Toon posts:

Upgrade Abit Kt7 (raid) naar Epox 8K3A+ (raid)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een dezer dagen een upgrade van een Abit Kt7-RAID naar Epox 8K3A+(RAID-versie)uitvoeren. Dus oude mobo eruit en nieuwe erin!
Mijn 2 IBM schijven draaien dus in Raid 0 (Striping).
Kan ik e.e.a. uitwisselen zonder dat ik alles opnieuw installeer, progjes ed. of moet ik alles opnieuw incl. windows installeren.

Hoe pak ik dit voor de 2 Raid schijven aan?
:?

Verwijderd

Nee je hoeft niet opnieuw te installen...maar misschien dat je wel de driver van je controller (raid moet vervangen) Abit heeft HighPoint en Epox weet ik niet..

kan je volgens mij wel doen als ie begint te kloten met een Repair van WindowsNT, 2000 of XP..

win me etc weet ik niet precies..

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:14
Ik weet het niet zeker, kijk anders op : www.viahardware.com -> kt7(a)-(raid).

Hier staat info over de raid controller. Ik dach dat Epox ook een Highpoint gebruikt en geen Promise.

Eff gezocht en dit kwam er uit : http://www.tweakers.net/nieuws/20569?highlight=8K3A

Er zit dus de zelfde controller op als op de Abit kt7a-raid.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:15

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

iemand nog interesse in een ABIT KT7 RAID moederbordje??

Verwijderd

Als je nu nog een BIOS-versie lager hebt dan ZT van je Abit, zul je het zaakje moeten backuppen, aangezien de nieuwere BIOS versies van de HPT370/372 de stripesets niet kunnen bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thnx voor deze info.
Ik zal e.e.a. in iedergeval backuppen en dan gewoon eens gaan ervaren hoe of wat bij het uitwisselen. :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dat ligt er een beetje aan hoe de raid-controller een array installeerd.. Als dat verschillend is, zul je helemaal opnieuw moeten beginnen..
Als het array hetzelfde is, zou je nog kunnen proberen om eerst de raid-drivers voor de nieuwe controller te installeren, en de schijven daarna over te hangen..

Maargoed, toch eerst een backup maken denk ik :)

Verwijderd

Hhmm met een Epox weet ik dat niet, maar van een KT7-RAID naar KR7A-RAID ging vlekkeloos. Uiteraard wel met dezelfde highpoint bios en driver. (En ik neem aan dezelfde RAID-instellingen maar die had ik niet veranderd).

Verwijderd

Ik heb nog wel interesse in je kt7 bordje ;)
Pagina: 1