Toon posts:

G-force 4 TI 4600 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn g-force 4 overclocken just for fun :D

Ik heb nu de standaard nvidia cooler eraf gehaald,
hier komt passive zaltman op, met mem heatsinks allemaal horizontaal gedraait met daarnaast de slot Titan cewle 2x 80 mm
zodat zaltman extra gekoeld word + mem heatsinks

Maar nu de andere mem chips
Wat ik nu wel is dat me "ouwe" cooler can nividia te gaan gebruiken voor mem chips te coolen, maar de oppervlakte is net de klein om ze alle 4 te overdekken.
dus wat ik nu nodig heb is een koperplaatje met de formaat
80 x 70 x 1 mm
en daarop de standaard cooler plaken met artic silver componenten lijm.
Maar weet iemand weet zo koperplaatje kan kopen ?

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02

danplo

The Force is strong with me

hoever ben je van plan om hem te tweaken dan??.. want mijn leadtek ti4600 heb ik op ze best kunnen tweaken van 300/650mhz naar een 325/740 mhz....en hoger kom ik jammer genoeg niet.
en ik heb toch wel een redelijke cooler van leadtek erop zitten lijkt me.
ik denk dat je niet echt veel hoger kan komen als dit.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een alum plaatje tijdelijk en draait nu op 345/798

maar hij word vrijheet dus ik denk dat terug breng naar 335/775

• danplo

danplo

Op maandag 13 mei 2002 19:09 schreef destination1 het volgende:
ik heb nu een alum plaatje tijdelijk en draait nu op 345/798

maar hij word vrijheet dus ik denk dat terug breng naar 335/775
dit klinkt als muziek in mijn oren zeg.
lijkt me wel een leuke snelheid met gamen.
maar je ziet ook geen beeld verandering met die setting??.
kijk ik kan ook hoger gaan als wat ik nu heb maar dan gaat het toch wel een beetje bleuren enzo.
maar goed wel cool hoor ben onder de indruk.
heb je ook een 3dmark2001se score met die setting zo ja dan graag even vermelden.
succes ermee!!!!!!

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
die leadtek gf4 is vet! :D ik krijg morgen hoop ik (over de post) die gf4 ti4400 van leadtek, nou is die heatsink MASSIVE! :) maar nou hoorde ik sommige zeggen dat dat ding erg prut koelt, dat komt zeggen ze door het spul wat er tussen zit, dus zeg maar als ik zou zeggen, het standaard goedje wat op een coolermaster cooler zit, dit kan je dus beter vervangen door Artic Silver :) en dan moet i wat beter te clocken zijn..

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Op maandag 13 mei 2002 19:55 schreef Yonni het volgende:
die leadtek gf4 is vet! :D ik krijg morgen hoop ik (over de post) die gf4 ti4400 van leadtek, nou is die heatsink MASSIVE! :) maar nou hoorde ik sommige zeggen dat dat ding erg prut koelt, dat komt zeggen ze door het spul wat er tussen zit, dus zeg maar als ik zou zeggen, het standaard goedje wat op een coolermaster cooler zit, dit kan je dus beter vervangen door Artic Silver :) en dan moet i wat beter te clocken zijn..
Dat klopt, de koelpasta die ze standaard op deze videokaart doen is niet echt goed. Arctic Silver is zeker een aanrader voor het overclocken van deze kaart. >:)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 19:57 schreef M v Akkeren het volgende:

[..]

Dat klopt, de koelpasta die ze standaard op deze videokaart doen is niet echt goed. Arctic Silver is zeker een aanrader voor het overclocken van deze kaart. >:)
Me pa heeft hem ook en dat ding is zwaar zeg niet meer normaal.

• danplo

danplo

Op maandag 13 mei 2002 19:57 schreef M v Akkeren het volgende:

[..]

is dit overal te verkrijgen die arctic silver???
ik ben wel aardig te spreken over die cooler hoor.
en als je wil kan je ook die bescherm laag uit die fannen halen maar ja dan gaat er weer stof in zitten ....
maar goed die pasta is dus goed ik zal eens gaan zoeken in rotterdam...tanxs voor je tip hierover.

• M v Akkeren
Op maandag 13 mei 2002 20:02 schreef bopitje het volgende:

[..]

Tja, wat wil je met zo'n heatsink erop. Het staat iig erg cool, maar ik weet niet of het ook echt goed werkt. Ik heb er nog geen ervaringen mee (met die leadtek).

