zijn in de its/mediamarkt/modern etc maar er zijn wel zeker betere speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose is te duur voor te weinig kwaliteit.
Voor disco speakers en voor bars enzo is het OK spul maar ik zou het thuis niet willen hebben. en al helemaal niet voor de prijzen die hun vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
Ik raak helaas veel te vaak de url kwijt, maar er is een heuse Bose faq, waarin staat uitgelgd waarom Bose slecht is, maar waarom ze het toch presteren om een goede naam te hebben.

Mischien dat iemand zich geroepen voelt om te googlen op "bose faq"?
Het is een vrij oude pagina (2000 ofso) en simpele opmaak, maar wel leuk om te lezen :)

Antwoord op je vraag: Voor je geld kan je veeeeeeel betere spullen krijgen. Ga eens naar een betere zaak, waar ze geen bose verkopen. Of zoek gewoon even verder naar andere 2de hands speakertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
Inderdaad, je betaald 90% van die belachelijk hoge prijs voor het uiterlijk, wat ik overigens helemaal niets vind.

Wat beter is? Bijna alles wat je maar kunt bedenken dat voor ongeveer de halve prijs wordt verkocht. Een stel leuke mission speakers met een aardige 5.1 versterker erbij is een veel betere inverstering.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose is crap... niet doen... een merk waar ik persoonlijk wel over te spreken ben is Wharfedale... (en dan heb ik het over de 'grotere' staande modellen, niet over de kleintjes (die ken ik niet eens :Y) )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 08:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Bose is een ernstig overrated merk, een en al reclamehype.

Speakers waar je voor de geboden bedragen te weinig kwaliteit krijgt.

Wat me wel bevalt? Tannoy, Kef, B&W, Elac, Mission, Dynaudio, duurdere Magnats.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:11 schreef Lampje het volgende:
Ik raak helaas veel te vaak de url kwijt, maar er is een heuse Bose faq, waarin staat uitgelgd waarom Bose slecht is, maar waarom ze het toch presteren om een goede naam te hebben.

Het is een vrij oude pagina (2000 ofso) en simpele opmaak, maar wel leuk om te lezen :)

Antwoord op je vraag: Voor je geld kan je veeeeeeel betere spullen krijgen. Ga eens naar een betere zaak, waar ze geen bose verkopen. Of zoek gewoon even verder naar andere 2de hands speakertjes
Ok 'k zal zo eens gaan zoeken bij google. Maar als ik je goed begrijp, is de EUR 200 die ik ervoor neer moet leggen dus zonde?

Heb ik nu (2e hands) waar voor m'n geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:11 schreef Lampje het volgende:

Je bedoelt deze: http://home.earthlink.net/~busenitz/bs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Met alle respect aan een ieder die hier reageerd... Topic starter ga luisteren en luister dan ook naar andere speakers. Dat gezeik over Bose... (ik zou het ook niet kopen :) ) maar dat neemt niet weg dat als iemand het mooi vindt klinken .... LET HIM !

Dus luisteren en laat je oren vertellen waar jij je €200 aan gaat uitgeven.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Nu online
Ik heb wel eens een set beluisterd met 2 satelieten en een subwoofer van Bose, en dat klonk niet verkeerd (op een Denon stereo versterker).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Acoustimass is de meest ranzige rommel die ze ooit hebben gemaakt, dat is echt het laatste wat je van Bose wilt hebben.

Kijk, die duurdere floorstanding speakers van Bose zijn niet slecht, maar als je ze nieuw moet kopen gewoon veel te duur.

Voor een Bose van 1000,- kun je beter een ander merk van 500,- nemen, zo liggen de verhoudingen een beetje.

En die Acoustimass zooi is pas echte rommel, als er iets K*T klinkt is dat het wel.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 22:17 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Dat zal em zijn ja :)

Hoppa gelijk in de Favo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:17 schreef Baklap het volgende:
Met alle respect aan een ieder die hier reageerd... Topic starter ga luisteren en luister dan ook naar andere speakers. Dat gezeik over Bose... (ik zou het ook niet kopen :) ) maar dat neemt niet weg dat als iemand het mooi vindt klinken .... LET HIM !

