Toon posts:

autoradio versterker kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had dus een autoradio voor in mn scoot. Maar nu maakte er iets kortsluiting waardoor de zekering knapte. du i een andere erin (niet wetende dat het geen 5 maar 20 amp was) dus hij makte weer kortsluiting maar nu issie dus kapot. ik heb hem losgehad en erachter gekomen dat het de transistor is (die grote van de versterker) weenie precies hoe dat ding heet. de speakers zoemen nlm de hele tijd en hij wil het volume niet meer regelen (digitaal) en hij wordt heeeel heet. dusdat lijkt me simpel. maar nuw as mijn vraag of ik ook zon ander ding ergens kan kopen en die er dan weer inzetten zodat ie het doet. of kan dit niet en zo ja waar kan ik zon ding kopen.
st tda7374b dit staat erop

En als ik hem verander doet ie het dan weer of is de kans groot dat er ook nog andere dingen kapot zijn.

het solderen opzich zal me wel lukken kan ik redelijk goed.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

TTLCrazy

Listen to Frankie

meestal met autoradios is dat het enigste

kzou zeggen, probeer het gewoon, iig goedkoper dan een nieuwe autoradio.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

Topicstarter
ok dan is dat wel goed maar hoe kom ik nu aan zo transistor

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

tja, hier in utrecht ken ik wel een paar zaakjes, display, radio centrum etc. Wellicht dat conrad deze ook heeft.

Verwijderd

Topicstarter
moet je dan hetzelfde typenummer hebben of kan er ook een andere in en zo ja welke

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

poeh, hangt van het ic af, soms zijn er voor deze ic's ook wel vervangers, weet ik zo niet

bij www.dil.nl hebben ze de tda7374 dus niet de tda7374b

je kan ook de fabrikant van de autoradio bellen of zij je hem willen leveren, weet je zeker dat je de goede hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry maar zo heel vele weet ik er niet vanaf.

(en ik enk eigenluk neit dat philips mij zon ding iwl leveren) en vooral neit voor zon oude radio.

ik ben michien een beetje een zeurzak :) maar hoe weet ik of ie past of is da gewoon proberen

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Op maandag 13 mei 2002 21:40 schreef Raiden het volgende:
(en ik enk eigenluk niet dat philips mij zon ding wil leveren) en vooral niet voor zon oude radio.

ik ben michien een beetje een zeurzak :) maar hoe weet ik of ie past of is da gewoon proberen
of ze hem willen leveren weet ik ook niet, gewoon de philips consumentenlijn bellen :)

hoe bedoel je, hoe je weet of tie past, gewoon aantal pinnetjes tellen. je moet wel precies het juiste typenummer hebben, dus geen tda7374 ipv tda7374b. het kan nl zomaar zijn dat ze de aansluitingen hebben veranderd

sorry, ik kan je verder niet zo goed hiermee helpen, ik bestel als ik iets moet hebben gewoon via mn werk en dan via een bedrijf dat niet aan particulieren levert

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok mar iig bedankt

weet iemadn ook andere sites die deze chip michien wel leveren

Verwijderd

Topicstarter
niemand die sites weet ????

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb ook wel eens zo iets gehad.
Bij ons heb je een onderdeel speciaalzaak. (Hove Elektronica)
Ik neem het defecte onderdeel mee naar die zaak.
Kijkt die verkoper even op zo'n lijstje.
Staan vervangers op van transistoren.
Vervolgens krijg ik dan een goedkoper alternatief mee.
Werkt prima.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

philips zal je niet helpen .. ze doen nl niets meer met autoradios :( je zal waarschijnlijk doorverwezen worden
Pagina: 1