Volgens mij niet, maar volgens @home wel
wat moet ik nu ik heb al ruim 1,5 jaar packetloss.. en ben er echt zat van
een goed functionerende hub kan niet leiden tot packetloss, echter wel tot vertraging (maar das niet merkbaar)
brakke nics en storing op de kabel zijn hoofdoorzaak nummer 1 van packetloss,
check of je geen zware speakers oid dicht bij de bekabeling hebt
overigens packetloss heb ik ook heel veel bij @home (op het werk, thuis heb ik gelukkig adsl),
het ligt gewoon aan @home, alleen zijn de daar te 'incompetent' om zelf hun problemen op te lossen (no offense)
brakke nics en storing op de kabel zijn hoofdoorzaak nummer 1 van packetloss,
check of je geen zware speakers oid dicht bij de bekabeling hebt
overigens packetloss heb ik ook heel veel bij @home (op het werk, thuis heb ik gelukkig adsl),
het ligt gewoon aan @home, alleen zijn de daar te 'incompetent' om zelf hun problemen op te lossen (no offense)
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
volgensmij wel. Een hub doet niets meer dan het signaal versterken en het naar alle aangesloten computers sturen. Als twee computers tegelijk gaan zenden, krijg je collison en dus packet los
eencollision is HEEL wat anders als packetloss!Op maandag 13 mei 2002 20:35 schreef fdamasta het volgende:
volgensmij wel. Een hub doet niets meer dan het signaal versterken en het naar alle aangesloten computers sturen. Als twee computers tegelijk gaan zenden, krijg je collison en dus packet los
bij een collision vindt er gewoon een hertransmissieplaats van het pakketje wat niet verzonden kon worden..
packetloss is gewoonweg een pakketje wat verzonden is (succesvol) maar waarvan niet meer geverifieerd kan worden of ie ook daadwerkelijk is aangekomen.. (middels een accknowledgement)
als ik een tracert doe met de lengte van 1000bytes naar bv dit forum of andere sites heb ik echter geen last van packetloss
waar zou dit dan aan kunnen liggen?
Verwijderd
Heb je zo'n MTU patch uitgevoerd? Misschien dat die een iets te grote waarde heeft opgegeven. Het is maar een ideetje... Alhoewel, dan zou je segmentation krijgen.
als ik bijvoorbeeld quake speel ofzo.. dan heb ik soms packetloss van 50%... hangt van de servers af...
en dan zit ik op XS4all ofzo.. meestal NL servers..
en dat ligt em echt aan @home.. pak ik het op m'n ISDN lijn.. is de ping lager en de packetloss max 5%
en dan zit ik op XS4all ofzo.. meestal NL servers..
en dat ligt em echt aan @home.. pak ik het op m'n ISDN lijn.. is de ping lager en de packetloss max 5%
en wanneer is dat.. wat voor games?
Verwijderd
het kan ook zijn dat je hub een beetje tegenwerkt? signaal te zwak om goed te versterken, maybe door slechte bekabeling.
Leen van iemand een Switch en kijk of dat beter werkt, zo jah, koop der een
Leen van iemand een Switch en kijk of dat beter werkt, zo jah, koop der een
dit probleem zie je steeds vaker
bij chello ook al 3 maanden, mensen hebben zo veel geklaagt dat ping hoog was enzo, toen hebben ze allemaal snelle routers gekocht volgens mij met weining buffer, dus dan krijg je wel normale ping maar loss als het druk is
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
Packetloss zie ik ook thuis op mijn hub in de vorm van veel collissions....
Mogelijk door het feit dat de hub 10Mb is en de beide PC 100Mbps... Beide PC's willen denk ik vrolijk 100Mb pompen, maar dat de hub dropped dat omdat ie het niet aankan.
Mogelijk door het feit dat de hub 10Mb is en de beide PC 100Mbps... Beide PC's willen denk ik vrolijk 100Mb pompen, maar dat de hub dropped dat omdat ie het niet aankan.
die pc's zouden een autodetect moeten doen met die hub om de maximale snelheid te halen,Op dinsdag 14 mei 2002 11:45 schreef Porcupine het volgende:
ik neem niet aan dat je die netwerkkaarten op 100mb hebt geforceerd op een 10mb hub?
overigens collisions heb je altijd op een hub, das nou eenmaal het mechanisme achter ethernet (CSMA/CD) Carrier sense multiple access Collision detect..
in een full duplex switch omgeving heb je echter geen collisions meer, en voor weinig heb je een switch,
Absoluut onmogelijk, als de PC's op 100 Mbps en de hub een 10 Mbps-only hub is, dan heb je geen verbinding.Op dinsdag 14 mei 2002 11:45 schreef Porcupine het volgende:
Een collision is GEEN data-verlies, het betekent alleen dat 2 systemen tegelijk een pakketje verzenden, waardoor ze elkaar storen, en beide zullen na een (verschillende) periode het pakketje opnieuw verzenden. Bij opnieuw optreden van de collision loopt de periode op, pas bij herhaalde problemen treedt er packet-loss op, maar dan moet je hub al minstens een minuut het collision-lampje constant brandend hebben, je netwerk moet dan compleet dichtgegooid worden door meerdere systemen tegelijk.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Wat en waarvoor is een switch?
Nog een vraagje als ik mijn hub tussen 2 pc's zet krijg ik geen verbinding met crossed wel met gewoon utp en tussen de kabel modem en de hub moet juist wel crossed. Anders brandt er geen ledje en heb ik geen verbinding...Hoe kan dit???
En ja ik ben een nieuwbie
Een goedgekke
Nog een vraagje als ik mijn hub tussen 2 pc's zet krijg ik geen verbinding met crossed wel met gewoon utp en tussen de kabel modem en de hub moet juist wel crossed. Anders brandt er geen ledje en heb ik geen verbinding...Hoe kan dit???
En ja ik ben een nieuwbie
Een goedgekke
Een switch is een soort hub, alleen stuurt een switch alleen data naar de PC die de data kan gebruiken.Op woensdag 15 mei 2002 13:14 schreef Badboykiller4Lifeya het volgende:
Wat en waarvoor is een switch?
MagieNog een vraagje als ik mijn hub tussen 2 pc's zet krijg ik geen verbinding met crossed wel met gewoon utp en tussen de kabel modem en de hub moet juist wel crossed. Anders brandt er geen ledje en heb ik geen verbinding...Hoe kan dit???
Zien we. Lees de NT (Network Troubleshooting) FAQ maar eens door. Dat werkt zeer verhelderend...En ja ik ben een nieuwbie
Een goedgekke
Forget your fears...
...and want to know more...
ik weet wel het verschil tussen crossed en gewoon maar snap niet waarom en hoe? En die switch is wel relax zo te horen zijn die veel duurder dan een hub..want qua snelheid maakt dat veel lijkt me
..Alvast bedank en ik was al bezig met bericht na bericht na te lezen maar aangezienalles ik van computers me zelf heb geleerd en niet via cursussen wordt ik soms een beetje gek van die termen maar ja..
Laters
..Alvast bedank en ik was al bezig met bericht na bericht na te lezen maar aangezienalles ik van computers me zelf heb geleerd en niet via cursussen wordt ik soms een beetje gek van die termen maar ja..
Laters
Pagina: 1