Dus luisteren en laat je oren vertellen waar jij je €200 aan gaat uitgeven.
Tuurlijk, tuurlijk. Ben ik zeker van plan. Maar was gewoon eens benieuwd naar de meningen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders hebben een BOSE stereo + speakers en sub. Het geluid is 100x beter dan van de oude troep die we hadden staan... Tweedehands konden we het setje goedkoop van iemand overnemen. Da's voor weinig geld een prima geluidje!

De topic titel zegt ook: "gemiddelde tweaker", al die audiofielen met hun mega-dure setjes vallen daar nou niet echt onder. Op mijn studentenkamertje ben ik zelf heel tevreden met mijn 40 watt Akai versterker en noname sattelites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Maar het gaat niet alleen maar om geld. Sommige mensen zijn helemaal weg van de "Bose" sound. Ik heb zelf de Bose 901 serie 2 en 6 en ik ben er tevreden mee. Ik vind de kwaliteit die de speakers leveren echt niet slecht. Ik heb de Accoustimass serie nog nooit gehoord/getest maar daar hoor ik eigenlijk alleen maar negatieve verhalen over. Ik heb ze niet nieuw gekocht en zou er ook niet zoveel voor neerleggen maar dat zou ik zo ie zo niet doen voor een setje speakers.
Mijn mening: Bose maakt best wel top kwaliteit maar misschien voor de echte audio-fiel niet TOP genoeg.
dat waren mijn 2 centen

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:17
ikvind eigenlijk al die kleine sateliet speakers creap.
ik heb eens gehoord naar de beste (wisten ze me te vertellen) sat. speakers die ze in die winkel hadden maar vond het 10x minder goed klinken dan een "gewone" grote speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Bose zuigt. Mijn punten:
• Het is overhyped en een produkt van de commercie, niet van echte speakerbouwers
• Het staat nooit opgesteld met andere speakers zodat je niet kan horen hoe slecht Bose klinkt in vergelijking met andere speakers van dezelfde prijs
• Het gaat hard, veel hoge tonen en bas (LET OP: ik heb het hier dus over kwantiteit en NIET over kwaliteit !) die eigenlijk kwalitatief niet goed klinken, maar wat veel mensen wel geweldig vinden klinken als ze het 5 minuten horen en daarna geen andere speakers
• Ze gebruiken allerlei 'technieken' die niet werken om indruk te wekken
• Een setje van Bose die nu 1200 gulden kost zou leuk zijn als die 300 gulden had gekost ofzo

Qua geluid
• Modderige bas, niet strak en heel ongedefinieerd
• Totaal gemis aan middentonen
• Schelle opdringende penetrerende hoge tonen

Lijkt me wel duidelijk zo :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:18 schreef GaMeOvEr het volgende:
Acoustimass is de meest ranzige rommel die ze ooit hebben gemaakt, dat is echt het laatste wat je van Bose wilt hebben.

Kijk, die duurdere floorstanding speakers van Bose zijn niet slecht, maar als je ze nieuw moet kopen gewoon veel te duur.

Voor een Bose van 1000,- kun je beter een ander merk van 500,- nemen, zo liggen de verhoudingen een beetje.

En die Acoustimass zooi is pas echte rommel, als er iets K*T klinkt is dat het wel.
Wat klinkt dan niet? Midden, hoog laag. Je klinkt alsof je ze hebt horen spelen, wees iets specefieker dan dit allleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 13 mei 2002 22:19 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Tuurlijk, tuurlijk. Ben ik zeker van plan. Maar was gewoon eens benieuwd naar de meningen van anderen.
:) heb je onderussen weer een mooie Bose thread opgezet (let maar op hoeveel er over gaan zeiken...ik gok een post of 60 :P )

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Op maandag 13 mei 2002 22:20 schreef JT het volgende:
Bose zuigt. Mijn punten:
• Het is overhyped en een produkt van de commercie, niet van echte speakerbouwers
• Het staat nooit opgesteld met andere speakers zodat je niet kan horen hoe slecht Bose klinkt in vergelijking met andere speakers van dezelfde prijs
• Het gaat hard, veel hoge tonen en bas (LET OP: ik heb het hier dus over kwantiteit en NIET over kwaliteit !) die eigenlijk kwalitatief niet goed klinken, maar wat veel mensen wel geweldig vinden klinken als ze het 5 minuten horen en daarna geen andere speakers
• Ze gebruiken allerlei 'technieken' die niet werken om indruk te wekken
• Een setje van Bose die nu 1200 gulden kost zou leuk zijn als die 300 gulden had gekost ofzo

