Toon posts:

Upgrade van k6-2 333MHz naar k6-2 500MHz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Menschen,

momenteel werk ik met een AMD k6-2 333MHz cpu maar het kijken van divxjes gaat de laatste tijd nogal belabberd. Geluid en beeld lopen uit sync en dat kijkt erug vervelend.

Welnu, ik wil (o.a.) lekker divxjes kijken, maar ben nog niet bereid grote uitgaven voor een nieuw systeem te doen. Dus nu ben ik van plan de cpu te vervangen door een sneller exemplaar, een AMD k6-2 500 MHz (+/- 50 euro). M'n epox moederboord kan het volgens de specificaties aan.

Dan nu de vraag, is het de moeite?

De clock frequentie neemt met 50% toe, dat zou je toch moeten merken? Maar is het ook snel genoeg om lekker divxjes (in sync) te kunnen bekijken?

Alvast bedankt!

Verwijderd

ik zal jouw cpu maar overklokken en die 50euro in je zak houwen

stel dat ding op een hogere bus
of verandert de multi (voorbeeld 3x naar 4x toe)

als je toch van plan ben om te sparen zal ik de 50 euro dus in mijn zak houwen

en een format c: doet ook wel eens wonderen

vooral als jouw divx wel goed hebben gelopen

zie ook en lees goed door
[topic=324186/1/25]

Verwijderd

voor 50 euro heb je al een duron 1000mhz bewaar dat maar voor je nieuwe systeem ik denk dat je die k6-2 wel op 400mhz krijgt scheeld dan nog maar 100mhz

Verwijderd

Topicstarter
overclocken heb ik idd geprobeerd. Verder dan 350MHz kwam ik niet, het epox board is helaas verre van ideaal om te overclocken.

Ook op 350 MHz liepen de dixjes uit sync, echter op een Athlon 1.4GHz liepen ze zeer puik :) (lag dus niet aan divxje)

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 05:51
K6 is gewoon moeilijk over te klokken...

Koop een Duron of Celeron :P

Verwijderd

een tip dan maar

aan gezien jij haast geen spellen speeld
(denk ik wegens je proc)

zal ik dit doen

koop een amd duron 1000mhz
en een ecs k7s5a
koeler

ben je bij elkaar kwijt ongeveer 120euro (ruim)

de ecs k7s5a kan jouw ouwe geheugen er in dus je hoeeft dan geen ddr geheugen te kopen (kan je altijd later doen)

dit lijkt veel maar als je van plan bent om een amd k6-2 500 te kopen die 50euro kost kan je beter een maand wachten en er 50euro er bij te doen

nog een tip

zet je ouwe bord met proc te koop bij vraag een aanbod voor 40euro dan ben je er zo van af

dan hoef je nog maar 20euro er bij te leggen

ps zo handel ik ook
en heb zo een leuke systeem weer op gebouwt

Verwijderd

Topicstarter
ja, idd dat was ook een beetje m'n dilemma. Voor minder geld heb je een veel snellere proc (duron 1ghz), maar daar moet ook weer een moederboord bij, mem etc..

dank voor de tip, op deze manier zijn de uitgaven ook beperkt :) Vraag me alleen af of er iemand is die er 40 euro voor geeft. Maar hoe dank ook, ik zal eens gaan kijken wat een nieuwe proc + mb gaan kosten.

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:56

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Op maandag 13 mei 2002 23:03 schreef Jahroen het volgende:
.. Vraag me alleen af of er iemand is die er 40 euro voor geeft.
Nou, dat wordt er nog wel voor gegeven hoor! Ik ben zelf op zoek naar een micro-atx board incl processor, en ik heb nu al mensen die een pII233 op een brak board aan me willen slijten voor €50! Maar daar trappen we natuurlijk niet in :+

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

een k6 333 loopt op een bus van 66 en een 500 op een fsb van 100 ik denk wel dat je bord het kan, maar check het toch eerst..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het verschil merk je zeker!

Bij So7 CPUs draait de L2 cache op FSB snelheid. Iedere verhoging van de FSB veroorzaakt daarom een zeer significante performance verbetering.

333MHz is 5x66, 500=5x100, je gaat er door die hogere FSB zonder veranderde multiplier vrijwel exact 50% in performance op vooruit. Dat zou voor een DiVX genoeg moeten zijn.

Mijn K6-2 350 (3.5x100) trok het destijds (net) niet- 25% sneller zou het wel werken.

Maarja, de upgrade alleen doen als die K6-2 goedkoop is- als je meer moet betalen dan voor een Duron (al is het maar een 600) is het de moeite niet waard, dan kun je net zo goed gelijk een 2e hands K7S5A voor een € of 45 halen en neem je een enorme sprong vooruit.

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heeft dat Epox bord geen 112MHz FSB? zo ja, klok je K6'je dan eens op 3x112=336. Denk dat je heeel erg veel verschil merkt met je huidige K6 op 5x66.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 10:03 schreef _JGC_ het volgende:
Heeft dat Epox bord geen 112MHz FSB? zo ja, klok je K6'je dan eens op 3x112=336. Denk dat je heeel erg veel verschil merkt met je huidige K6 op 5x66.
helaas, het epox bord heeft geen 100Mhz fsb, verder dan 100MHz komt het niet.

De cpu draait momenteel op 3.5*95, dus wat dat betreft draait de fsb al redelijk optimaal.
Pagina: 1