• danplo

danplo

Op maandag 13 mei 2002 20:02 schreef bopitje het volgende:

[..]

ja hij is zeker op gewicht maar toen ik hem in mijn handen kreeg dacht ik wel van zo wat een vette kaart.
ik ben ook echt te spreken over die ti4600 kaart ...gamen is echt fantasties.
ben dadelijk ook erg benieuwd naar unreal 2 en de unreal tournament 2003 dan ga ik pas echt zien wat mijn kaartje aan kan.

• Yonni
Op maandag 13 mei 2002 20:04 schreef danplo het volgende:

[..]

is dit overal te verkrijgen die arctic silver???
ik ben wel aardig te spreken over die cooler hoor.
en als je wil kan je ook die bescherm laag uit die fannen halen maar ja dan gaat er weer stof in zitten ....
maar goed die pasta is dus goed ik zal eens gaan zoeken in rotterdam...tanxs voor je tip hierover.
de meeste zelf respecterende moeten het wel hebben...en dat spul is de shit :), krijg je zo'n klein tubetje mee :)...ik had 17 euro er voor gedokt (Powerline Zoetermeer...nooit meer doen!) en wat zie ik staan op de verpakking... 3 f*cking gram!!! :o

• M v Akkeren
Op maandag 13 mei 2002 20:08 schreef Yonni het volgende:

[..]

de meeste zelf respecterende moeten het wel hebben...en dat spul is de shit :), krijg je zo'n klein tubetje mee :)...ik had 17 euro er voor gedokt (Powerline Zoetermeer...nooit meer doen!) en wat zie ik staan op de verpakking... 3 f*cking gram!!! :o
Agreed, het is erg duur. Ik weet niet hoeveel je er voor over hebt om hoger te kunnen overclocken. Gelukkig gebruik je niet veel van dit spul en kun je wel een poosje genieten van een snellere videokaart. Ik heb ook Arctic Silver op mn Ti-200 gedaan en ik kan hierdoor vrij redelijk overclocken. (175/400 naar 260/565) Ik ben dus zeker tevreden over dit spul. *D

• danplo

danplo

Op maandag 13 mei 2002 20:08 schreef Yonni het volgende:

[..]

maar het werkt dus echt goed....is het ook goed voor op je AMD processor ...???
ik merk dus wel dat het duur is maar goed wie het beste van het beste wil moet wat neerleggen toch...eurotjes rollen ook.

• M v Akkeren
Op maandag 13 mei 2002 20:13 schreef danplo het volgende:

[..]

maar het werkt dus echt goed....is het ook goed voor op je AMD processor ...???
ik merk dus wel dat het duur is maar goed wie het beste van het beste wil moet wat neerleggen toch...eurotjes rollen ook.
Je kunt AS ook gebruiken voor op je proc, dat werkt ook prima. Je temps zullen zeker omlaag gaan. Met dat tubetje AS kun je makkelijk je videokaart en je proc besmeren. :)

Verwijderd

Topicstarter
Tssssk nou tweak en tweak dit gebuerd als je nou teveel tweaked artic or no artic
Afbeeldingslocatie: http://www.sodamnfunny.com/Picture/Computer/burntcom.jpg:)

• danplo

danplo

Op maandag 13 mei 2002 20:19 schreef M v Akkeren het volgende:

[..]

Je kunt AS ook gebruiken voor op je proc, dat werkt ook prima. Je temps zullen zeker omlaag gaan. Met dat tubetje AS kun je makkelijk je videokaart en je proc besmeren. :)
bedankt voor jullie tip gaat het van de week even kopen...

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
ik vin het jammer dat ze dit soort kaarten niet met stikstof testen enzo ben ik wel benieuwt naar ik ben bezig met iets te ontwerpen voor stikstof is ingewikkeld joh !!

ik kan namelijk stikstof van een boer krijgen :)

kost wel veel |:(

• DjGeRo
Op maandag 13 mei 2002 20:20 schreef destination1 het volgende:
Tssssk nou tweak en tweak dit gebuerd als je nou teveel tweaked artic or no artic
[afbeelding]:)
HAHAHAHAHA sorry maar deze pic is geinig wat was dit voor pc'tje ziet er nog wel redelijk uit namelijk :P maar hoe is dit gekomen voeding gesprongen :?