Qua geluid
• Modderige bas, niet strak en heel ongedefinieerd
• Totaal gemis aan middentonen
• Schelle opdringende penetrerende hoge tonen

Lijkt me wel duidelijk zo :P
Jij hebt het nu over ALLE typen Bose speakers of heb je er een keer 1 gehoord en denk je nu een mening te hebben over alle Bose's?

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 mei 2002 22:19 schreef cynical het volgende:
De topic titel zegt ook: "gemiddelde tweaker", al die audiofielen met hun mega-dure setjes vallen daar nou niet echt onder. Op mijn studentenkamertje ben ik zelf heel tevreden met mijn 40 watt Akai versterker en noname sattelites.
Ik ken genoeg gewone mensen die absoluut geen audiofiel zijn maar wel 6 ruggen aan apparatuur hebben. Daarbuiten gaat het niet om hoe duur enzo, maar om het feit dat je voor het geld dat Bose kost, veeeeeeeeel beter kan krijgen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02-2024

uVo494

................

Op maandag 13 mei 2002 22:10 schreef NeverSeen het volgende:
Denk dat het wel de beste speakers zijn die te koop zijn in de its/mediamarkt/modern etc maar er zijn wel zeker betere speakers
HE, niet zo denigrerend over Modern, wij hebben daar ook wel speakers van B&W gehad :9~ (toevallig werk ik bij zo'n toko :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 mei 2002 22:23 schreef Lurge het volgende:

[..]

Jij hebt het nu over ALLE typen Bose speakers of heb je er een keer 1 gehoord en denk je nu een mening te hebben over alle Bose's?
Ik heb ze niet allemaal gehoord, maar wel redelijk wat. Bose heeft idd is 2 of 3 goede types gehad. Voor de rest wil ik niks met Bose te maken hebben.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Ik ken genoeg gewone mensen die absoluut geen audiofiel zijn maar wel 6 ruggen aan apparatuur hebben.
Waneer is iemand een audiofiel dan? Als je 6000 euro aan app hebt staan ben je best wel audiofiel hoor. (of ik moet een andere opvatting hebben van audiofiel dan jij).

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:23 schreef Lurge het volgende:

[..]

Ja precies.

Kijk, ben eerlijk: vind die bose er best mooi uit zien voor in de huiskamer. We hebben nu een paar brakke philips boxen, die echt aan vervanging toe zijn (conus hangt los en schuurt als een gek).

Je bent gek als je Bose nieuw gaat kopen. Maar ben ik goed bezig als ik ze tweede hands ga kopen. Loop ik niet het risico dat ze over een half jaar net zo verrot zijn als die Philips boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die 'melkpak'-setjes vind ik echt waardeloos. Bose maakt ook grotere speakers (weet niet of het PA is, maar worden iig vaak in kleinere zalen gebruikt) en die klinken best lekker.
Om een hele kamer mee te vullen vind ik satteliet-subwoofer combinaties trouwens nooit zo geschikt, doe mij maar gewoon een stel grote boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 mei 2002 22:26 schreef Lurge het volgende:

[..]

Waneer is iemand een audiofiel dan? Als je 6000 euro aan app hebt staan ben je best wel audiofiel hoor. (of ik moet een andere opvatting hebben van audiofiel dan jij).
Mensen die er wat minder verstand van hebben en zich in de winkel nog laten helpen enzo. Dat noem ik nog audio-enthousiast, want ik vind dat aan de term nog wel enige vorm van kennis verbonden zit, en als iemand net 3 of 4 merken weet op te noemen...nee, dat noem ik dan geen audiofiel :D

Kep het trouwens over gulden, en dat ben je al snel kwijt voor een mooie home cinema.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 13 mei 2002 22:20 schreef jeroenbeekman het volgende:

Wat klinkt dan niet? Midden, hoog laag. Je klinkt alsof je ze hebt horen spelen, wees iets specefieker dan dit allleen...
Wat er mis mee is?

