Toon posts:

Nieuwe Radeon 8500 nu al kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vanmiddag net een Ati Radeon 8500 64MB gehaald bij Alternate en ik was erg blij. Tot ik em in mijn PC prikte (P3 500 - Aopen AX6BC - 384MB RAM - SB Live! 1024 - Adaptec AHA 2940 U2W - IBM DNES 9,1 U2W LVD - Realtek 8139 - Plextor fikker en CDROM).

Kheb dus n dual boot met Win2K Pro en XP Pro. Eerst netjes mijn oude kaart uninstalled (GF1 256DDR), Ati er in en hoppa. Op XP deed de setup al n beetje raar (not responding) maar ging toch plots door. (Setup vanaf de meegeleverde CD ROM). Rebooten. Na rebooten en aanpassen van de resolutie naar 1152x864 merkte ik dat, bij HD activity, mijn beeld horizontaal schokte.
Rebooten en op Win2K proberen. Setup ging goed, rebooten en hetzelfde probleem. En daar komt ook nog eens bij dat heel mijn systeem op zowel XP als 2000 na een minuutje of zo gewoon keihard crashen!! Ik zie nu bijv. links van me het blauwe opstartscherm van 2000... zonder mousepointer of wat. Niks. Gewoon weer (3e keer al) keihard hangen!
Zelfs bij het booten issie al een keer blijven hangen!

Is dit nu normaal bij Ati kaartjes of moet ik ergens iets aanpassen? (Hoewel dat moeilijk gaat als ie steeds crasht)
Of moet ik morgen weer op de fiets naar Alternate...? (weer 25 km...)

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:37
denk dat het fietsen gaat worden

ik heb ook een ati kaart en geen problemen

wat je nog kan doen is op www.ati.com een nieuwe driver proberen te downloaden

succes

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je hem niet testen op een andere pc?
Als hij dan nog kuren vertoont moet je morgen maar naar ons terug komen ja, zit niets anders op.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net ff wat kleine dingetjes in me BIOS aangepast (AGP Aperture size hoger gezet > 128) maar ook dat helpt niet.
Blijft trillen en keihard crashen ondanks het verlagen van de resolutie naar 1024..

Ik prop em ff in een andere PC.

Stay tuned..

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Spannend :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12
nieuwe drivers downloaden
meetstal zijn de meegelverde drivers voor 98

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
probeer eens je agp spanning te meten,... via een progje ofzo ik had het zelfde probleem met een asus geforce 1 en bleek dat het mainboard te weinig agp spanning leverde ..

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:37
Ik zou toch ook eens proberen om Windows helemaal opnieuw te installeren. Is wel een laatste redmiddel, maar kan een boel schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou kheb em er in gehangen en ga nu ff 3dmark2001 draaien. Kijken offie dat trekt op die andere comp, want vooralsnog blijft ie draaien howel die net ff crashte, maar volgens mij kwam dat door Winamp...

Verwijderd

Topicstarter
Raar. Op die andere comp doet ie het wel (alleen colin mcrae2 niet) en het gekke is dat daar een zelfde moederbord in zit:?

3DMark2001 haalde die op XP 3565 punten. Met zelfde mobo, gewoon IDE zooi er in, el-cheapo netwerkkaartje en 256MB.

Nou schiet mij maar in een kapotje..

Verwijderd

Topicstarter
Echter, de drivers laten zich niet updaten. De melding komt dat de aanwezige hardware niet overeenkomt:? En ikheb toch echt de juiste drivers gedownload....

Maar op n paar haperingetjes na lijkt ie het op die bak van me mattie wel goed te doen. Ben nu nog maar weer eens 3DMark2001 aan het draaien om te kijken offie het goed blijft doen.

Wellicht wil hij 'em anders wel kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, weer crasht ie. Nu op 3DMark...
We gaan wel weer fietsen...

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ah joh ik moet nu ook er naar toe fietsen hoor, niet zo zeuren :)
Pagina: 1