• danplo

danplo

Op maandag 13 mei 2002 20:20 schreef djgero het volgende:
ik vin het jammer dat ze dit soort kaarten niet met stikstof testen enzo ben ik wel benieuwt naar ik ben bezig met iets te ontwerpen voor stikstof is ingewikkeld joh !!

ik kan namelijk stikstof van een boer krijgen :)

kost wel veel |:(
kijk je uit anders kan je dit ook overkomen ....zie foto hahahaha...niet normaal meer....dit is echt bruut gewoon

• M v Akkeren
Op maandag 13 mei 2002 20:23 schreef danplo het volgende:

[..]

kijk je uit anders kan je dit ook overkomen ....zie foto hahahaha...niet normaal meer....dit is echt bruut gewoon
ROFL :D Degene die dat voor elkaar heeft gekregen is wel erg radicaal te werk gegaan. >:)

• DjGeRo
Op maandag 13 mei 2002 20:23 schreef danplo het volgende:

[..]

Vette casemod tog ???? :)

Zeker Athlon B-)

• danplo

danplo

Op maandag 13 mei 2002 20:20 schreef destination1 het volgende:
[afbeelding]:)
zo die tube arctic silver die jullie zeggen werkt echt helemaal top man.
kreeg mijn kaart wel dubbel getweakt als wat ik kon ....maar mijn computer begaf het gewoon ineens helemaal ..ahhaahahah....

• DjGeRo
Damn ik vin em egt mooi man !!

Ik moest dat ook maar is gaan doen maar ff een vraagje heb je dit buiten gedaan of in je kamer?

ik doe het denk ik maar buiten :O

maar lullig voor je dat wel

is er nog meer verwoest door de brand ?? hoor ik graag ff *D

• danplo

danplo

Op maandag 13 mei 2002 20:30 schreef djgero het volgende:
Damn ik vin em egt mooi man !!

Ik moest dat ook maar is gaan doen maar ff een vraagje heb je dit buiten gedaan of in je kamer?

ik doe het denk ik maar buiten :O

maar lullig voor je dat wel

is er nog meer verwoest door de brand ?? hoor ik graag ff *D
nee ik heb het niet gedaan ik maakte maar een geintje over die geleidings middel waar net over werd gesproken...sorry ik wil ook wel weten wie dit is geweest.
sorry voor de mistverstand

Verwijderd

Topicstarter
uhum jongens die niet begrijpen dit natuurlijk niet echt gebeurd is gewoon een pic van een i-net site d0h :)

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op me vraag waar kanik godsnaam een koperplaats krijgen 80 x 70 x 1 mm, bij namelijk in de buurt helemaal niet

• DjGeRo
Op maandag 13 mei 2002 20:32 schreef destination1 het volgende:
uhum jongens die niet begrijpen dit natuurlijk niet echt gebeurd is gewoon een pic van een i-net site d0h :)

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op me vraag waar kanik godsnaam een koperplaats krijgen 80 x 70 x 1 mm, bij namelijk in de buurt helemaal niet
HAHA LOL

ttp

ik wil wel een koperplaat voor je smelten :)

eeh ik weet eigelijk niet egt waar ze dat verkope denk wel bij een of andere oud ijzer boer ofzo

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02
Ik krijg morgen mijn nieuwe systeem met TI4600 van leadtek.

Maar is die heatsink er een beetje makkelijk vanaf te halen. Ik wil er dan namelijk ook artic silver op doen maar om nou gelijk de hele kaart te slopen.

Edit:

Pics heb ik reeds gevonden. Maar hebben jullie alleen de GPU met artic ingesmeerd of ook het mem

P.s. waarmee kan ik de oude pasta goed mee weghalen?

• Yonni
met WASBENZINE! :D ff doekie of schone tandenborstel :D woesh! dat spul verdwijnt als sneeuw voor de zon :)

Verwijderd

Topicstarter
Nagellak remover :D

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 13 mei 2002 23:51 schreef destination1 het volgende:
Nagellak remover :D
gooi ff je 3dmark score online

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• bassio
Nagellak remover heb ik. Dan ga ik dat maar even proberen.

