Ik heb een usb printer maar ik wil van uit dos kunnen printen. Maar dan moet ik een LPT printen hebben, is er een mannier waar mee ik een lpt poort aan een usb poort kan koppelen ?
Dat is helaas onmogelijk. Kun je het dosprogramma niet in een window draaien? Want als het goed is pakt de USB driver van Windows je printopdracht dan wel op.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Ik weet wel dat Sitecom een omvormer heeft van lpt naar usb, zodat je een lpt-printer dus op een usb-poort kan hangen.
Maar of ze ook omgedraaid bestaan weet ik niet.
Maar of ze ook omgedraaid bestaan weet ik niet.
Time is never wasted when you're wasted all the time.
bedoel je echt dos of een dos box?
als je een dos box bedoelt kun je de printer aanroepen als netwerkprinter met het commando net use
dan kan dos gewoon naar een lpt poort schrijven.
ik weet niet precies wat het net use commando is voor een printer, maar het zal zoiets zijn als 'net use lpt1: \\mijnpc\mijnprinter'
dan moet je dus wel de printer gedeeld hebben staan.
als het goed is kan je dan in je dos proggie gewoon lpt1 aanroepen en printen.
als je een dos box bedoelt kun je de printer aanroepen als netwerkprinter met het commando net use
dan kan dos gewoon naar een lpt poort schrijven.
ik weet niet precies wat het net use commando is voor een printer, maar het zal zoiets zijn als 'net use lpt1: \\mijnpc\mijnprinter'
dan moet je dus wel de printer gedeeld hebben staan.
als het goed is kan je dan in je dos proggie gewoon lpt1 aanroepen en printen.
Dan wordt het natuurlijk wel:
net use lpt1: \\mijnpc\mijnprinter
Edit: Hij heeft het zelf al verbeterd, goed opgelet!
Als dat niet lukt zou ik het ook niet weten. Heb wel vaker mensen gehoord die dat zoeken.
Zover ik weet bestaat er echt geen mogelijkheid om een USB printer op een LPT poort aan te sluiten.
Van uit DOS direct naar een USB poort printen gaat ook niet lukken aangezien er geen USB support in DOS zit.
net use lpt1: \\mijnpc\mijnprinter
Edit: Hij heeft het zelf al verbeterd, goed opgelet!
Als dat niet lukt zou ik het ook niet weten. Heb wel vaker mensen gehoord die dat zoeken.
Zover ik weet bestaat er echt geen mogelijkheid om een USB printer op een LPT poort aan te sluiten.
Van uit DOS direct naar een USB poort printen gaat ook niet lukken aangezien er geen USB support in DOS zit.
Als je nu een lpt printer installeert, die print naar een bestand, en dit dan vervolgens door stuurt naar de USB printer in windows, dat kan natuurlijk wel.
Pagina: 1