ata100 op ata 133?

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Misschien een vage topictitel en ik weet niet of ik wel in het goede forum zit.
Ik heb hier een IBM 40 gb 7200rpm schijf op ata100.
Nu moest ik een nieuwe datakabel kopen omdat ie naar de gvd was. Toen ben ik lekker op mn fietsje naar de comp. winkel gegaan en heb daar een nieuwe datakabel gekocht. De standaard maten hadden ze niet meer dus hebben ze mij een 90 cm ata133 kabel gegeven. Toen ik thuis kwam, meteen alles aangesloten en draaien maar. Maar nu heb ik een probleem: soms als ik mn comp opstart dan hoor ik de schijf 2 sec. ratelen en doettie verder niets meer. Komt dit omdat ik inplaats van een ata100 een ata133 kabel heb gekocht??

Verwijderd

ATA100 kabels zijn exact hetzelfde als ATA133 kabels, beide zijn 80-polig, probleem zit em dus ergens anders(of natuurlijk een brakke kabel)

• WiNlUx
Op maandag 13 mei 2002 21:40 schreef TweakGuy het volgende:
ATA100 kabels zijn exact hetzelfde als ATA133 kabels, beide zijn 80-polig, probleem zit em dus ergens anders(of natuurlijk een brakke kabel)
Dan kijk ik zometeen nog hoe ik em heb aangesloten en als dat niet helpt, ga ik gewoon terug. :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
een 90 cm lange IDE kabel :?

de standaard schrijft maximaal 45 cm voor, anders krijg je veel kans op data verlies/verminking oftewel storing.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• WiNlUx
Ik zeg dat er standaard (eerst dus) een 45 cm in zat.
Nu heb ik een nieuwe van 90 cm.

• WiNlUx
Op maandag 13 mei 2002 22:32 schreef WiNlUx het volgende:
Ik zeg dat er standaard (eerst dus) een 45 cm in zat.
Nu heb ik een nieuwe van 90 cm.
edit:

Had ik niet gezegd :+

• WiNlUx
Dag tweakers!
Ik heb net een nieuwe ata133 kabel gehaald, in de veronderstelling dat mn pc weer wel normaal opstart en de schijf niet 2 sec. rateld in het begin. Maar........... geen suc6! Dezelfde problemen. Als ik dan reset start ie wel gewoon op....
Zou dan misschien iemand anders het probleem weten?

Nu ga ik naar school, kijken of de leraren mij nog iets wijzer kunnen maken :)

• WiNlUx
[Modbreak]

Graag niet meer schoppen binnen 24 uur.. Heb even geduld!

Verwijderd

schop terug :)

probeer je HD 'ns in 'n andere pc te hangen... misschien is je HD wel 'n beetje gaar geworden van die verrotte kabel...

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Misschien is het handig om je bios eens naar een nieuwere versie te flashen...dat kan soms ook een hoop problemen oplossen (en soms ook opleveren maar daar kijken we effe niet naar) :)
Try it!

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Kortere kabel of het kortste eind gebruiken.
Ata-33 kon tot mijn weten 1mtr. en vanaf 66 is dat een stuk korter. Zeik om een korte 80-pol. kabel.
Pagina: 1