• Yonni
hehe ff je specs aanpassen he ;) staat nog steeds een gf2gts

maarjah..nagellak remover, ik dacht dat dat spul te sterk was om te gebruiken..maar weet niet zeker... :? maarjah....ik gebruik de wasbenzine :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 23:53 schreef silentsnow het volgende:

[..]

gooi ff je 3dmark score online
Binnekort, ben nog bezig met me kaart w8 nu op een paar bestellingen die ik pas begin volgende week binnen krijg :(
moet het nu doen met velicity 128 4 mb kaartje :9

btw : ik heb maar amd 800 frontbus 133 geheuge 133 :(
dus hoog zal ut niet worden :D
standaard zonder tweaks had ik als ik me het goed herinder 6100 ofzo niet bepaald veel ;/

Nu zal je wel zeggen waarom geld uitgeven aan g-force 4 te tweaken terwijl als nieuw proc koopt er maar uithaalt.
nou omdat ik nergens een tb >1200 op 200 fsb kan vinden :(
Dan heb strax in iedergeval 1 up to date onderdeel die er vetjes uitziet :9

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
Op maandag 13 mei 2002 20:32 schreef danplo het volgende:

[..]

nee ik heb het niet gedaan ik maakte maar een geintje over die geleidings middel waar net over werd gesproken...sorry ik wil ook wel weten wie dit is geweest.
sorry voor de mistverstand
Hi bij je geforce4 leadtek ti4600 325/745 mhz kreg je een DVI naar VGA adapter????
want die heb ik all besteld maar weet het niet!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 14 mei 2002 00:12 schreef destination1 het volgende:

[..]
nou omdat ik nergens een tb >1200 op 200 fps kan vinden :(
F(ront) S(ide) B(us) bedoel je

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• bassio
Op maandag 13 mei 2002 23:59 schreef Yonni het volgende:
hehe ff je specs aanpassen he ;) staat nog steeds een gf2gts

maarjah..nagellak remover, ik dacht dat dat spul te sterk was om te gebruiken..maar weet niet zeker... :? maarjah....ik gebruik de wasbenzine :D
Na vanavond ga ik mijn specs aanpassen. Dan kan ik mijn nieuwe pc (althans, alle onderdelen) in elkaar zetten. Dan ff knutselen en vervolgens mijn specs aanpassen. De specs kloppen nu dus nog wel.

• Collidor
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Op dinsdag 14 mei 2002 00:49 schreef SlowikPL het volgende:

[..]

Hi bij je geforce4 leadtek ti4600 325/745 mhz kreg je een DVI naar VGA adapter????
want die heb ik all besteld maar weet het niet!
Helaas niet. Ik heb er eentje bij de Dynabyte gekocht voor 19,95 Euro... :(

System Specs

• SlowikPL
  • Laatst online: 18-08 14:37
Op dinsdag 14 mei 2002 09:44 schreef Collidor het volgende:

[..]

Helaas niet. Ik heb er eentje bij de Dynabyte gekocht voor 19,95 Euro... :(
BEdankt. Ik vind het ook shit.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Collidor
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Op dinsdag 14 mei 2002 09:55 schreef SlowikPL het volgende:

[..]

BEdankt. Ik vind het ook shit.
Maaaar het is wel een vette kaart!!! :9~

System Specs

• danplo

danplo

[..]

Binnekort, ben nog bezig met me kaart w8 nu op een paar bestellingen die ik pas begin volgende week binnen krijg :(

standaard zonder tweaks had ik als ik me het goed herinder 6100 ofzo niet bepaald veel ;/

Nu zal je wel zeggen waarom geld uitgeven aan g-force 4 te tweaken terwijl als nieuw proc koopt er maar uithaalt.
wel zonde om een dure ti4600 kaart te kopen om er niet het voledige prestatie uit te halen.
ik heb met mijn systeem zie detail onderin een score van 10808 puntjes.
dit zou jij ook normaal makkelijk moeten halen maar goed niet met wat je nu heb ....ik zou het zonde vinden.

• KneoK
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Vraagje over Arctic Silver omdat er al over is gesproken in dit topic... Of eigenlijk over de Asus GeForce 3 Ti200 en AS. Is het verstandig om de heatsinks van die kaart te slopen en daar wat troep op te smeren ?
Is de standaard pasta of weet ik wat voor troep erop zit voldoende ?
Ik heb namelijk geen zin om alle heatsinks eraf te slopen (zitten met drukpinnetje vast op de kaart), AS er op te smeren en vervolgens geen verschil zien.

Iemand ervaring met Arctic Silver & Asus V8200 kaarten ?

Oh, ik gebuik trouwens geen Arctic Silver maar een "kloon". Koelt wel perfectos, heeft de temperatuur van me processor van ~50 naar 41 graden Celsius teruggebracht terwijl 'ie nu hoger is geclockt dan voor ik die troep gebruikte, dus troep is het niet (mocht ook wel voor 12 Euro voor 2,5 gram).

