[inet] win2k adv serv, intern en extern netwerk..

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
ik heb hier op m'n lan een stapel pc's en die deelden al maanden het internet dat hun goede moeder pc hen al die tijd verschafte. deze pc werkt gebruikt winroute met dhcp enzo om de rest koest te houden en dat werkte altijd perfect.

nu heb ik zondag alles weer eens los getrokken en ben naar een lan gerent waar de hele zooi ook zo weer draaide, nu thuis gekomen waren er wat probs met de kabel modem enzo maar voor de rest wilde alles op zich direct weer aan het werk. Totdat ik besloot de rest van t netwerk er weer aan te hangen

toen had windows zo iets van.. uhm .. internet... deze nic, of toch die daar.. naja we proberen het wel op die interne range (192.168.1.XX @ 255.255.255.0)

en tjah ik kan dus nu alleen internetten als ik de interne nic disable wat de rest van de pc gebruikers niet leuk vind.

als ik de interne nic aanzet dan kan ik nog wel een minuut of 20 internetten en lannen (net als de rest van het netwerk uiteraard) maar daarna besluit win2k toch maar weer over het interne netwerk te gaan zoeken naar die ene http server.

kortom hoe ga ik dat ding vertellen dat we willen internetten (en blijven) over de 2e nic en lannen over de eerste?

muchos thanks

openkat.nl al gezien?

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04
staat er op je interne nic een gateway ingesteld?
zo ja, zet dit uit dan zoekt ie niet meer intern.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
agh natuurlijk, DOH
en dat met al m'n kennis :Z

naja bedankt iig.

openkat.nl al gezien?