ik heb een noname atx voeding van 300 watt, kan ik de koeler op 5volt zetten zonder dat dat gelijk doorbrand? ik neem aan dat de levensduur iets korter wordt, maar is er iets te zeggen over hoe land dit goed gaat?
Verwijderd
Ik gebruik koelers van voedingen als case-fans op 12 volt. Ik neem aan dat je bedoeld dat je hem meer volt geeft? Lijkt me wel kunnen eerlijk gezegd.....
Ik heb een 250 watt voeding draaien zonder fan, draait al een aardig poosje continu, dus ik denk niet dat het een probleem is.
Verwijderd
Het hangt er helemaal van af wat de temperaturen van die voeding zijn. Als je minder koelt zal het warmer worden, ik zou een temperatuur van 50 graden als veilig aannemen, boven de 70 graden onveilig. Gewoon proberen en meten (onder volle realistische belasting)
Wat ik dit draadje begrijp is de vraag of de koeler van zn voeding op 5 V kan.Op maandag 13 mei 2002 19:23 schreef cynical het volgende:
Het hangt er helemaal van af wat de temperaturen van die voeding zijn. Als je minder koelt zal het warmer worden, ik zou een temperatuur van 50 graden als veilig aannemen, boven de 70 graden onveilig. Gewoon proberen en meten (onder volle realistische belasting)
Verwijderd
komt er al vloeibare tin uit ?Op maandag 13 mei 2002 19:22 schreef fleppuhstein het volgende:
Ik heb een 250 watt voeding draaien zonder fan, draait al een aardig poosje continu, dus ik denk niet dat het een probleem is.
Nee hoor geen last van. Een andere manier om het zonder koeler is je voeding in de olie pleuren.Op maandag 13 mei 2002 19:38 schreef Egberttheone het volgende:
[..]
komt er al vloeibare tin uit ?
Als de van op 5V begint met draaien (wat dus niet alle fans doen) moet het wel kunnen.
Bij flinke belasting en warm weer kan het misschien nog fout gaan.
Ook een mogelijkheid is een weerstandje solderen in een van de draden van de fan om zo het voltage naar beneden te krijgen.
Door even wat te rekenen kan je zo zelf bepalen hoeveel Volt je fan krijgt.
(neem dan wel een weerstand die het vermogen aankan anders wordt het toch allemaal weer te heet.)
Bij flinke belasting en warm weer kan het misschien nog fout gaan.
Ook een mogelijkheid is een weerstandje solderen in een van de draden van de fan om zo het voltage naar beneden te krijgen.
Door even wat te rekenen kan je zo zelf bepalen hoeveel Volt je fan krijgt.
(neem dan wel een weerstand die het vermogen aankan anders wordt het toch allemaal weer te heet.)
Een cliche is ooit origineel begonnen
Verwijderd
Wat ik uit dit draadje begrijp is dat íe vraagt of zijn voeding niet kapot gaat als de FAN op 5Volt draait.Op maandag 13 mei 2002 19:24 schreef fleppuhstein het volgende:
[..]
Wat ik dit draadje begrijp is de vraag of de koeler van zn voeding op 5 V kan.
Grote kans dat je fan niet strat @ 5v. Misschien zelfs nieteens @ 7v
Dan gewoon op 12 volt laten draaien, en een potmeter ertussen totdat je je fan niet meer hoort, ik neem aan dat dat is wat hij wil.Op maandag 13 mei 2002 19:53 schreef ajampaniki het volgende:
Grote kans dat je fan niet strat @ 5v. Misschien zelfs nieteens @ 7v
Ik heb alle fans in mijn pc draaien op 7V
3x Sunon
1x fan van me Globalwin Cooler (pokkeherrie, was het echt zat.. Weet niet wat me CPU doet geen zin temp te meten, merk vanzelf wel als de rotzooi instabiel word
)
Morgen zaag ik de achterkant los en dan gaat die $%^@%^ voeding fan ook naar 7V
3x Sunon
1x fan van me Globalwin Cooler (pokkeherrie, was het echt zat.. Weet niet wat me CPU doet geen zin temp te meten, merk vanzelf wel als de rotzooi instabiel word
Morgen zaag ik de achterkant los en dan gaat die $%^@%^ voeding fan ook naar 7V
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Pagina: 1