- Het geluidsbeeld.

Je hoort _echt_ wel dat je bas niet uit je melkpakjes komt.

- Het middengebied.

Is niet echt aanwezig, maar dat is een Bose kwaal. Een Bose is eigenlijk een speaker waar de "loudness" altijd aan staat, veel *oemp* (laag) en veel *tching* (hoog).

het laag wat eruit komt is modderig en niet strak, het hoog is scherp, veel geslis.

En het middengebied is gewoon verwaarloosd.

Als je de ruimte hebt, ga dan _niet_ (van wat voor merk dan ook) voor een sub/satteliet systeem, maar voor full-range speakers.

Eigenlijk kun je het zo samenvatten :

Het "Bose-Syndroom" (Loudness) merk je het beste bij het Acoustimass systeem.

Nogmaals, als jij dat mooi vind, prima. Het is echter niet "muzikaal verantwoord".

Maar goed, ik ben geen gemiddelde tweaker denk ik, dus misschien moet je niet zoveel waarde hechten aan mijn mening. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Op maandag 13 mei 2002 22:26 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Ja precies.

Kijk, ben eerlijk: vind die bose er best mooi uit zien voor in de huiskamer. We hebben nu een paar brakke philips boxen, die echt aan vervanging toe zijn (conus hangt los en schuurt als een gek).

Je bent gek als je Bose nieuw gaat kopen. Maar ben ik goed bezig als ik ze tweede hands ga kopen. Loop ik niet het risico dat ze over een half jaar net zo verrot zijn als die Philips boxen?
Je gaat er in elk geval op vooruit dan. :)
Ik denk niet dat Bose speakers er over 2 jaar net zo slecht uitzien als je Philips boxen nu. Maar je moet er wel even op letten hoe oud de speakers zijn (en dus ook de foamranden). Die schijnen 10 a 15 jaar mee te gaan. Dus als ze 5 jaar oud zijn zou je nog aardig wat jaartjes moeten blazen. :)

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Als ze zo leuk staan in de huiskamer koop je ze toch, ga alleen later niet hier huilen dat het zo bagger klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:29 schreef hervaz het volgende:
Als ze zo leuk staan in de huiskamer koop je ze toch, ga alleen later niet hier huilen dat het zo bagger klinkt...
Deze onzinne posts mag je wel achterwege laten hervaz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 mei 2002 22:26 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Ja precies.
Erm....hier staat toch echt een reply over vn mij hoor :D
Kijk, ben eerlijk: vind die bose er best mooi uit zien voor in de huiskamer.
Kwestie van smaak, maar ik vind grote speakers, mits een beetje design, wel mooier.
Zullen niet brak zijn, maar voor 200 euro vind je echt wel mooiere speakers....bijvoorbeeld Tannoy mX2 of Mission M71.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:31 schreef JT het volgende:

[..]

Zullen niet brak zijn, maar voor 200 euro vind je echt wel mooiere speakers....bijvoorbeeld Tannoy mX2 of Mission M71.
Tannoy mX2 Mission M71
Ik ga eens op zoek.......

[edit]

Tannoy mX2:

Tja, 't komt in de huiskamer. Dus hier komt moeders om de hoek kijken; ze wil geen stof beklede speakers hebben. |:( Waarom vraag je je af; omdat de kat er 10 keer per dag langs loop. Staat ranzig al dat haar op je speaker.
En ze vind zonder grill lelijk... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op maandag 13 mei 2002 22:31 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

In principe is jou vraag pas onzinnig...nadat je die pagina gelezen hebt vraag ik me af dat je geen slot hiervoor aanvraagt, want wat je wil kopen is bagger ende rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Sommige mensen willen per se een Sub/top speaker systeem dan zijn die Bose Acc. wel aardig omdat ze zo klein zijn. Maar ik denk niet dat ik ze zou kopen. Maar je zou zelf is naar een winkel moeten gaan en luisteren. Ieder gehoor is anders toch? De ene vind het geweldig de andere 3 maal bagger zoals je ziet. :)

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 mei 2002 22:32 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Tannoy mX2 Mission M71
Ik ga eens op zoek.......
Ja, en ga die nou is luisteren in een hifi winkel.
Op maandag 13 mei 2002 22:33 schreef hervaz het volgende:

[..]

