Toon posts:

[Canon] BJ: 450 Zwarte inkt werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een BJ 450 en ik heb een zwarte inkt catrige, het is maar paar keer gebruikt en het doet het al niet meer. Ik heb spuitkoppen reiniging in instellingen gedaan gedaan, maar het helpt niet...

HELP??

Verwijderd

misschien is toch de zwarte cartridge leeg :? Ik zou het ff checken door er een nieuwe in te stoppen.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Maak hem ff open kijk of er inkt in zit :? >:)

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Probeer de cartridge eens door te blazen...

Bovenop de cartridge (of aan de zijkant) zit een heel klein gaatje ongeveer ter grootte van een speld. Blaas hier krachtig op en dan moet er als het goed is een druppeltje inkt onder uit de cartridge komen.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 09:02 schreef Ruud2001 het volgende:
Probeer de cartridge eens door te blazen...

Bovenop de cartridge (of aan de zijkant) zit een heel klein gaatje ongeveer ter grootte van een speld. Blaas hier krachtig op en dan moet er als het goed is een druppeltje inkt onder uit de cartridge komen.
ruud bij mijn weten kun je de catridges van deze printer niet doorblazen. Een bj 450 bestaat volgens mij niet, hij zal wel een s450 bedoelen. En die heeft van die doorzichtige catridges zonder een standaard doorblaas gaatje, Je kunt er met een spelt wel een gaatje prikken bovenop, maar dat kan ik niet aanraden.

Een mogelijke oplossing is om de printkop (dat groene bakje) een tijdje op een vochtige doek te zetten. Er zit waarschijnlijk wat opgedroogde inkt vast in de kop.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ah, als het idd een S450 is dan gaat dat doorblazen niet lukken.

Vond het al wel een vreemd model, de BJ450, maarjah ik dacht dat het wel een of ander vaag oud modelletje zou zijn :+

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 11:01 schreef Ruud2001 het volgende:
Ah, als het idd een S450 is dan gaat dat doorblazen niet lukken.

Vond het al wel een vreemd model, de BJ450, maarjah ik dacht dat het wel een of ander vaag oud modelletje zou zijn :+
had gekunt ruud, je weet het maar nooit met Canon ;)
Het kan ook nog zijn dat hij een 0 is vergeten en dat hij de bj(c) 4500 bedoelt.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Mocht het dus een BJC4500 zijn dan gaat mijn verhaal weer wel op :P

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 11:04 schreef Ruud2001 het volgende:
Mocht het dus een BJC4500 zijn dan gaat mijn verhaal weer wel op :P
dat klopt, als het gaat om de bci21 catridge dan zit het gaatje aan de bovenkant, gaat het om de bc05 catridge dan zit het gaatje aan de zijkant.
Pagina: 1