ik probeer om een string die meerdere lines bevat te splitten (copy) op een bepaalde line, maar ik ben er nog niet achter gekomen, weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen?
De lijn wordt afgebroken met karakter #13 (en misschien #10 erbij maar dat weet ik niet zeker)
Met de functie Pos kun je kijken op welke positie in de string dat is. Met Copy kun je dan een deel van een string kopieren naar een nieuwe string
Met de functie Pos kun je kijken op welke positie in de string dat is. Met Copy kun je dan een deel van een string kopieren naar een nieuwe string
Full-stack webdeveloper in Groningen
hmm, is er toevallig ook een soort copy die niet hakt op een (position) integer, maar bijvoorbeeld op een enter of een * oid?
Uit mijn hoofd: Copy (StringNaam,Pos(StringNaam,'*'),NieuweString);
Ik zal het nog even nakijken
Ik zal het nog even nakijken
Full-stack webdeveloper in Groningen
Een copy, in combinatie met een pos zou moeten werken.
- This line is intentionally left blank -
Verwijderd
Als je graag geen Copy wilt gebruiken, kun je ook een tijdelijke stringlist (zeg 'Temp') createn en aan de Text property ervan de string toewijzen. Vervolgens kun je met Temp[i] de i-de regel ervan oppikken.Op maandag 13 mei 2002 20:55 schreef Joosie het volgende:
hmm, is er toevallig ook een soort copy die niet hakt op een (position) integer, maar bijvoorbeeld op een enter of een * oid?
Dit is natuurlijk onder aanname dat je string regeleinden met de standaard #13#10 aangeeft.
Pagina: 1