In principe is jou vraag pas onzinnig...nadat je die pagina gelezen hebt vraag ik me af dat je geen slot hiervoor aanvraagt, want wat je wil kopen is bagger ende rotzooi.
Als hij het doet dan ist zijn probleem, hij zit dan met de rommel en wij niet :Y) dus ik denk dat het redelijk onzinnig is om iemand zo proberen te overtuigen :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:33 schreef hervaz het volgende:

[..]

-- ignore mode --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Je ignored maar, mensen die zo'n sig al hebben moet je eigenlijk niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 mei 2002 22:36 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

-- ignore mode --
NOFI, maar nu plaats je zelf ook een redelijk onzinnige opmerking en negeer je hem dus eigenlijk niet :{ :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 10:05
Op maandag 13 mei 2002 22:17 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

held! Dat issum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose is niet echt audiofiel of high-end te noemen.

Ik heb er eens een paar open geschroefd, en wat ik zag kon ik nu niet echt beschrijven als mooie componenten.

Goedkope woofertjes en tweeters, die je koopt voor een tientje of 5 bij een audiozaak.
Dunne spaanplaten kast van 18mm
Filteronderdelen die wel erg goedkoop zijn.

Nah, geen bose voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:37 schreef JT het volgende:

[..]

NOFI, maar nu plaats je zelf ook een redelijk onzinnige opmerking en negeer je hem dus eigenlijk niet :{ :D
Vanaf nu ja :)

Maarre we dwalen af...

Goed, aan alle verschillende reacties te zien. Is de keuze puur persoonlijk. Ik ga ze zeker eerst goed beluisteren voordat ik die bose dingen ga inladen. Waar moet ik op lettten, ik las dat loudness een keyword is, iemand nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Bose koop je voor het design, niet voor het geluid.

Ik heb zelf Magnat speakers (uit de middenklasse van hun serie) en ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdupre
  • Laatst online: 27-04 09:36
200 euro is niet zo veel voor die troep in verhouding tot de nieuwwaarde... Vraag je wel af waarom je het voor minder dan de helft van de nieuwwaarde kunt kopen :P.

Een poosje geleden hadden mijn ouders ook het plan om kleine boxjes te nemen voor in de woonkamer.
Naar de staphorst gereden, en daar hadden ze een audiokamertjes met o.a. die bose acoustimass zooi.
1000,- piek kostten ze daar en het geluid bij bose + subwoofeer was duidelijk minder dan een ander merk zonder subwoofer.
Uiteindelijk hebben wij voor KEF gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

* JvS is in een luie bui en quote van zichzelf uit een HEEL oud bose topic :P

[search=bose] (had je heel veel gevonden, maar zo af en toe opnieuw is ook wel leuk. Wie komt als eerste met de link naar de beroemde nieuwsgroep post :P).

Op zaterdag 29 december 2001 23:07 schreef Interstice het volgende:
Ik hoor een hoop Bose is slecht en andere zijn beter. Maar zeg me nou is waar ik naar moet gaan luisteren. Richtprijs 3500,-- Boxen

Voorwaarde is dat het wel surround moet worden! Dus 5 boxen.
4xB&W dm303 + LCR3 kost je 1700 piek, kan je voor 1500 gulden een strakke sub bijhalen en dan kan je nog 300 gulden investeren in beugels en pootjes :). Geloof me dat dat gegarandeerd (veel) beter gaat klinken.
EN ik denk ook dat er een hoop mensen zijn die er het geld niet voor (over)hebben en DUS bose maar slecht vinden. En wat dat betreft ben ik het met de mensen eens die zeggen
Nee, dat zie je fout. Juist de mensen die er naar gingen luisteren vinden het slecht. De meeste mensen (random uitgekozen) vinden Bose namelijk een goed merk. Maar de mensen die hier op het AV forum reageren zijn (voor een groot deel) mensen die iets meer interesse hebben in geluidskwaliteit en geen genoegen nemen met een beukset. Die mensen hebben vaak ook nog eens meer geld in speakers geinvesteerd dan dat een acoustimass 5-II'tje kost. Ze gingen luisteren in een echte hifizaak, en soms zelfs eerst naar bose (veel klanten meegemaakt!) en raakten door te luisteren overtuigd van hun eigen keuze :).
NIX is slecht als het aan de eisen van de gebruiker voldoet.
Daar heb je gelijk in, vandaar dat bose ook niet slecht is, maar het wel door de meesten hier (audio geinteresseerden) slecht gevonden wordt...
En BTW een bebaald product word niet zomaar ineens een prestige merk. Daar heeft het reputatie voor nodig en kwaliteit anders word het niet verkocht lijkt me ?
Nee, dat heeft met hele andere zaken te maken, dan de absolute geluidskwaliteit. Ik kan hier de pluspunten wel opnoemen hoor:

