Toon posts:

[Dune 2]Unable to create more

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit bericht krijg ik tijdens het spelen van het dosspel Dune II.

Ik denk dat het te maken heeft met te weinig geheugen.

Het is wel vreemd: de ene keer kan ik wel dertig units aanmaken, de andere keer maar heel weinig.

Wat ik ook niet begrijp is dat wanneer er dan een paar units vernietigd worden, dat ik dan dit bericht blijf krijgen. Zou het een bug kunnen zijn?

Ik draai dune onder win2k met behulp van VDMsound.
Voor de rest draait het goed.

Help me and I will be gratefull to you beyond my death! ;)

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59
Ergens heel ver weg in een vaag grijs gedeelte in mijn hersens, kan ik mij nog herinderen dat ik dat ook wel eens heb gehad... Maar volgens mij is dat toen allemaal weer goed gekomen toen ik de save games had opgeslagen en het spel weer opnieuw heb geinstalleerd....

• Chaot
  • Laatst online: 16:34
Het aantal units is per level bepaald, maar hangt ook samen met het aantal gebouwen.
Dus als jij veel bouwt kan je minder tankjes maken.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

als je dat hoort denk je toch meteen aan dune??

anyway, kun je niets aan doen. Is een door westwood ingestelde waarde voor het aantal mannetjes dat je in je level mag hebben voordat het gaat vertragen (uitgaande van - ik geloof - 4 meg ram. Dit is een waarde voor (is al eerder gezegd) poppetjes en gebouwen samen. Ook verscheelt de waarde per level. Als je in de laatste level bezig bent kun je ong evenveel bijbouwen als in zeg 3 levels eerder, maar de vijand begint met veeeel meer.

Ander bugje: Als je je een beetje uitsloofd en je wil _alle_ spice harvesten, komt in sommige levels je credit-meter hoger dan de teller.. krijg je een E ervoor en blijft het getal op 1 waarde staan.. ik meen me te herrineren dat je daarna ook gewoon oneindig kon bouwen :). Houdt je vooral aan het slogan 'hoe meer harvesters, hoe meer vreugd'. Was vroeger echt mn spel dit. spel enige 10tallen keren uitgespeeld (alle partijen uiteraard..). Kan er nog wel een half uur over doorlullen :)

Localhost is where the heart is

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-12 14:12
Ff topic titel beetje duidelijker gemaakt. :)

There is no magic.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

HEt hangt ook samen met het aantal units dat de vijand heeft :)

Het maximum aantal is TOTAAL. Een leuke techniek is dus alleen verdedigen en constant tanks bijbouwen voor ieder tankje dat de computer verliest.. ook de computer kan niet meer bijbouwen als die aan de limiet zit ;)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op maandag 13 mei 2002 21:12 schreef SilentStorm het volgende:
als je dat hoort denk je toch meteen aan dune??

anyway, kun je niets aan doen. Is een door westwood ingestelde waarde voor het aantal mannetjes dat je in je level mag hebben voordat het gaat vertragen (uitgaande van - ik geloof - 4 meg ram. Dit is een waarde voor (is al eerder gezegd) poppetjes en gebouwen samen. Ook verscheelt de waarde per level. Als je in de laatste level bezig bent kun je ong evenveel bijbouwen als in zeg 3 levels eerder, maar de vijand begint met veeeel meer.

Ander bugje: Als je je een beetje uitsloofd en je wil _alle_ spice harvesten, komt in sommige levels je credit-meter hoger dan de teller.. krijg je een E ervoor en blijft het getal op 1 waarde staan.. ik meen me te herrineren dat je daarna ook gewoon oneindig kon bouwen :). Houdt je vooral aan het slogan 'hoe meer harvesters, hoe meer vreugd'. Was vroeger echt mn spel dit. spel enige 10tallen keren uitgespeeld (alle partijen uiteraard..). Kan er nog wel een half uur over doorlullen :)
mijn woorden :). alleen dat van die bug wist iknie, maarja dat boeit ook niet.

als je unable to create more had ging je nog ff met de starport 32424234 units bestellen >:)

specs

• SilentStorm
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

ja, waarna vervolgens de fregate blijft hangen boven de starport, er niets meer uitkomt en je niets meer kan bestellen :( :'( en uiteraard is alles out of stock als je dat wilt doen :+

Localhost is where the heart is

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op maandag 13 mei 2002 21:25 schreef SilentStorm het volgende:
ja, waarna vervolgens de fregate blijft hangen boven de starport, er niets meer uitkomt en je niets meer kan bestellen :( :'( en uiteraard is alles out of stock als je dat wilt doen :+
veel voorkomend probleem was dat ja ;(

specs

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Jup, ik ken het nog. In de laatste missie mocht je er maar 25 hebben, damn, wat heb ik toen een potje gefrustreerd achter mijn 486 gezeten, maar uiteindelijk heb ik gewonnen >:) >:) Ik geloof met een paar rocket launchers, veel details weet ik niet meer :'(

TMAXTINT

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:26

Sponge

Serious Game Developer

[ff in geheugen graaf mode]
Open scenario.pak en verander wat je wilt..max units, alles... je kunt zelfs de enemy base je eigen basis maken!, of de sandworm tot je eigen huisdieren maken (met alleen ("attack" x 5 in de lijst rechts, rofl!)

of in level 1 met devastators beginnen terwijl je bijv Atreides bent...

[/mode]

Edit: M'n record (zonder cheaten oid) is 21 palaces :D) in 1 map :+

Verwijderd

Topicstarter
OK,
Maar kan het zijn dan VDMsound niet genoeg geheugen toewijst?
Als je Dune in DOS speelt, kan je extended/expanded geheugen toewijzen. Maar in VDMsound kan dat niet?

