Ik heb hier laatst erg veel last van. Opeens is hij ontzettend traag. Soms duurt het 5 minuten voordat hij klaar is met booten. De snelheid is random bij het opstarten. Soms normaal, soms traag en soms ERG traag. Ik dacht dat het aan windows lag, maar als ik'm in dos opstart gaat alles wat met HDD lezen/schrijfen temaken heeft veel trager dan normaal. What's wrong here
bijna volle schijf
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
weinig geheugen misschien? --> veel swappen --> trage HDD
wil je ff iets meer specs geven? (HDD, % vrije ruimte, DMA mode, geheugen, OS etc)
wil je ff iets meer specs geven? (HDD, % vrije ruimte, DMA mode, geheugen, OS etc)
"People should know when they're conquered..."
Athlon 1.2 GhzOp maandag 13 mei 2002 19:59 schreef Malebolgia het volgende:
weinig geheugen misschien? --> veel swappen --> trage HDD
524 Mb ram
Primary Channel: Maxtor 52049U4 (mode4) & WDC WD102AA (mode4)
Secondary Channel: Maxtor 6L040L2 (mode2)& Iomega zip 100 atapi (multiword dma mode1)
Mainboard: Abit KA7
Geheugen heb ik meer dan zat, swappen doetie niet on msdos mode, dus aan windows ligt het niet. Bij een msdos virusscan (bootdisk) doet hij het soms ontzettend traag (10x trager dan normaal)
ok, maar wat zijn de specs van de Maxtor 52049U4 (mode4) & WDC WD102AA (mode4)?
en hoeveel staat erop, en hoe erg zijn ze gefragmenteerd.
BTW, die modes zijn uit je BIOS, maar dat zegt nog niet of ze PIO/DMA/UDMA draaien in je OS.
Ik zou iig je bootHDD defragmenteren, en wat loze files dumpen (temp i-net files, die maaken je schijf zoooo traag).
en hoeveel staat erop, en hoe erg zijn ze gefragmenteerd.
BTW, die modes zijn uit je BIOS, maar dat zegt nog niet of ze PIO/DMA/UDMA draaien in je OS.
Ik zou iig je bootHDD defragmenteren, en wat loze files dumpen (temp i-net files, die maaken je schijf zoooo traag).
"People should know when they're conquered..."
Wat chuckie zegt, en een defrag zou kunnen helpen. Zeker als je schijf nokkie vol is. Je hebt ook HD vertragende virussen, dus daar kun je ook nog naar zoeken.
Staan er meldingen in de eventviewer?
Nogmaals, ookal draai ik'm in msdos, dan nog istie ontzettend traag. Dan hebben swap files, temp files, etc daar niks mee temaken. En het vreemde is, dat hij op random momenten traag is.
[mierenneukmodus]
512mb RAM neem ik toch aan hè?
[/mierenneukmodus]
Als je formatteerd zorg dan ook ff dat je je partities wegkiept en weer opnieuw aanmaakt :)(In die MBR file kunnen toc ook virussen zitten?)
[/mierenneukmodus]
Als je formatteerd zorg dan ook ff dat je je partities wegkiept en weer opnieuw aanmaakt :)(In die MBR file kunnen toc ook virussen zitten?)
Heb ik ook last van gehad bij me Maxtor HD.
Werd steeds erger; op een gegeven moment was 'ie zelfs zo traag dat 'ie 3.5uur overdeed om 436MB te verplaatsen.
Gekeken met s/n (bonnetje kwijt natuurlijk) op www.maxtor.com
offer nog garantie op zat (ja dus, da's 3 jaar)
Opgestuurd naar Maxtor (in Ierland, kost wel wat
)
maar kreeg vandaag bericht (na 1.5 week) dattie omgeruilt is en morgen /overmorgen weer terug komt.
Op de maxtor site staat ook nog een tooltje om te kijken offie kaduuk is...
Suk6
Werd steeds erger; op een gegeven moment was 'ie zelfs zo traag dat 'ie 3.5uur overdeed om 436MB te verplaatsen.
Opgestuurd naar Maxtor (in Ierland, kost wel wat
maar kreeg vandaag bericht (na 1.5 week) dattie omgeruilt is en morgen /overmorgen weer terug komt.
Suk6
in de winter is het kouder als buiten
[quote]Op maandag 13 mei 2002 20:17 schreef Juniorrules het volgende:
[mierenneukmodus]
[/mierenneukmodus]
[mierenneukmodus]
[/mierenneukmodus]
Juist! Volgens mij ligt het aan die maxtor zooi! Ff dat tooltje downloade want ik word niet goed van deze sch**t. Ik ga nooit met Craptor producten kopenOp maandag 13 mei 2002 20:19 schreef evildax het volgende:
Heb ik ook last van gehad bij me Maxtor HD.
Opgestuurd naar Maxtor (in Ierland, kost wel wat)
Suk6
Verwijderd
yep zal zeker je harddisk zijn die aan het overlijden is..
kijk eens in je bios heb je daar niet een optie... s.m.a.r.t. for hdd, die enablen ( als je die optie hebt en hij al uit staat) dan zal de hdd zelf signalen afgeven aan het mobo dat hij aan het overlijden is, weet jij tijdig dat je een nieuwe schijf moet hebben
kijk eens in je bios heb je daar niet een optie... s.m.a.r.t. for hdd, die enablen ( als je die optie hebt en hij al uit staat) dan zal de hdd zelf signalen afgeven aan het mobo dat hij aan het overlijden is, weet jij tijdig dat je een nieuwe schijf moet hebben
[quote]
Op maandag 13 mei 2002 20:34 schreef Cyber-D het volgende:
Op maandag 13 mei 2002 20:34 schreef Cyber-D het volgende:
512 dus. (alleen drukt win2k het anders uit).Op maandag 13 mei 2002 20:17 schreef Juniorrules het volgende:
[mierenneukmodus]
[/mierenneukmodus]
[afbeelding]
Ok ik heb net de diagnostics gedaan voor de Western Digital disk en er bleken errors te zijn. Die heeft hij gelukkig gefixed en hij doet het weer. Hmm..no more Western Digital disks for me
Ik heb meegemaakt dat ene Maxtor erg traag over doet. soms loopt de systeem effe vast.
Dacht dat het aan het overlijden is. Maar toen ik hd in andere hdrack zet (ja, ik heb meerdere hd racks) toen ging de snelheid ineens omhoog en is maxtor helemaal in orde.
Al snel merk ik dat ene hd rack slecht is: het maakt niet goed contact. Vandaar dat ie zo traag is. In andere hdrack slede doet ie helemaal perfect.
Dus heb je hd rack, kijk dan eerst door ff rechtsreeks aan te sluiten op de flatcable. Kijk of snelheid dan omhoog schiet.
Dacht dat het aan het overlijden is. Maar toen ik hd in andere hdrack zet (ja, ik heb meerdere hd racks) toen ging de snelheid ineens omhoog en is maxtor helemaal in orde.
Al snel merk ik dat ene hd rack slecht is: het maakt niet goed contact. Vandaar dat ie zo traag is. In andere hdrack slede doet ie helemaal perfect.
Dus heb je hd rack, kijk dan eerst door ff rechtsreeks aan te sluiten op de flatcable. Kijk of snelheid dan omhoog schiet.
Pagina: 1