• Goed verkrijgbaar bij toegankelijke winkels
• Goede prijzenstrategie (Bose speakers kosten overal evenveel, en dat werkt goed (ook al verwacht je anders)
• Veel advertenties en veel gelezen mannenbladen (Panorama, Playbow, Penthouse, Elsevier, kranten)
• Gelikte reclamecampagnes
• Goede samenwerking met verkopende partijen (de winkels)
• Gelikt 'vrouwvriendelijk' uiterlijk
• "direc reflecting" waar iedereen als een blok voor valt (mooie plaatjes)
en last but not least
• En niet afschrikwekkend lelijk geluid, met een behoorlijke 'bodem'. Niet superstrak, niet superdiep, maar wel een goed hoorbaar en aanwezig laag, dat een groot deel van de bevolking als 'prettig ervaart. Niet zo gek, want met een sub kan je zelfs de meest belabberd klinkende speaker een beetje 'vol' laten klinken.

Dan staan de mensen dus in de (makkelijk toegankelijke) winkel, waar ze bose kunnen luisteren (dat moet van bose) in een 'speakermuur' waar ze niet met niet-bose-speakers vergeleken kunnen worden (redelijk sterke wens van bose, hifi winkels doen dit vaak niet >:)). vervolgens wordt er een cd'tje opgezet dat best wel ok klinkt in die winkel: een lekker brommend laag, redelijk ok geluid (want zo extreem superslecht is het ook weer niet, het is beter dan een miniset, wat veel mensen ook goed genoeg vinden) en het ziet er leuk uit. Dan is de koop snel gemaakt...

Bose AC5-II zijn niet voor niets lange lange tijd de best verkochte speakers geweest... De bose 301 is trouwens de best verkochte speaker allertijden :o.

Ik vind het zonde van je geld, laat dat voorop staan. Een acoustimass zou ik nooit kopen als muzieksysteem. Misschien als "geluidsbehangsetje" in een eetkamer of een kamer waar je bezoek krijgt en waar geluidskwaliteit niet telt maar 'uiterlijk' destemeer.

De normale speakers:
De 201 is best ok (niet audiofiel raar stereobeeld, beetje vastzittend laag maar niet spuuglelijk). De 301 is ook wel aardig. Iets meer een bonkdoos. De 501 is een ramp want die is gewoon 750 gulden per stuk ofzo. Geen/amper/lelijk midden en megabloedlelijk bonkerig laag.

De 701 is denk ik te duur, nooit gehoord. En de 901 ken ik ook niet, maar ik denk dat ik voor dik 2000 piek per stuk de voorkeur voor een B&W 805 zal geven ;) (understatement of the year! :P).

De acoustimassjes heb ik hierboven al beschreven :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:42 schreef JvS het volgende:
[me=2919] is in een luie bui en quote van zichzelf uit een HEEL oud bose topic :P

[..]

Ik vind het zonde van je geld, laat dat voorop staan. Een acoustimass zou ik nooit kopen als muzieksysteem. Misschien als "geluidsbehangsetje" in een eetkamer of een kamer waar je bezoek krijgt en waar geluidskwaliteit niet telt maar 'uiterlijk' destemeer.

[..]
Precies ik denk dat het hier daarom gaat. Ik denk dat ik een redelijk audiofiel ben. Maar uiteindelijk hebben m'n ouders de laatste keus. 't Is voor de woonkamer. Zij kiezen (waarschijnlijk) voor design en niet direct voor kwaliteit.

