ik heb iets vaags mee gemaakt ik heb een p166 64mb en een philips sound kaart { isa} en als os win me als ik hiereen mp3tje afdraai dan gaat het geluid storen {uit het niets} en dit houdt alleen op al ik op searchbalk druk en het liedje een paar sec terug of vooruit doe. mar als ik nu een mp3tje afspeel op mijn p1 100 mhz met 16 mb en win 95 en een isa sound kaart geen idee welke gaat het goed geen storing alleen valt het geluid weg als ik wat anders aan het doen ben. maar dan gaat hij gewoon verder. kan het zijn dat de sound card uit de 166 stervende is.
nee
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
Ik denk zelf dat je proc het gewoon niet trekt. Search balk verschuiven -> Opnieuw bufferen. Buffer leeg -> Storend geluid.
Forget your fears...
...and want to know more...
en op mijn p100 16mb gaat het wel goedOp maandag 13 mei 2002 20:14 schreef Aetje het volgende:
Ik denk zelf dat je proc het gewoon niet trekt. Search balk verschuiven -> Opnieuw bufferen. Buffer leeg -> Storend geluid.
en de cpu load op de 166 is maar iets van 20% als ik een mp3 draai
Kaart eruit halen, erop stampen en doormidden breken. Om op je vraag te antwoorden, kan een geluidskaart stuk gaan? Ja, na een dergelijke sloopaktie is je geluidskaart stuk...
ff normaal graag ik heb dit ook met een video kaart gehad. die deed het ook maar half.Op maandag 13 mei 2002 20:22 schreef MegaJurk het volgende:
Kaart eruit halen, erop stampen en doormidden breken. Om op je vraag te antwoorden, kan een geluidskaart stuk gaan? Ja, na een dergelijke sloopaktie is je geluidskaart stuk...
Verwijderd
Stouw der een andere in. Als die het wel goed doet dat weet je dat die andere kapot aan het gaan is. Maar het verhaal van de processor die het (op sommige momenten) niet trekt lijkt me ook wel aannemelijk.
Tip, koop een PCI geluidskaart. Die kun je voor (bijna) noppes krijgen en belasten je CPU lang zo erg niet. Mijn 2e PC (Pentium 200 MMX) draait mp3's zonder problemen zowel vanaf zijn eigen HD als via het netwerk. Hier hangt een standaard SB Pro comp. PCI geluidskaartje in. Doet het prima.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Yep, het kan processorverbruik inderdaad per type veel schelen. Denk ook dat dat eerder het probleem is, wissel het kaartje eens om met dat wel werkende kaartje in je p100. Dan weet je het zeker.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Bull crap.. ik heb zelfs nog mp3's geluisterd op een 486 DX2-66.. kwestie van buffers aanpassen, werkte perfect tot 160KB/sOp maandag 13 mei 2002 20:14 schreef Aetje het volgende:
Die P1-100 moet dat met 2 vingers in de neus kunnen.
Ik denk dat het meer een driver kwestie is.
Heb je toevallig je videokaart en je geluidskaart dicht naast elkaar in je moederbord zitten?
Wellicht dat die elkaar beinvloeden, probeer eens een ander slot voor je geluidskaart.
Wellicht dat die elkaar beinvloeden, probeer eens een ander slot voor je geluidskaart.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Pagina: 1