Toon posts:

USB poort(en) probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn trouwe PC-tje voorzien van een set extra USB-poorten. Nou heb ik dus eindelijk genoeg poorten voor Camera/Scanner/Muis/Webcam, maar.... Telkens als ik meer dan 2 apparaten wil aansluiten, wil het derde apparaat niet installeren, of beter gezegd, het BLIJFT installeren en geeft telkens een melding dat er een fout in de installatie is geslopen. Extra poorten werken prima, primaire poorten werken prima, gemixed (2 devices) werkt ook prima, maar dus geen 3 apparaten :? :? :? :?

Iemand een idee?

Owja, mobo is een ECS K7VZA 3.0 met laatste BIOS.

Verwijderd

Zorg dat in je bios "alle" USB-poorten zijn aangesloten in plaats van "2" USB-poorten.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:34 schreef Nicowico het volgende:
Zorg dat in je bios "alle" USB-poorten zijn aangesloten in plaats van "2" USB-poorten.
Tja, als dit de enige reactie kan zijn op deze vraag, schiet ik ook niet veel op. :r JA, alle USB poorten staan aan. JA, de nieuwste BIOS is op het board geflashed. JA, de nieuwste VIA's staan erop, ook 4.39 beta en 4.37 geprobeerd. JA, de VIA USB Filters 1.10 staan er ook op en JA, ik ben ook al bij www.usbman.com geweest, etc, etc. :? :?

Kan iemand hier nog een zinnige reactie op geven, of is een probleem als dit te min voor op het forum?

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 22:58 schreef NiGHTCReaTuRe het volgende:

of is een probleem als dit te min voor op het forum?
Als je dan gelijk al zo begint :(

Maar ik zal een gooi proberen:
Gooi eens in de device-manager alle drivers weg. Dan ook echt alle. Start je computer ff opnieuw op en laat alles van voren af aan installeren. Lukt dit niet? Tja probeer dan Windows opnieuw te installeren. (Welke versie???)

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
Nou, nou, als dit jou enigste antwoord is weet ik het ook niet. Kan ook wel iets vriendelijker.
Wie weet heeft nog niemand dit probleem gehad.

En wat voor OS?
Misschien ligt daar het probleem?

BTW ik heb er geen last van met het zelfde mobo.
Gebruikt keurig alle 4 de USB poorten :)

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor... Ben gewoon verschrikkelijk pissed op het moment en dat ligt ook niet aan hier. |:(
Ik gebruik een (redelijk) frisse install van Windows XP Pro en heb ook alle stuurprogs uit het systeembeheer en opnieuw laten opstarten/vinden. Zit echt ff met m'n handen in het haar.

Nogmaals sorry.

Verwijderd

Tja ik zou't ook echt niet meer zo weten. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er een probleempje met de stroomtoevoer op de USB poorten is. Ik heb zelf slechts 2 USB apparate op m'n computer gehad, dus heb ik geen ervaring hiermee. Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is een 300W, merk weet ik ff niet, was wel een Pro model van een of ander. Moet ruim voldoende zijn met mijn Athlon 900@900/GF2MX400 etc.

• SpiriT
Ik heb V1.0 van dit mobo en geen probleem.

Gebruikje de extra USB poorten onboard of een uitbreidings kaart?

Ik had wel het probleem dat de onboard pinnen niet overeen kwamen met de kabel die ik had :? Moest dus de pinnen van de kabel veranderen.
Als je een kabel hebt controleer de pinnen eens of die kloppen.

Verder zou ik het ook niet weten.

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

• SpiriT
Stel deze vraag anders eens aan ECS.
Misschien is het een bekend probleem en ze zijn daar uit mijn ervaring erg behelpzaam.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik dat eens ga proberem :) Ik laat het nog wel weten!
Pagina: 1