Toon posts:

3e netwerk kaart weigert het te gaan doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het gemak:

Slackware 8.0
een 3com509 io=0x300 irq=10
en 2 ne2000 compatible io=0x280 irq=5 *werkt en io=0x220 irq=3

de 3com eth0 en 1 ne eth1 werken al, eth2 weigert te werken.

Als ik modprobe ne io=0x220 intik, doet ie het gewoon en geeft ie nergens meldingen en/of errors doe ik vervolgens ifconfig eth2 192.*(blabla de rest van de oprions) dan geeft ie aan de de device niet gevonden kan worden.

heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen.

*Mogelijkheden
-irq al ingebruik... ik weet het niet

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
ethX (eth0, eth1, eth2, enz) moet je toch met lilo activeren ofzo :?

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Je kan idd in lilo.conf de optie append meegeven met daarin de hardware adressen van de nic's. Precieze syntax weet ik niet zo snel maar iets in de trend van: append = eth0,irqX,ioX.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Als ik het goed begrijp gebruik je twee keer dezelfde module voor je 2 NE2000 netwerkkaartjes...

Als ik het goed heb, gooi je dan gewoon 2 I/O parameters naar die module en vindt ie in 1 keer 2 kaarten, zo werkt dat iig met mijn 3COM 3C900 en 3C905 in 1 systeem.

Verwijderd

Topicstarter
jups klopt...

in de modules.conf doe ik

alias eth0 3c509
alias eth1 ne
alias eth2 ne
options eth1 -o io=0x280
options eth2 -o io=0x220

en hoppa kaart 1 en 2 werken alleen 3 niet. als ik de parameters omdraai van de NE dan doet gewoon de andere het.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

en werkt ne2k-pci niet? voor zover ik weet is die nieuwer dan ne.o, en hoeft ie geen io=0xNNN opties enzo

(en is er geen andere driver voor je kaart?)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 09:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ifconfig -a
staat hij daar tussen?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
nope, hij doet het niet...

de kaarten doen het allebij alleen samen is een probleem denk ik...

Verwijderd

Als het isa-kaartjes zijn kun je wellicht een tooltje (vaak onder dos) downloaden voor je netwerkkaart en daar de instellingen uitlezen/instellen en dan identiek configgen op de wijze die je al hebt geprobeerd.

Als het pci kaarten zijn zou de ne2k-pci wellicht een optie zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het zijn nog oude ISA kaarten... Ik heb de instellingen al verandert in alle combies... En de kaarten doen het ook in elke optie. Dus aan de IO addressen en de irq ligt het niet.. Het probleem is alleen dat alleen eth0 en eth1 worden geprobed eth2 vertiks het om het te gaan doen.
Pagina: 1