Libretto Accu nieuw leven inblazen

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik heb gezocht op batterij en op accu en ik kreeg er niks (voor zover ik kon zien) nuttigs over terug. Ook weet ik niet echt of dit nou in OH of in GT moet, maar ik denk dat dit meer algemeen is.

Ik heb een Toshiba Libretto 30. Leuk ding, maar de accu is nogal rap leeg (uurtje, soms iets meer, soms iets minder), terwijl dat ding dus 2 tot 2 1/2 uur moet meegaan!

Accu is dus een beetje rot (aan het worden). Dus ik trek dat ding open, en nou zitten er drie cellen in: Sony Energytec US17670 STG batterijen (3,6 V), en dat blijken na wat googlen Lithium Ion batterijen te zijn. Maar goed, ze zijn al een jaar of 5/6 oud, dus op zich aan vervanging toe.

Heeft iemand nuttige tips waar ik die cellen/soortgelijke cellen kan vinden voor niet al te veel geld? Of om de accu nieuw leven in te blazen (tips als 'in de vriezer leggen' heb ik geen behoefte aan, dus hou het een beetje serieus ajb).

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10
een batterij een nieuw leven inblazen heeft geen zin, als ie et niet meer goed doet is't gebeurd.
voor een nieuwe batterij kun je gewoon naar je pc zaak gaan en een nieuwe bestellen, die zullen vast nog wel te verkrijgen zijn

dot.blaat

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Verkrijgbaarheid valt tegen. De officiële accu's zijn op zich ook al antiek, die toch nog te koop zijn, maar ik ga geen 80 a 100 euro ervoor neerleggen.

En qua nieuw leven: Het is Lithium Ion, dat zou gewoon moeten kunnen, maar ik weet niet hoe.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10
kweet niet of er veel verschil zit tussen een auto accu en dii lithium van jou ,maar met een auto accu is het echt wel gebeurd als die eenmaal lui is, nergen een imitatie baterijtje te koop?

dot.blaat

Verwijderd

Een nachtje in de vriezer schijnt nog wel eens te helpen, ook ff een opdonder geven met bijvoorbeeld 24 volt is een oud paardenmiddel :)

Op eigen risico uiteraard :)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
In principe mag dat niet gebeuren met lithium ion, maar het ding is 5 a 6 jaar oud, dus ik zou er niet verbaasd van staan.

Tja, en die energytec's, ik kan niet echt winkels ervoor vinden in nl, via google.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 21:03 schreef Michiel het volgende:
Een nachtje in de vriezer schijnt nog wel eens te helpen, ook ff een opdonder geven met bijvoorbeeld 24 volt is een oud paardenmiddel :)

Op eigen risico uiteraard :)
Op Lithium Ion? Wil je me dood hebben? Die dingen knallen echt heel snel hoor.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 21:05 schreef sebastius het volgende:

[..]

Op Lithium Ion? Wil je me dood hebben? Die dingen knallen echt heel snel hoor.
Ja wil je alternatieven horen of moet we eenstemmig roepen dat je eigenlijk een nieuwe accu moet kopen?? Ok:

Je moet een nieuwe accu kopen, dat is het beste knul!

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Alternatieven zijn goed, maar die van 24 volt is leuk voor een Nicad, maar niet voor LitIon geloof ik.

En ja, ik wil die cellen best kopen, als ik maar weet waar!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

asci kan sowiezo dit soort accu's leveren, maar waarschijnlijk BEN je er met 100 euro nog niet eens :-( Ikzelf heb ook een Libretto (70CT), en wil graag de hoge capaciteit's battarij ervoor, maar die's echt TE duur, net als een extra Selectbay accu voor een Tecra bijvoorbeeld (liever 2 extra uren divx kijken in de trein dan een dvd drive meenemen)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
asci?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik zal je 1 tip geven: Ga zelf niet de cellen vervangen. Heb dit zelf ook getracht, met dezelfde cellen die ik uit een topline had gehaald, waar dezelfde inzitten. Netjes de print overgezet en alles aangesloten, echter ik kreeg wel last van overlading, waar deze cellen door kapot gingen. Beide waren van sony en het type lihium-ion, maar het werkt dus niet. Wat wel kan is een bedrijf zoeken die dit doet en er garantie opgeeft, maar ook dit is vrij prijzig. Vraag niet om het adres, want ik ben het toevallig eens tegengekomen, maar het bedrijf zit in nederland.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1