Verwijderd

Er is een ini file die je kan wijzigen in Dune2, daarin staan het aantal units max per level, 99 is het max dat je kunt zetten geloof ik.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 12:21

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dat hebben ze bij Westwood destijds ingesteld omdat de PC's van 10 jaar geleden anders te weinig geheugen hadden om het spel dan nog te kunnen draaien. Tegenwoordig maakt het niet veel meer uit, maar de meeste PC's van toen hadden maar 2 of 4 mb ram.

Ik speel Dune 2 ook weer onder Win2k met VDMsound, alleen die loopt hier nog wel eens te buggen als ik langer dan een halfuur aan het gamen ben. Begint hij voices te herhalen. Loopt hij weer te eikelen met mijn Audigy Platinum :(

He who controls the Spice, controls the Universe.

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

dune2 werd het meeste op 286s gespeeld en die hadden maximaal 1 mb en bij hoge uitzondering 2 mb. (toen waren de 386s de P4 2+ghzen/Athlon XP 2500+ van nu)

en idd je kan gewoon de maxunits veranderen in de pakfile of gewoon een goede verdediging bouwen en telkens units bijbouwen als je iets killed.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Open scenario.pak en verander alles wat je wilt.. alles is self explaining . je kunt zelfs als Atreides devastators krijgen in map1.. of sandworms onder "jouw commando" krijgen ;)

edit: duh. Dit is zo een oude kick dat ik hier al eens eerder gepost heb en het zelf niet eens meer wist!! lol.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55
Leuk om te zien dat er nog andere lui zijn die Dune II nog steeds spelen...
Ik heb het zelf op m'n oude 486 geinstalleerd (model is van Compaq en heeft wel wat weg van de iMac :D) en draai het aldaar onder OS/2 Warp...

Ik moet zeggen dat het spel nog steeds heftig roeleert!

Liege, liege, liegebeest!

• Felyrion
  • Laatst online: 13:00

Felyrion

goodgoan!

knal maar eens een gebouw af, kun je er zo weer een nieuwe neerzetten, dit is idd dus gewoon het level maximum

(vond ik btw, wel heel erg altijd als dit mij overkwam :( )

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Die starport bug was altijd wel erg vervelend.

Dune2 heeft my tot een echte addict gemaakt en ik denk nog veel meer gamers.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mij ook, was de eerste RTS die ik ooit speelde en alleen StarCraft is imho beter. De rest haalt het niet bij Dune 2.

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

De originele C&C is ook nog steeds geweldig :)

Het enige wat minderis van Dune2 is: click, move (m), click, en dat voor je hele arsenaal..

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ja bij dune2 hadden ze nog niet zo goed nagedacht over het effiecient besturen van units.
Wat je wel kon doen:

Klik 1 unit laat die moven naar en bepaalde plek.
klik de 2de unit en laat die moven, klik dat op die eerste unit, dan volgt unit 2 unit 1.

Dune 2 had echt dat mistieke, ik heb het echt iets van 5 keer voor elk huis uitgespeeld.
Het leek wel alsof er telkens weer iets anders gebeurden. Had het pas nog geinstalleerd maar het was toch niet echt meer om aan te zien...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Idd. Het wordt een beetje pixeltjes tellen op een 19" scherm. Maar toendertijd op een 14", geweldig.

Verwijderd

Foutje

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2002 11:04 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Marruk schreef op 13 mei 2002 @ 21:59:
Jup, ik ken het nog. In de laatste missie mocht je er maar 25 hebben, damn, wat heb ik toen een potje gefrustreerd achter mijn 486 gezeten, maar uiteindelijk heb ik gewonnen >:) >:) Ik geloof met een paar rocket launchers, veel details weet ik niet meer :'(
Die laatste missies waren meesterlijk. Ik bouwde altijd een paar (hoop) rocket turrets. En drie paleizen. En dan lekker knallen met de Death Hand Missle >:) >:) . Goed man

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 09:32

FastBunny

Give it the Works !

Het aantal units is beperkt. Alle untis tellen, ook mannetjes dus. Heeft niet echt met te weinig geheugen te maken, is een beperking in het spel :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 09:32

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 11:03:
[...]

Die laatste missies waren meesterlijk. Ik bouwde altijd een paar (hoop) rocket turrets. En drie paleizen. En dan lekker knallen met de Death Hand Missle >:) >:) . Goed man
Behalve als je de Ordos of de Attredies ofzo was, die hadden niet die missle helaas ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Heb Dune2 net ginestalleerd, wel vet weer :). Ik heb eens gechecked of het geluid wave filetjes zijn (in de pak files), en dat is ook nog zo.. hilarisch om de Franse en Duitse versies te horen :D

Koste me wel wat moeite om al dat geheugen gedoe op te lossen, maar het is gelukt.

Trouwens, ik ben er van overtuigd dat ik 2 versies gezien heb : "The battle for Arrakis" (originele cd, die ik nu heb) en "The building of a Dynasty" (diskettes).. maar de maps zijn identiek zover ik gezien heb..

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb "The Building Of A Dynasty" en bij mijn MegaDrive emulator heb ik "The Battle For Arrakis". Die is toch een tikkie anders. Andere buildscreen en units kun je verplaatsen etc. zonder op move te moeten klikken.

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Hmm, vreemd. Ben iig blij dat er iemand anders is die dit ook is opgevallen :).. in "Battle for arrakis" mag je elke keer op move drukken..
Pagina: 1