• M v Akkeren
Op dinsdag 14 mei 2002 14:07 schreef BioWEB het volgende:
Vraagje over Arctic Silver omdat er al over is gesproken in dit topic... Of eigenlijk over de Asus GeForce 3 Ti200 en AS. Is het verstandig om de heatsinks van die kaart te slopen en daar wat troep op te smeren ?
Is de standaard pasta of weet ik wat voor troep erop zit voldoende ?
Ik heb namelijk geen zin om alle heatsinks eraf te slopen (zitten met drukpinnetje vast op de kaart), AS er op te smeren en vervolgens geen verschil zien.

Iemand ervaring met Arctic Silver & Asus V8200 kaarten ?

Oh, ik gebuik trouwens geen Arctic Silver maar een "kloon". Koelt wel perfectos, heeft de temperatuur van me processor van ~50 naar 41 graden Celsius teruggebracht terwijl 'ie nu hoger is geclockt dan voor ik die troep gebruikte, dus troep is het niet (mocht ook wel voor 12 Euro voor 2,5 gram).
Voor zover ik op dit plaatje kan zien:
http://www.slo-tech.com/testi/grafikulje2/v8200.jpg
Zitten er op de V8200 dezelfde heatsinks als op mijn ti-200. Als het goed is kun je die drukpinnetjes gewoon los maken en het middelste stuk er af halen. Dit heb ik ook gedaan en het werkt perfect. Daarna gewoon de chip schoon maken, AS of vervanger ervan op de chip en het blok er weer op. Is helemaal niet moeilijk en levert toch een leuke score op. Zoals je in een post van mij hierboven kan zien haal ik hiermee hogere scores als jij met je ti-200. Succes ermee. :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.hermens/blaat.GIF

zoals je ziet dit moet mijn ti 4600 voorstellen :P

Mijn vraag is zoals je ziet aan achter van mij core en geheugen komt de standaard nividia cooler, zou het nou nut hebben om het artic silver lijm compound aam de achterkant van de core vast te plakken zodat de cooler ook warmte kwijt kan aan de achter kant.
Of zou dit de temp van cooler teveel omhoog brengen waardoor geheugen te warm word ? iemand iemand hier ervaring mee?

Btw : Waarom , nou ik kwam erachter dat de achterkant van core tering en tering heet werd, echt vingerbrand heet ;(
dat is niet goed denk ik :D

Verwijderd

Topicstarter
Oops double post :)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ze hebben bij de www.oc-shop.com in Nederland wel 40x40x1 plaatjes....misschien knippen ze het zelf het koper/zilver en kunnen zij je helpen aan een groter plaatje!

reserveringshouder Tesla Model 3

• KneoK
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Op dinsdag 14 mei 2002 18:52 schreef M v Akkeren het volgende:

[..]

Voor zover ik op dit plaatje kan zien:
http://www.slo-tech.com/testi/grafikulje2/v8200.jpg
Zitten er op de V8200 dezelfde heatsinks als op mijn ti-200. Als het goed is kun je die drukpinnetjes gewoon los maken en het middelste stuk er af halen. Dit heb ik ook gedaan en het werkt perfect. Daarna gewoon de chip schoon maken, AS of vervanger ervan op de chip en het blok er weer op. Is helemaal niet moeilijk en levert toch een leuke score op. Zoals je in een post van mij hierboven kan zien haal ik hiermee hogere scores als jij met je ti-200. Succes ermee. :)
Dat is inderdaad dezelfde als die van mij. Ik ga het morgenmiddag even proberen. Er zit sowieso 3,8ns geheugen op mijn Deluxe versie dus hoger dan 530 moet wel kunnen denk ik. En core moet zekers nog hoger kunnen.
Resultaten volgen.

Bedankt in ieder geval.

Verwijderd

[..]

www.wallabie.com heeft 200FSB Athlon 1400 in liquidatie ..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 23:09 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

www.wallabie.com heeft 200FSB Athlon 1400 in liquidatie ..
Op dinsdag 14 mei 2002 22:57 schreef Cheese_man het volgende:
Ze hebben bij de www.oc-shop.com in Nederland wel 40x40x1 plaatjes....misschien knippen ze het zelf het koper/zilver en kunnen zij je helpen aan een groter plaatje!
both thx :)
Pagina: 1