Welke temps moet ik geloven?

Pagina: 1
Acties:

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Topicstarter
Ik heb vandaag (eindelijk) een Duron 1300 MHz in m'n pc gebouwd, met een Coolermaster DP5-7H53F koeler.
In de System Information Viewer die bij m'n mobo zat (Gygabite 7ZX) staat dat de proc 62 graden wordt (idle) :(
SiSoft Sandra zegt echter dat hij 41,4 graden wordt :)
M'n bios geeft helemaal geen temperatuurswijzigingen aan, dus daar heb ik niet veel aan......
Welke temp moet ik nou geloven????
Weet iemand misschien nog een goed meetprogrammatje????

public void ik()

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 19:14 schreef Daantjuh het volgende:
Weet iemand misschien nog een goed meetprogrammatje????
Motherboard Monitor 5!!!!!!

Check daarmee ook de temperatuur even. Weet je gelijk welke waarde je moet geloven (wel de goede sensor nemen natuurlijk)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• .daan

.daan

Topicstarter
tanx...mbm 5 geeft 42 graden aan....laat ik dat maar geloven dan, het staat 2 tegen 1....

public void ik()

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Op maandag 13 mei 2002 19:16 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Motherboard Monitor 5!!!!!!

Check daarmee ook de temperatuur even. Weet je gelijk welke waarde je moet geloven (wel de goede sensor nemen natuurlijk)
Niet altijd geeft MBM de goede waarde aan.
Op mijn ECS K7S5A geeft het bios 47 en 35 graden aan. En onder Windows geven de sensoren (ik heb ze ALLEMAAL geactiveerd) resp. 16 en 27 aan. IK geloof er niks van gezien het feit dat mijn kamertemperatuur altijd boven de 22 is :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het hangt ervan af of het meetprogramma goed overweg kan met de chipset van je mobo. Ik zou eerder geneigd zijn het programma wat daarbij zat te geloven.

• .daan

.daan

Topicstarter
aha...m'n bios geeft toch weer temperaturen aan nadat ik hem geflasht heb....m'n bios geeft bij opstarten nu rond de 34 graden aan, dus denk ik dat 40 in windows wel moet kloppen....het staat nu dus 3 tegen 1 :P

beovendien moet deze cooler (gaat tot 2,4 GHz) mijn duron eigelijk wel aankunnen...zou je zeggen....

public void ik()

Verwijderd

Speedfan is ook goed te vertrouwen alleen is minder uitgebreid.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb net zoiets met MBM. Als ik de temperatuursensor van het mobo instel geeft ie aan dat m'n cpu 51 graden is. Stel ik de diode in(die zit in de cpu), dan geeft ie aan dat de cpu 44 graden is.
Zet ik de }:O uit(om de idle temp te meten), dan geeft de sensor 44 graden aan, en de diode 10(jaja :P), terijl het hier binnen zo'n 20 graden is. Die diode is dus totaal niet goed afgesteld. Misschien heb jij dat ook? het ene programma pakt de diode en de andere de moederbord sensor?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• .daan

.daan

Topicstarter
Ik denk dat het zoiets zal zijn. Speedfan geeft ook rond de 40 graden aan, dus ik denk dat die 40 wel zal kloppen, aangezien ook de bios rond deze temp zit.
Tanx voor de tips.

Dit topic is wat mij betreft gesloten......

public void ik()

Pagina: 1