Toon posts:

[php+mySQL] verstandig DBasen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af wat eigenlijk 't slimst is om te databasen met mySQL.. ik open en close de DBase connectie netjes, maar hebben jullie nog eventueel ander advies/tips op het gebruik van databasegebied om de pagina zo licht mogelijk te maken qua processing en mem-usage van server?

Alvast bedankt

Verwijderd

Op zich kan je niet zoveel fout doen, maar je kan wat spelen met een index'je aanmaken (bijv met PhpMyAdmin, lekker makkelijk).

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik gebruik altijd *_pconnect(), oftewel persistent connection. Volgens mij scheelt dat wel een beetje in performance als je veel queries hebt op verschillende (opeenvolgende) pagina's. Er hoeft dan immers niet elke keer een connectie te worden opgezet.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

Het heeft natuurlijk alles te maken met hoe veeleisend je queries zijn.

Simpele queries zijn altijd beter dan ingewikkelde queries, maar 1 ingewikkelde is soms beter dan meerdere simpele.

Het heeft allemaal met je datamodel te maken: de manier waarop je gegevens zijn opgedeeld in tabellen en de manier waarop die aan elkaar relateren.

Ook het gebruik van slim geplaatste indexen speelt inderdaad een grote rol.

Het is een kwestie van veel lezen en proberen :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bij mysql presteert het icm php maar erg weinig beter (en bij ons zelfs slechter) met persistent connecties.

Dat hoef je dus niet echt toe te passen...