't Enige wat ze met onze (niet al te dure) stereo doen is; radio luisteren en af en toe een ceedee-tje. Maar absoluut niet hard. zo'n beetje als muzikaal behang wat ook nog een beetje klinkt. En uiteraard zitten ze (zoals elke ouder) op hun geld. Die EUR 200 gaat al lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is echt een SUPERGOED stukje. Niet afzeikering geschreven maar gewoon objectief :)

De bittere waarheid :P
Hervaz:
prima te verstoppen zonder kwaliteitsverlies :P
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 22:26 schreef Bigs het volgende:
Die 'melkpak'-setjes vind ik echt waardeloos. Bose maakt ook grotere speakers (weet niet of het PA is, maar worden iig vaak in kleinere zalen gebruikt) en die klinken best lekker.
Om een hele kamer mee te vullen vind ik satteliet-subwoofer combinaties trouwens nooit zo geschikt, doe mij maar gewoon een stel grote boxen.
Bose vindt dat speakers beter verstopt kunnen worden, een subwoofer plakken we achter de bank en de satelites zetten we ergens in de kast. Voor veel geld koop je dus een set speakers die eigenlijk niet gezien mogen en waarvan ook nog eens de middentonen ontbreken :+

En met hele ingewikkelde tekeningetjes met pijlen alle kanten op gaan ze dan uitleggen dat het dan toch goed klinkt. Bose is voor zover ik weet het enigste merk wat zich wil meten met de betere speakers en hun verkopen voor een groot deel te danken heeft aan de leuke slogans en nietszeggende tekeningen.

Let er maar eens op, het belangrijkste bij Bose is het (R) teken :)

ze hebben wel een gave wekkerradio gemaakt en hun PC speakers zijn ook heel mooi. Maar ja, daar stel je dan ook geen hoge eisen aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Op maandag 13 mei 2002 22:31 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Waarom ? Hij vertelt je gewoon hoe het is. Wij geven onze mening, en de meesten van ons vinden Bose bagger, maar het lijkt wel alsof je ons ontzettend graag wil overtuigen dat Bose wel goed is.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 23:01 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Waarom ? Hij vertelt je gewoon hoe het is. Wij geven onze mening, en de meesten van ons vinden Bose bagger, maar het lijkt wel alsof je ons ontzettend graag wil overtuigen dat Bose wel goed is.
Misschien wil ik mezelf wel overtuigen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 mei 2002 23:03 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Misschien wil ik mezelf wel overtuigen......
Dan moet je niet komen vragen wat wij van Bose vinden, dan kan je beter naar de Block of Expert gaan, daar kunnen ze je goed overtuigen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 23:05 schreef JT het volgende:

[..]

Dan moet je niet komen vragen wat wij van Bose vinden, dan kan je beter naar de Block of Expert gaan, daar kunnen ze je goed overtuigen.
Misschien wil ik mezelf behoeden voor een miskoop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 23:05 schreef JT het volgende:

[..]

Zeg maar eens wat over die middentonen als je bij zo'n Bose demonstratie bent (als die nog worden gehouden) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 23:07 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Nofi maar weet je nu eik zelf wel wat je wilt ?
Met de search had deze topic ook bespaard kunnen blijven
dr zijn meerdere topic over geweest.
Verder zou ik dus voor die tannoys gaan ofzo de reden hoef ik al niet eens meer te vertellen dat zou je nu wel moeten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 mei 2002 23:07 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Dat spreekt elkaar tegen, jezelf willen overtuigen dat ze goed zijn ook al zijn ze slecht en jezelf willen behoeden voor een miskoop :?
Op maandag 13 mei 2002 23:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zeg maar eens wat over die middentonen als je bij zo'n Bose demonstratie bent (als die nog worden gehouden) :+
Als ik ooit nog is zo een bagger set hoor dan zal ik het is vragen :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, dit gaat inmiddels weer nergens over... Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat de kwaliteit niet echt wat is.

Het gaat verdacht veel op deze situatie lijken:

http://home.earthlink.net/~busenitz/bs.html

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.